Jedna z nejspolehlivějších ojetin bez ohledu na stáří nevychází draze, dokonce ani ve vrcholné verzi

Bez ohledu na stáří ji vždy najdeme mezi patnáctkou statisticky nejspolehlivějších ojetých aut a dvakrát se dokonce vydrápala do nejlepší desítky. U takového vozu by člověk čekal, že bude drahý, zvlášť když jde o Audi. Jenže není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jedna z nejspolehlivějších ojetin bez ohledu na stáří nevychází draze, dokonce ani ve vrcholné verzi

6.5.2022 | Petr Prokopec

Jedna z nejspolehlivějších ojetin bez ohledu na stáří nevychází draze, dokonce ani ve vrcholné verzi

/

Foto: Audi

Bez ohledu na stáří ji vždy najdeme mezi patnáctkou statisticky nejspolehlivějších ojetých aut a dvakrát se dokonce vydrápala do nejlepší desítky. U takového vozu by člověk čekal, že bude drahý, zvlášť když jde o Audi. Jenže není.

Pokud se zadíváte do výsledků německého TÜV Reportu, který by pro zákazníky zvažující koupi ojetého vozu měl být skoro povinnou četbou, pak můžete počítat s jednou neochvějnou jistotou. Jde o velmi dobré hodnocení Audi Q3. Mezi dvou- a tříletými vozy totiž zaujímá osmou příčku, mezi čtyř- a pětiletými jedenácté, mezi šesti- a sedmiletými dvanácté a mezi osmi- a devítiletými deváté. Není tedy podstatné, zda sáhnete po první generaci, která se vyráběla v letech 2011-2018 nebo po té druhé vyráběné dodnes, pokaždé jde prakticky o sázku na jistotu.

Jak se nicméně říká, důvěřuj, ovšem prověřuj. První generaci, konkrétně pak kousek z listopadu roku 2017, se proto rozhodli otestovat naši kolegové z německého Auto Bildu. Ti v prvé řadě poukazují na razantní pokles ceny, neboť jako nové stálo SUV čtyř kruhů závratných 43 175 Eur (dnes asi 1 065 000 Kč). Po pěti letech je nicméně k dispozici za 18 980 Eur (asi 468 000 Kč), a to navzdory faktu, že nová auta v mezičase zdražila o desítky procent. A jak se zdá, jde skutečně o dobrou cenu. Ani nájezd 146 tisíc km, který je ve srovnání s průměrem TÜV Reportu více než dvojnásobný, na voze téměř není znát.

Co si nicméně uvědomíte prakticky ihned po usednutí za volant, je rychlost vývoje, s jakým je automobilová branže v posledních letech spojena. Q3 totiž sice disponuje třeba navigací, ovšem obrazovka multimédií je pouze 6,5palcová a nedisponuje ani dotykovou technologií, ani funkcí MirrorLink. Vůz tedy nemůžete propojit s mobilním telefonem, což mnozí již budou považovat za velkou nepříjemnost. Stejně jako je třeba počítat s tím, že prostor vzadu padnul za oběť designu a vystačí spíše dětem.

Výše zmíněné problémy jsou nicméně subjektivního rázu. O poznání větší oběti se po vás budou vyžadovat v případě volby motorizace. Za výše zmíněné peníze je totiž k dispozici benzinová jedna-čtyřka, jejichž 150 koní sice neurazí, ovšem ani nenadchne. Dané stádo navíc míří pouze na přední nápravu, neboť s pohonem quatto je možné počítat až od 170 koní nahoru. V té chvíli ovšem již musíte akceptovat buď vyšší nájezd, nebo navýšení ceny. Ovšem i vrcholná RS Q3 s 310 koňmi může stát jen lehce přes půl milionu korun.

Až dosud jsme nezmínili žádné skutečné kvalitativní problémy. U toho víceméně i zůstaneme, neboť u testovaného exempláře se jako menší slabina ukázala pouze šestistupňová automatická převodovka. Ovšem i její chod se po zahřátí vozu spraví, ve výsledku tak znovu není v podstatě o čem mluvit. Stav interiéru je pak s ohledem na nemalý nájezd přímo zarážející, neboť nikde nic neskřípe a čalounění není ani odřené, natož potrhané. Totéž platí také o dekorech.

Suma sumárum se tak koupě ojetého Audi Q3 jeví jako dobrý nápad, zvlášť když jako menší model ani navzdory své spolehlivosti nedrží cenu. Tak jako u dalších prémiových aut z druhé či bůhvíkolikáté ruky je ale třeba přidat varování. S lácí je totiž spojeno pořízení auta, ne nutně jeho údržba. Ač tedy v případě tohoto modelu vážné poruchy hrozí jen málo, v případě jakékoli návštěvy autorizovaného servisu je třeba se připravit na ne zrovna nízké ceny. Souběžně s vozem tak možná rovnou shánějte i spřáteleného technika, který se v audinách vyzná.


Jedna z nejspolehlivějších ojetin bez ohledu na stáří nevychází draze, dokonce ani ve vrcholné verzi - 1 - Audi RS Q3 2014 ojetina ilustracni foto 01Jedna z nejspolehlivějších ojetin bez ohledu na stáří nevychází draze, dokonce ani ve vrcholné verzi - 2 - Audi RS Q3 2014 ojetina ilustracni foto 02Jedna z nejspolehlivějších ojetin bez ohledu na stáří nevychází draze, dokonce ani ve vrcholné verzi - 3 - Audi RS Q3 2014 ojetina ilustracni foto 03
Audi Q3 lze i ve verzi RS pořídit poměrně levně, za raných 310 koní dáte jen lehce přes půl milionu korun. Počítat pak sice musíte s nemalým nájezdem, ovšem zároveň také s mimořádnou kvalitou. Foto: Audi

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.