Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Dnes už přehlížený miláček rodin přijde jako ojetina velmi levně, přitom jde o velmi spolehlivý vůz
2.11.2022 | Petr Prokopec
K některým autům se lidé otáčí zády jen kvůli stylu, i když z hlediska praktické použitelnosti a dlouhodobé trvanlivosti mají co nabídnout. Tohle je jedním z nich - Renault Scénic je skoro zapomenuté nové auto, které je i v bazarech navzdory své spolehlivosti téměř ignorované. O to levnější je.
Reputace francouzských aut sice není až tak špatná, jako je tomu v případě těch italských, ovšem ani tak nejsou považovány za symbol spolehlivosti. O to překvapivější bylo, když třetí generace Renaultu Scénic skončila v anketě Driver Power britského magazínu Auto Express na 19. místě ze stopadesáti hodnocených vozů. I díky tomu nakonec francouzská automobilka skončila mezi výrobci na osmé příčce ze dvaatřiceti.
Ačkoli nenajdete mnoho jiných Renaultů, o kterých by platilo totéž, Scénic prospívá s výbornými známkami ve všech podobných anketách. Platí to i optikou německého TÜV a neskončilo to u třetí generace, naopak. V roce 2016 došlo na střídání stráží a dorazil Scénic s pořadovým číslem čtyři, který sice rychle skončil jako propadák, statisticky jde ale znovu o nadprůměrně spolehlivé auto a jednoho z šampionů své třídy. A protože zájem o něj je setrvale nízký i v bazarech, ceny vzhledem ke kvalitám vozu padají až nemístně nízko.
Zrovna u čtvrté generace ale automobilka přistoupila k několika zásadním změnám, které nepotěšily každého a pravděpodobně měly svůj podíl na opadajícím zájmu. V daleko větší míře totiž začal být kladen důraz na nepříliš dobře fungující multimédia, kromě toho i ty nejníže postavené verze dostaly do vínku 20palcová kola. Prospělo to sice vzhledu, souběžně s tím ovšem vzrostly i provozní náklady. Ač se jedná o mainstreamové MPV, při přezouvání se musíte připravit na prémiové ceny.
Ony dvacetipalcové ráfky je navíc velmi snadné poškrábat o obrubníky. Od drobotiny na palubě pak nelze očekávat, že by k interiéru byla bůhvíjak šetrná. A o poněkud zastaralých multimédiích už byla řeč. V případě zájmu o vůz je tedy na místě důkladná kontrola vnitřku i vnějšku, jenž by měla zahrnovat i snahu o spárování vozu s vaším mobilním telefonem. Jakékoli nedostatky vám pak dávají prostor o vyjednávaní o ceně. Nejstarší exempláře s nájezdem přes 100 tisíc kilometrů přitom startují zhruba na 200 tisících Kč, což je s ohledem na stáří a použitelnost vozu velmi lákavá částka. Praktičnost je mimořádná - i při obsazení všech pěti sedadel dospělými můžete počítat se zavazadelníkem o objemu 572 litrů.
Jak se ojetý Scénic IV jeví v praxi? Naši kolegové z Auto Bildu nedávno otestovali tři roky starý exemplář ve verzi osazené 1,7litrovým turbodieselem, který byl naladěn na 120 koní výkonu a 300 Nm točivého momentu. V kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol je hlavní doménou hnacího ústrojí nízká spotřeba, reálně lze totiž jezdit za méně než 5 litrů na 100 kilometrů. Dynamika ovšem není oslnivá, stovku totiž dáte až za 14,2 sekundy a maximálka činí 185 km/h.
Automobilka mimo tento motor nabízela i silnější dieselovou jedna-šestku (130 koní), se kterou se již rozjedete na stovku za 11,4 sekundy a můžete počítat s nejvyšší rychlostí 194 km/h. Spotřeba se pak zvýšila jen nepatrně, v podstatě tak jde o nejideálnější variantu. Po stránce cenové nicméně začíná o sto tisíc korun výše než první dostupné vozy. Obě pohonné jednotky jsou přitom hodnoceny jako spolehlivé.
Suma sumárum se tak i čtvrtá generace Renaultu Scénic jeví jako spolehlivá, praktická a přitom velmi dostupná ojetina. Jeho ceny jsou opravdu nízké i u zánovních aut - kolegy testovaný exemplář až z roku 2019 totiž po najetí 46 925 km stál 18 350 Eur (cca 450 tisíc korun), což při bohatší výbavě a dieselu pod kapotou též působí zajímavě. Co rodinného dnes za podobné peníze koupíte mezi novými vozy?



Scénic čtvrté generace byl k mání pouze s 20palcovými litými koly. Ta vozu sice nadmíru sluší, zároveň vás ale mohou stát nemalé peníze. Ať již kvůli jejich poškození, tak s ohledem na pneumatiky. Auto je ale i tak velmi nadprůměrně spolehlivé, přesto jako MPV nebudí zájem a dá se koupit velmi výhodně. Foto: Renault
Zdroje: Auto Bild, TÜV, Auto Express
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva