Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak daleko lze ještě dojet s „prázdnou nádrží”? Rozdíly mezi auty jsou značné
9.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se rozsvítí „hladové oko”, stane se brzká návštěva čerpací stanice nevyhnutelnou. Jak moc? To se u různých aut poměrně značně liší.
Ať už máte na spotřebu automobilu jakýkoli pohled, před kontrolkou nízkého stavu paliva v nádrži jsme si všichni rovni. Spotřeba pro vás může být klíčovým technickým údajem stejně jako podružným faktem, bez benzinu, nafty či nějakého alternativního paliva v nádrži ale jednoduše nelze pokračovat v jízdě. A rozsvícené „hladové oko” nutně znamená, že je třeba se vydat k čerpací stanici.
Zní to prostě, ale tak jednoduché to není. Někdy se to nehodí z časových důvodů, jindy se to stane ve chvíli, kdy žádná benzinka není na dohled. V Česku to nebývá až takový problém, protože hustota benzínových stanic je vysoká, ale bylo by naivní tvrdit, že tu takové problémy nemusíme řešit. Například na jihu Čech je mezi Českým Krumlovem a Prachaticemi jen jedna alespoň trochu pořádná čerpací stanice a nemá otevřeno pořád. Pokud se vám tedy rozsvítí kontrolka paliva někde v těch místech ve špatný čas... A v zahraničí je situace horší, zejména na německých dálnicích bývají vzdálenosti mezi jednotlivými benzinkami docela velké.
Pro takové případy je dobré vědět, kolik kilometrů zvládne automobil dojet s rozsvícenou kontrolkou. Ideální je pochopitelně vlastní zkušenost s tím kterým autem, která nejlépe zohlední jeho specifika a váš styl jízdy, tu ale s vaším autem nemusíte získat dříve, než bude pozdě. A na počítače moderních aut zobrazujících dojezdovou vzdálenost na displeji před očima řidiče také není spoleh. Však jsme vám ukazovali případ, kdy auto s údajně nulovým dojezdem ujelo ještě sto kilometrů navíc...
Pokud si tedy chcete udělat jistou představu předem, podívejte se do tabulek níže. Ty ze dvou zdrojů kompilují údaje pro rozličné automobilové modely a ukazují, kolik dokáže třeba právě váš vůz ještě ujet kilometrů po rozsvícení kontrolky paliva. A v některých případech je uvedeno i to, kolik mu v takovém případě zbývá paliva v nádrži. Pokud tento údaj uveden není, buď nebyl zjištěn, nebo jej ani není možné uvést, protože žádná taková pevná hranice u daného auta neexistuje.
Údaje jsou buď průměrem daným dohromady ze zkušeností majitelů jednotlivých aut nebo rozsahy dojezdu dopočítané podle velikosti „rezervy” a rozsahu spotřeby. Co je zajímavé, data pro jednotlivé vozy se docela výrazně liší. Většinou se tedy dá počítat s nějakými 70 kilometry klidné jízdy, u některých vozů je to ale citelně méně a u jiných zase o hodně více. Dáno je to hlavně nastavením výrobce a charakterem vozu - „hladové oko” se může rozsvítit v podstatě kdykoli a pak už jen záleží, s jakou spotřebou to které auto jede.
Z dat je patrné, že nejdříve vás pošlou k „pumpě” japonské vozy, ale jsou tu i jiné extrémy. Podívejte se na ně a pokud máte vlastní zkušenost s kterýmkoli zmíněným nebo nezmíněným autem, podělte se o ní v diskuzi. Jak nedávno ukázal Chris Harris, možné je u některých aut skoro cokoli, průměrné hodnoty ale jistě napoví nejvíce...
Jak daleko lze dojet, když se rozsvítí hladové oko?


S některými auty máte po rozsvícení kontrolky paliva k dispozici dojezd už jen pár desítek kilometrů, s jinými i hodně přes 100...
Vědět, kolik kilometrů může člověk pokračovat na téměř prázdnou nádrž, zabraňuje tomu, aby nechtěně někde uvízl
Zdroje: Your Mechanic, Tank On Empty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před hodinouNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před hodinouZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před 2 hodinamiVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 3 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 5 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva