Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jako nový mnoho kupců nezaujal, jako ojetý je Nissan X-Trail T32 skrytou perlou autobazarů
11.8.2023 | Petr Prokopec
Pokud spojíte velký vnitřní prostor s motory, jejichž podobu ještě nediktovalo zelené šílenství, a přidáte vysokou spolehlivost, máte před sebou potenciální hit. Tím se japonské SUV jako nové nestalo, jako ojetina míří tím směrem.
Nissan X-Trail se na evropské půdě nikdy nestal bestsellerem. Japonci tak v rámci úspory nákladů udělali pochopitelný krok, když třetí generaci s kódovým označením T32 sloučili s modelem Qashqai. Ten se tak ve druhé generaci vrátil už jen jako pětimístný, zatímco úlohu sedmimístného SUV převzal právě X-Trail. Vůz pak zabodoval hlavně u čínského publika, neboť tamní prodeje překonávaly odbyt v celém zbytku světa.
S příchodem čtvrté generace však X-Trail začal strádat rovněž na největším trhu světa, přičemž důvod není třeba dlouho hledat. Japonská automobilka totiž tlačí na elektrifikaci jako pominutá, a tak dříve poměrně košatou nabídku pohonných jednotek vyhovujících každému zákazníkovi nahradilo poměrně okleštěné portfolio agregátů snažících se potěšit hlavně politiky. U nás je tak X-Trail k mání pouze s 1,5litrovým mild-hybridem nebo jako provedení e-Power.
Diesely, které by vozu, jehož délka narostla na 4 681 milimetrů, vyhovovaly úplně nejvíc, jsou nenávratně pryč. A s nimi odchází i klientela, u nás se letos pro X-Trail rozhodlo směšných 47 lidí, z toho 28 registrací připadá na červenec. V roce 2018 přitom měla třetí generace na kontě za stejné období hned 327 prodejů. Patřilo jí tak jednadvacáté místo v pořadí, zatímco dnes se X-Trail krčí na 58. příčce. S cenami od 1 009 990 Kč se takovému fiasku nelze divit.
Pokud je váš rozpočet omezenější a jednoduše potřebujete za každou investovanou korunu dostat adekvátní hodnotu, je třeba showroomy s novými vozy opustit a zamířit do autobazarů. Třetí generaci, která se začala prodávat v roce 2014, v nich lze pořídit od zhruba čtvrt milionu korun. V takové chvíli je pak sice možné počítat i s dieselem, který se stará o pohon více než poloviny nabízených kousků, ale také se značným nájezdem.
Po stránce spolehlivosti naštěstí není důvod k panice, Daty německého TÜV Reportu přímo k X-Trailu kvůli nízkému počtu registrací nelze posloužit, Qashqai je ale to samé v bledě modrém. A mezi čtyř- a pětiletými vozy umístil na 46. příčce, přičemž k vozům z konce produkce nesměřuje žádná specifická výtka. Mimo jiné i proto, že většina problémů, mezi něž patřily senzory výfuku či vzpěry zavazadelníku, byla spojena s ranou produkcí.
Problémem se tedy pro vás může stát spíše předchozí majitel, ne až tak automobilka. Obhlédnout byste tedy kvůli škrábancům měli karoserii, litá kola i plasty v interiéru. Pokud vás pak zaujala verze 4x4, rozhodně věnujte značnou pozornost podvozku. Při jízdách mimo zpevněný asfalt totiž mohlo dojít na jeho poškození, stejně jako špatná očista vedla ke korozi. Praskliny by se kvůli off-roadovým ambicím mohly objevit také na náraznících.
Tolik obecně, konkrétně již necháme mluvit kolegy z německého Auto Bildu. Ti proklepli jeden z vůbec posledních vyrobených kusů (zaregistrovaný na konci roku 2021), jehož majitel sáhl po kombinaci dieselové jedna-sedmy a druhé nejvyšší výbavy. Zmíněným pohonem všech kol ale opovrhl, 150 koní tak sedmistupňový automat přenáší pouze na přední kola.
Vůz má najeto jen 13 500 kilometrů, považovat ho tak lze spíše za ideálně zajetý než ojetý. Pokud se vám tedy líbí šedá metalíza, rovnou vyrazte do bavorského Eichstättu. Vzít si sebou ovšem musíte 29 990 Eur (cca 728 tisíc korun), tedy již poměrně značnou částku. Jak jsme ale zmínili, k X-Trailu vede i levnější cesta. Je tedy jen na vás, kolik let stáří a desítek tisíc najetých kilometrů jste ochotni akceptovat.



X-Trail třetí generace lze pořídit od zhruba čtvrt milionu korun, ovšem s relativně vysokým nájezdem. Jisté uklidnění přináší spolehlivost vozu, přičemž excelují hlavně novější kousky, u nichž již byly vychytány veškeré typické problémy. Foto: Nissan
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
- Vítězem Moto2 Holgado, 13. Salač včera 07:00
Nejnovější články
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včeraToto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
včeraNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva