Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Čas nakupovat. Tyto ojetiny právě přestaly ztrácet cenu, jsou to výjimečná auta
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už i outsiderovi mezi Porsche 911 a nejbláznivějšímu kdy vyráběnému VW Passat začaly růst ceny. Ideální chvíle koupit, jezdit a vydělávat.
Pravidelně se zabýváme ojetinami, kterým začíná nebo už začala stoupat cena. Obvykle se přitom díváme na německý trh, odkud se k nám taková auta nejčastěji dovážejí. Při poslední příležitosti jsme tu měli např. Alfu 156 GTA Sportwagon, BMW Z4 M Coupe nebo Volvo XC90 V8, tedy velmi zajímavé vozy, se kterými budete mít o to větší radost jezdit.
Pochopitelně, takových aut stále přibývá, tentokrát jsme ale nechtěli čekat na další větší přehled, neboť nejnověji se mi takovými auty objevily dva velmi zajímavé stroje, s jejichž zveřejněním nechceme čekat. Jsou totiž opravdu zajímavé, ceny už rostou a čím dříve po nich sáhnete, tím lepší cenu i výběr budete mít. Tady jsou.
Porsche 911 (996)
Generace 996 byla vždycky tak trochu opomíjená, protože málokomu padl do oka vzhled přídě a fanoušci zase těžce nesli přechod od vzduchem chlazeného motoru k dnes běžnému kapalinovému chlazení. Z těchto důvodů tak byla 996 poslední, která zůstávala na trhu ojetých aut relativně dostupná; generace 993 i pozdější 997 začaly růst na ceně už o hodně dříve.
996 však byla první devětsetjedenáctka s opravdu radikálně pozměněným designem; tedy, radikálně na poměry 911. Předními světly to jen začínalo, veškeré tvary jsou kulatější a zádi chybí pruh světel přes celou šířku, typický pro generace 964 a 993. Vpředu se Porsche rychle vrátilo ke kulatým světlům, vzadu ovšem u zcela oddělených lamp zůstalo dodnes.
Pokud svůj zájem o tento vůz míníte vážně, primárně hledejte exempláře z doby po roce 2002, ve kterém došlo u základních Carrer k navýšení objemu motoru a výkonu, s tím přišla také celá řada technických a vzhledových úprav. Jsou to opravdu vypiplané kousky.
Volkswagen Passat W8
Na Passatu generace B5.5 obecně není nic moc zajímavého, jezdily a dodnes jezdí jich statisíce. Jenže většina má motory TDI nebo nanejvýš VR6. Existovala ale vrcholná verze s osmiválcovým motorem, označená jako W8. Ve své době byla vlajkovou lodí nejen Passatu, ale celé nabídky osobních aut Volkswagenu, to než přišel Phaeton.
Motor W8 měl čtyři litry objemu a dával 275 koní a 370 Nm. Vznikl spojením dvou bloků VR4, podobně jako u motorů W12 a W16; osmiválec byl pro tyto motory testovací platformou některých technologií. Také to byl jeden z nejdražších motorů Volkswagenu vůbec. Konfigurace motoru umožnila zmenšit jeho délku a ve výsledku byl půdorys zhruba čtvercový, což znamenalo, že se krásně vešel do prostoru pro běžnou V6. Válce v blocích VR4 svíraly úhel 12° a navzájem bloky svíraly úhel 72°.
Verze W8 byla poznat kromě označení také jinými koly a čtyřmi koncovkami výfuku. Většina jich byla vyrobena s automatickou převodovkou, ale pár jich mělo i manuál. A samozřejmě, tehdy nejlepší výbavu, jakou Volkswagen uměl nabídnout, takže vám tu ani dnes nebude chybět téměř nic.
Barva možná není nejhezčí, ale vůz je zajímavý. Tenhle má navíc manuál
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
- Vítězný double Herrery, 14. Ouředníčková včera 15:08
- Toprak vyhrál SprintRace včera 14:59
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
včera - Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
včera - Elektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
včera - Porsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
včera - Tesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
včera
Živá témata na fóru
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch