Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je hloupé koupit si nejlevnější ojeté auto svého druhu a opravit si ho podle sebe?
31.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to věčné dilema - koupit zdánlivě dokonalý exemplář nějakého auta za vysokou cenu nebo pořídit levnější a rozdíl v cenách investovat do oprav?
Když přemýšlíte o koupi ojetého auta, tím spíše sportovního, většinou se neptáte na to, jestli je pořízení levného či úplně nejlevnějšího kusu dobrý nebo špatný nápad, ale jak moc špatný nápad to je. Přesto ve vás musí hlodá červíček pochybnosti, jestli se nevydat právě pro jeden z těch dostupných.
Ony dražší, zdánlivě dokonalé kusy totiž nakonec stejně tak dokonalé nebudou a nějaké peníze na vyladění k obrazu vašemu budou třeba. Navíc ten obraz nebude úplně váš, protože na spoustu věcí, které jsou v pořádku, pochopitelně nesáhnete. Když pak vedle toho vidíte auto, které nikdo jako perfektní kus nenabízí, ale je citelně levnější, nemůžete se neptat, jestli nevzít raději to. Však obvykle lépe víte, na čem jste, rozdíl v ceně lze investovat do jeho doladění k dokonalosti a spoustu věcí si udělat po svém. Však co na autě se nedá opravit nebo vylepšit?
Tyler Hoover má v tomto jasno - kupuje co nejlevněji. Něco podobného udělal už několikrát - s Porsche 911, které nazval Apollo 911 podle obrovského kilometrového proběhu, s Mercedesem S 600, který byl dokonce nepojízdný a začátkem letošního roku 2017 také s Hondou NSX.
Červený kousek, který si koupil, byl s cenou 31 375 dolarů (asi 789 tisíc korun) nejlevnější v celých Spojených státech s manuální převodovkou a čistou historií. Koupil ho po internetu naslepo, jen podle fotografií, a nechal si ho za další tisícovku dovézt do svého domu v Kansasu. Vypadá to jako začátek noční můry.
A vskutku - rádio drželo na místě jen díky krytu popelníku, klimatizace ani topení vůbec nefungovaly, interiér byl přečalouněn jako z prvního dílu Rychle a Zběsile a vůz při jízdě táhl silně doprava. Z internetu se na Hoovera sesypaly komentáře o jeho nízké inteligenci, o tom, jakou chybu udělal a o tom, že si měl koupit auto o 250 tisíc dražší, ale v dobrém stavu.
Hoover si nicméně šel za svým a pustil do oprav. Táhnutí doprava bylo jen vinou rozházené geometrie, takže stačilo seřízení v ceně 180 dolarů (cca 4 500 Kč). Protože vůz neměl žádnou servisní historii, následoval servis motoru, při kterém se měnily rozvody, vodní pumpa, těsnění vík ventilů, svíčky a olej. To vše v ceně 1 011 dolarů, tedy něco přes 25 tisíc korun.
Dále vyřešil schizofrenické ABS jeho odstraněním, což přišlo celkem na 13 550 Kč. Za nefunkční klimatizací stála vadná řídící jednotka; problém vyřešen celkem za 8 548 Kč. Výměna vadného termostatu stála necelých 2 500 Kč, promazání drah oken 1 810 Kč, nové vzpěry víka kufru a motoru 5 053 Kč a oprava kabeláže rádia 3 947 Kč. Celkem jsme v přepočtu aktuálním kurzem na necelých 65 tisících korunách za nutné opravy.
Pak bylo potřeba něco udělat s příšerným interiérem a chromovanými středovými pokličkami kol. Kdyby Hoover chtěl vrátit všechno do sériového stavu, přišlo by ho to prý asi na 2 000 dolarů, tedy něco přes 50 tisíc korun. To znamená nějakých 900 tisíc Kč za technicky i vizuálně originální a plně funkční NSX, což nejsou vůbec špatné peníze.
Jenže Hoover je Hoover, a tak se rozhodl jít cestou vlastních úprav a do nových kol, přečalounění interiéru a zakázkových karbonových dílů pro palubní desku investoval celkem 6 233 dolarů, tedy asi 157 tisíc korun. Jeho vůz ho tak vyšel celkem na 41 243 dolarů, jak vypočítává na videu, což je aktuálním kurzem asi 1,04 milionu korun.
Aktuální hodnota auta je dnes asi o pár desítek tisíc nižší, takže dost možná prodělal. Kdyby ji chtěl prodat. Jenže on nechce, chtěl ji pro sebe a má ji takovou za peníze, za kterou koupíte leda „obyčejný” dobrý kus. Navíc, hodnota Hondy NSX klesat nebude, takže na tom může za pár let i vydělat.
My si z toho můžeme vzít ponaučení - koupit si levné auto a pak ho opravit, příp. upravit k obrazu svému může být schůdná, nikoli hloupá cesta. Jen opravdu mějte připraveno o desítky procent víc peněz, než je pořizovací cena. Tady to bylo přes 31 %, výsledek ale stojí za to...



Takto vůz vypadal po koupi a základním doladění - žádný vrak to pochopitelně nebyl










Nezbytných oprav bylo celkem hodně, cenu ale zase tak vysoko nevyšponovaly


Majitel se ovšem rozhodl jít dál a autu dopřál zejména přijatelnější interiér a nová kola









Výsledek je sympatický, tato NSX je vizuálně a prý i technicky v bezvadném stavu za cenu odpovídající průměrnému slušnému kousku
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
