Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak dokonale odstranit hluboký škrábanec z laku auta i bez návštěvy autoservisu?
24.9.2018 | Mirek Mazal
Drobné škrábance obvykle odstraní už důkladné přeleštění, na hluboké vrypy je ale krátké. Co dělat s nimi? Ani v takovém případě není jedinou možností drahá návštěva autoservisu.
Larry Kosilla je bývalý makléř z Wall Streetu, který se vzdal obchodování na burze a padnoucí oblek vyměnil za tepláky s tričkem a gumovými rukavicemi. Nyní je z něj automobilový nadšenec na plný úvazek a vede firmu zabývající se detailním čištěním aut. Občas něco ze svého řemesla předvede veřejnosti - jeho návody jsou jednoduché, praktické a hlavně funkční.
Tentokrát nabízí útěchu nešťastníkům, kteří objevili nový hluboký škrábanec na svém automobilu. Stává se to, ani opatrné parkování nezabrání okolním ignorantům, aby se nepodepsali na laku vyleštěného vozu. A někteří obzvlášť zoufalí jedinci to dělají i naschvál. V té chvíli nastupuje návod Larryho, jak se vypořádat s hlubokým zářezem do karoserie.
Hluboké škrábance narušují jednolitost barvy, také mohou být základem koroze, takže není radno je ignorovat. Na místě je okamžité ošetření, ke kterému budete potřebovat isopropylalkohol, ubrousek, namíchaný odstín laku, malý štětec, pěnovou houbu, tmel, stěrku a vyhlazovací tekutinu.
Prvním krokem je očistit díru alkoholem, aby se odstranily všechny nečistoty. Podle hloubky zářezu je vhodné stěrkou aplikovat plnící tmel, který postižené místo vyplní. Po 2-3 minutách schnutí přichází na řadu měkká pěnová houba zabalená do ubrousku, na kterou se nanese vyhlazovací tekutina a jemnými pohyby se odstraní zaschlý tmel z okolí škrábance.
Dále poslouží namíchaná barva (dá se buď koupit od výrobce, nebo si ji necháte připravit), kterou je potřeba nanést štětečkem přímo na opravovaný šrám. Není vhodné místo přetírat tam a zpět, ale dotyky bodově pokrýt celý vryp. Tento poslední krok zabrání budoucí korozi, proto není od věci hlubší kráter podrobit poslednímu kroku vícekrát a vše nechat zaschnout minimálně přes noc.
Zbývá vydržet s automobilem na jednom místě, aby nanesený lak pořádně zatvrdl. Nejlepší je použít k práci dobře osvětlenou garáž, ale ne vždy je na výběr. Čím méně prachu a více světla během nápravy škrábance, tím lépe se dílo podaří. Chce to hlavně správný materiál a dávku trpělivosti, měl by to zvládnout průměrně šikovný člověk.











Larry Kosilla tentokrát ukazuje, co s hlubokým škrábnutím v laku automobilu /small>
Zdroj: Auto Blog
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včeraNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis