Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Neobvyklý propadák mezi moderními SUV skončil bez nástupce, ojetinu tak už po pár letech koupíte od 270 tisíc
9.11.2022 | Petr Prokopec
V posledních letech bylo krajně neobvyklé, aby nějaký vůz kategorie SUV u zákazníků neuspěl, tomuto se to ale „podařilo”. Ani to sice neznamená, že by ojetý vyšel vyloženě lacino, kolik aut této třídy z roku 2019 ale můžete vybírat za takové peníze?
Ford EcoSport měl ambice stát se jedním z bestsellerů značky, naplnit očekávání se mu ale nikdy nepodařilo. Zpočátku se jej v Evropě prodávalo až desetkrát méně než nejbližších konkurentů, a tak automobilka po pár letech přistoupila ke stěžejnímu přepracování. Ze zádě tak kupříkladu zmizel kryt s rezervou, který sice působil stylově, moc praktický ale nebyl, když mimo jiné zhoršoval výhled při parkování. Mimo to modrý ovál přesunul výrobu z indického Chennai do rumunské Craiovy. EcoSportu to pomohlo k lepším výsledkům, ale ne o mnoho, a tak jej Ford poslal do propadliště dějin, aniž by přišel s přímým nástupcem.
Čtyřmetrové SUV tak už dnes najdete jen v autobazarech, kde můžete nejstarší exempláře pořídit už od nějakých 150 tisíc korun. Pořád pod 200 tisíci lze narazit na vozy s nájezdem nižším než 100 tisíc km, jistotou je u nich ale litrová tříválcová jednotka. Produkovat může 95 nebo 125 koní, což ve druhém případě nezní špatně. Tříválec ale nikdy nemůže být opravdu dobrý motor, a tak majitelé i v tomto případě uvádí, že jednotka má relativně vysoký apetit - realitou je u nich spíše sedmi- než udávaná pětilitrová spotřeba.
Dieselová alternativa je tedy trefou do černého, přičemž 1,5litrový čtyřválec byl taktéž dodáván ve dvou stupních naladění, a to se 100 a 125 koňmi. Se slabší verzí lze reálně jezdit za méně než pět litrů, u silnější se nicméně průměr zvyšuje na zhruba 5,5 l/100 km. Dáno je to standardním pohonem všech kol, který byl ostatním variantám zapovězen. Automat pak byl pro změnu nabízen jen v kombinaci s výkonnější benzinovou jednotkou.
Jelikož za posledních osm let je k dispozici velké množství dat, nelze doporučit kusy vyrobené v letech 2014 až 2018, tedy do onoho faceliftu. Se staršími vozy je spojeno větší množství stížností než za veškeré další roky dohromady, přičemž kritizován je dokonce i audiosystém. Kromě toho se po zastavení přenáší do kabiny citelné vibrace, zatímco brzdy vykazovaly v každém rohu trochu jiný účinek. Problémy se přitom začaly projevovat již po 8 000 km.
Auta z roku 2018 jsou zatížena citelně menší kritikou, nicméně i jejich případě je třeba si dát pozor na typické nedostatky. Lidé si totiž stěžují na brzdy, u nichž dochází ke skřípání či k úplnému zablokování. Modrý ovál navíc pochybil při konstrukci dveří, jejichž zámky se mohou aktivovat při dešti. S jejich odemčením vám ovšem nepomohou ani kliky, ani klíčky, volat místo toho musíte servis. I v tomto případě selhání přichází velmi brzy, někdy už po najetí 24 tisíc kilometrů.
Naši kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli exemplář z roku 2019, nic z výše popsaného tak nezaznamenali. Jelikož byl jejich vůz osazen zmíněným turbodieselem, vyzdvihují právě nízkou reálnou spotřebu. Ta je v jejich případě spojena se 125 koňmi, silnější motorizace totiž v Německu byla nabízena i s pohonem předních kol. I přesto vůz dokáže obstát také v terénu, za čímž stojí velkorysá světlá výška 200 mm, jíž EcoSport překonává i Škody Karoq a Kodiaq.
Tři a půl roku starý vůz měl najeto 43 352 km a jeho cena už tak příznivá nebyla - 17 680 Eur (cca 430 tisíc Kč) už není zase tak málo, třebaže v tomto případě ji kompenzuje nejen poměrně bohatá výbava, ale i správná motorizace. Pokud se trochu uskromníte, i auta z roku 2019 můžete vybírat od nějakých 270 tisíc Kč, což nezní vůbec špatně. Tedy pokud se spokojíte s tím, že vaším novým autem bude vůz, který jako nový na trhu propadl...
Ford EcoSport si kdysi dělal čáku na to stát se bestsellerm, u zákazníků ale nakonec propadl. Dnes jej lze jako ojetinu koupit docela levně, je ale třeba dát pozor na to, co kupujete. Foto: Ford
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva