Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů

Pokud spojíte velký vnitřní prostor s motory, jejichž podobu ještě nediktovalo zelené šílenství, a přidáte vysokou spolehlivost, máte před sebou potenciální hit. Tím se japonské SUV jako nové nestalo, jako ojetina míří tím směrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů

11.8.2023 | Petr Prokopec

Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů

/

Foto: Nissan

Pokud spojíte velký vnitřní prostor s motory, jejichž podobu ještě nediktovalo zelené šílenství, a přidáte vysokou spolehlivost, máte před sebou potenciální hit. Tím se japonské SUV jako nové nestalo, jako ojetina míří tím směrem.

Nissan X-Trail se na evropské půdě nikdy nestal bestsellerem. Japonci tak v rámci úspory nákladů udělali pochopitelný krok, když třetí generaci s kódovým označením T32 sloučili s modelem Qashqai. Ten se tak ve druhé generaci vrátil už jen jako pětimístný, zatímco úlohu sedmimístného SUV převzal právě X-Trail. Vůz pak zabodoval hlavně u čínského publika, neboť tamní prodeje překonávaly odbyt v celém zbytku světa.

S příchodem čtvrté generace však X-Trail začal strádat rovněž na největším trhu světa, přičemž důvod není třeba dlouho hledat. Japonská automobilka totiž tlačí na elektrifikaci jako pominutá, a tak dříve poměrně košatou nabídku pohonných jednotek vyhovujících každému zákazníkovi nahradilo poměrně okleštěné portfolio agregátů snažících se potěšit hlavně politiky. U nás je tak X-Trail k mání pouze s 1,5litrovým mild-hybridem nebo jako provedení e-Power.

Diesely, které by vozu, jehož délka narostla na 4 681 milimetrů, vyhovovaly úplně nejvíc, jsou nenávratně pryč. A s nimi odchází i klientela, u nás se letos pro X-Trail rozhodlo směšných 47 lidí, z toho 28 registrací připadá na červenec. V roce 2018 přitom měla třetí generace na kontě za stejné období hned 327 prodejů. Patřilo jí tak jednadvacáté místo v pořadí, zatímco dnes se X-Trail krčí na 58. příčce. S cenami od 1 009 990 Kč se takovému fiasku nelze divit.

Pokud je váš rozpočet omezenější a jednoduše potřebujete za každou investovanou korunu dostat adekvátní hodnotu, je třeba showroomy s novými vozy opustit a zamířit do autobazarů. Třetí generaci, která se začala prodávat v roce 2014, v nich lze pořídit od zhruba čtvrt milionu korun. V takové chvíli je pak sice možné počítat i s dieselem, který se stará o pohon více než poloviny nabízených kousků, ale také se značným nájezdem.

Po stránce spolehlivosti naštěstí není důvod k panice, Daty německého TÜV Reportu přímo k X-Trailu kvůli nízkému počtu registrací nelze posloužit, Qashqai je ale to samé v bledě modrém. A mezi čtyř- a pětiletými vozy umístil na 46. příčce, přičemž k vozům z konce produkce nesměřuje žádná specifická výtka. Mimo jiné i proto, že většina problémů, mezi něž patřily senzory výfuku či vzpěry zavazadelníku, byla spojena s ranou produkcí.

Problémem se tedy pro vás může stát spíše předchozí majitel, ne až tak automobilka. Obhlédnout byste tedy kvůli škrábancům měli karoserii, litá kola i plasty v interiéru. Pokud vás pak zaujala verze 4x4, rozhodně věnujte značnou pozornost podvozku. Při jízdách mimo zpevněný asfalt totiž mohlo dojít na jeho poškození, stejně jako špatná očista vedla ke korozi. Praskliny by se kvůli off-roadovým ambicím mohly objevit také na náraznících.

Tolik obecně, konkrétně již necháme mluvit kolegy z německého Auto Bildu. Ti proklepli jeden z vůbec posledních vyrobených kusů (zaregistrovaný na konci roku 2021), jehož majitel sáhl po kombinaci dieselové jedna-sedmy a druhé nejvyšší výbavy. Zmíněným pohonem všech kol ale opovrhl, 150 koní tak sedmistupňový automat přenáší pouze na přední kola.

Vůz má najeto jen 13 500 kilometrů, považovat ho tak lze spíše za ideálně zajetý než ojetý. Pokud se vám tedy líbí šedá metalíza, rovnou vyrazte do bavorského Eichstättu. Vzít si sebou ovšem musíte 29 990 Eur (cca 728 tisíc korun), tedy již poměrně značnou částku. Jak jsme ale zmínili, k X-Trailu vede i levnější cesta. Je tedy jen na vás, kolik let stáří a desítek tisíc najetých kilometrů jste ochotni akceptovat.


Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů - 1 - Nissan X-Trail 2018 ilustracni foto 01Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů - 2 - Nissan X-Trail 2018 ilustracni foto 02Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů - 3 - Nissan X-Trail 2018 ilustracni foto 03
X-Trail třetí generace lze pořídit od zhruba čtvrt milionu korun, ovšem s relativně vysokým nájezdem. Jisté uklidnění přináší spolehlivost vozu, přičemž excelují hlavně novější kousky, u nichž již byly vychytány veškeré typické problémy. Foto: Nissan

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše