Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel auta s moderním turbem zbavil výfuky tlumičů. A nestačil se divit té změně
5.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Moderní motory s turby mají jistě své výhody, absenci jakkoli výraznějšího zvukového projevu mezi ně ale zařadit nelze. Co se s tím dá udělat?
Falešné zvuky aut s malými přeplňovanými motory jsme bez váhání zařadili mezi největší nesmysly moderních aut. Moderní motory s turby ztratily líbezné zvuky svých předchůdců, proto výrobci instalují náhradní systémy, které pro posádku vyrábí umělou náhradu zvukového zážitku z jízdy. Potěmkinovský mechanismus někdy dokáže divy, ale většinou je lepší ho odstranit.
Se zvukem svého automobilu měl problém také jeden Američan, který se rozhodl vyzkoušet, co s ním provede mechanický zásah do konstrukce vozidla. Na videu nejdříve představí svůj čtyřválcový Ford Mondeo (za oceánem mu říkají Fusion), který pohání dvoulitrový EcoBoost se 179 kW (243 koní) výkonu a 366 Nm točivého momentu. Dost vysoké hodnoty na to, aby skoro žádný zvuk nešel ani z výfuku - přesně takový projev ale Mondeo 2,0 EcoBoost v sériovém provedení má, jako skoro každé normální auto s turbem.
Tuto skutečnost se majitel rozhodl vyřešit za asistence kamaráda Briana, který provozuje autoservis. Oba se zaměřili na výfukové vedení od motoru po koncovku a zbavili jej všeho, co může zvuk motoru tlumit. Na zvedáku je vidět dvojice tlumičů, hlavně ten koncový je obrovský. Oba zamířily pryč i s veškerými dalšími „zbytečnostmi”.
Výsledek můžete sami slyšet níže, je to docela jiná píseň. Zvukový projev se změnil až drasticky, přidušené nenápadné auto se rázem proměnilo ve stroj hřmící více než takový Focus RS. Jestli to jde Mondeu k pleti, nebo nejde, posuďte sami, sám majitel vozu ale - byť smějíc se nad až extrémním projevem svého stroje - jej označil za „ohavný”.
Odstranění tlumičů totiž vyvolalo krom hezčího zvuku také nepěkné vibrace, které už nebyly tak příjemné jako rachot, který můžeme slyšet. Tato úprava tedy dokáže dát i modernímu turbomotoru zvuk odpovídající 243 koním pod kapotou, není to ale úplně zadarmo - při delším cestování by to jistě nebylo příjemné v žádném ohledu...










Majitel Fordu s kamarádem zbavili výfukové potrubí tlumičů a vydali se na projížďku. Zvuk auta se změnil k nepoznání, úplně šťastný ale majitel ze změny nebyl...
Zdroj: AutoVlog@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 2 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva