Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetý Fiat Panda 319. Je to rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu
3.7.2024 | Petr Prokopec
Po 13 letech se dál drží v prodeji jako nový vůz a ještě pěkných pár roků v něm zůstane. I to svědčí o jeho atraktivitě, kterou očividně nehatí ani mizerná statistická spolehlivost. V praxi to s ním nakonec nemusí být tak špatné.
Fiat Panda zůstává jedním posledních aut, která si jako nová můžete koupit za ještě přijatelné peníze. A dál to tak zůstane, protože ve své levné podobě neskončí ještě roky. Přesto nevíme, jestli se pro něj poženete s nadšením, při délce 3 635 mm to rozhodně není jedno auto pro všechno.
Navíc je třeba říci, že jde o morálně už velmi starý vůz. Jeho třetí a stále aktuální generace s interním označením 319 přišla na trh již v roce 2011, a tak tu po technické stránce máme relativně zastaralé auto, ačkoli třeba motory prošly několika modernizacemi, stejně jako třeba palubní elektronika. Základ se ovšem nezměnil, což nakonec někteří začínají vnímat pozitivně v očekávání, že i Fiat je schopen osvědčenou techniku postupně vyladit téměř k dokonalosti.
Statisticky tomu ale mnoho nenasvědčuje. Jde o vůz, který bývá součástí přehledů nejvíc poruchových vozů a v aktuálním TÜV Reportu platí za jedno z nejhůř hodnocených aut navzdory podprůměrnému nájezdu. Přesto v bazarech táhne díky své povaze i nízkým cenám - nejlevnější pojízdné kousky mohou být vaše už za nějakých 30 tisíc Kč. Problémů si za ně ale koupíte dost.
Když se podíváme na detaily statistik, zjistíme, že v případě maximálně tříletých aut přichází kritika sice „jen“ u pětiny aut, ovšem týká se prakticky všech oblastí. Pozor je tedy třeba dávat na motory, podvozek i elektroniku. Ke cti Fiatu je sice třeba zmínit, že většina závad bývá odstraněna během týdne, tím ale chvála víceméně končí. Čím starší totiž italský hatchback je, tím víc práce s jeho návratem na silnici budete mít. Kromě již zmíněného se připravte na možnou nutnost výměny světel, brzd či výfuku.
Ona nízká cena tak může být draze vykoupena. Obecně se proto doporučuje pošilhávat pouze po novější produkci, za kterou již musíte zaplatit minimálně 100 tisíc Kč. Anebo o něco málo víc, pokud chcete maximálně pětiletý vůz s nájezdem pod 100 tisíc kilometrů. Kolegové z německého Auto Bildu otestovali exemplář z roku 2018, se kterým jeho majitel najel jen 22 053 km. Žádné podstatné problémy s ním nejsou, což statistikám trochu odporuje, při opravdu malém nájezdu by to tak ale mělo být.
Také proto autobazar z Lüneburbu za tento vůz požaduje 11 540 Eur, tedy asi 290 tisíc korun. A to už není moc lidová cena. Auta s podobným nájezdem a stářím lze ale pořídit i levněji, často i za méně než 200 tisíc korun, pak se z Paney stává rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu. A zákazníky si hledá snadno - Panda je zkrátka ikona svého druhu a v bazarech zjevně táhne, nakonec i díky tomu, že její jednoduchá konstrukce „bez nesmyslů” je sympatická stále většímu množství lidí.
![Němci vyzkoušeli ojetý Fiat Panda 319. Je to rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu - 1 - Fiat Panda 2024 oficialni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci vyzkoušeli ojetý Fiat Panda 319. Je to rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu - 2 - Fiat Panda 2024 oficialni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci vyzkoušeli ojetý Fiat Panda 319. Je to rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu - 3 - Fiat Panda 2024 oficialni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Panda třetí generace se začala vyrábět již před třinácti lety, ani po takové době navíc značka nedokázala kvalitu vychytat na jedničku. Přesto se zdá být dostatečně odolná, aby při svých dalších kvalitách a nízké ceně dávala smysl. Foto: Fiat
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva