Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý Seat Alhambra byl jeden z posledních mohykánů dnes mrtvé třídy aut, pořádný kus auta dává velmi levně
17.11.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto jako nové nikdy nebylo skutečně levné, nezájem o vozy třídy MPV ale udělal z ojetin této kategorie velmi zajímavé nabídky. Jen pár let staré, dalece nevyužité Alhambry tak mohou být vaše i za polovinu původní ceny.
Ještě před nějakými dvěma dekádami byla za auta budoucnosti označována MPV. A pokud někdo z Evropanů tehdy zatoužil po prostorném rodinném voze, lovil právě v této kategorii. V nabídce byla spousta modelů, které přicházely s řadou inovací, však třeba takový Opel Zafira představil sedadla, jenž bylo možné pouhým stisknutím tlačítka nechat zmizet v podlaze, a rozšířit tak zavazadelník. Něco takového je dnes vcelku běžné, v roce 1998 však byl systémem Flex 7 oslněn celý starý kontinent. Není tak divu, že první generace vozu zůstala v mnoha zemích součástí nabídky Opelu až do roku 2012 a prodávala se jako housky na krámě - ještě koncem předminulé dekády si ho jen v Evropě vybralo přes 217 tisíc lidí za rok.
Seat Alhambra prodávaný od roku 1996 na tom nebyl až tak dobře, šlo jednak o větší a dražší model, především se ale jednalo o nejméně výrazný vůz z trojlístku technicky téměř totožných modelů tvořený také Fordem Galaxy a Volkswagenem Sharan. V případě druhé generace, která zamířila do prodeje v říjnu 2010, tak došlo na značný posun - do délky Alhambra narostla o 22 centimetrů, do šířky pak o 9 cm. Nástup na prostřední a zadní řadu sedadel usnadnil příchod posuvných dveří a vůz začal rychle bodovat v anketách i u zákazníků.
V posledních dekádě se ale představy publika o rodinném autě zásadně změnily a pro většinu lidí se rodinným ideálem stala SUV, ne MPV. Alhambra tak z montážních linek sjela naposledy v roce 2020. Znamená to tedy, že pokud o ni stále máte zájem, musíte do bazaru. To má ale i své výhody, neboť před třemi lety jste museli k prodejcům dorazit minimálně s 814 900 Kč. A dnes byste takové auto nekoupili za míň než milion. V případě ojetin vám ale na vozy z roku 2020 stačí klidně 400 tisíc Kč, u těch vůbec nejstarších pak zhruba jen 100 tisíc.
Na základě dat německého TÜV Reportu má takový propad hodnoty své opodstatnění nejen v náležitosti mezi auta nechtěné třídy, ale také v nepřesvědčivé spolehlivosti. Mezi tří- a pětiletými vozy totiž Alhambra zaujímá 122. příčku, přičemž horší už jsou jen vozy Dacie, BMW X5/X6, Citroën C3 Aircross a její příbuzný, tedy VW Sharan. Když se nicméně zaměříme na detaily, zjistíme, že problémů s autem není zase tolik. Jeho reputaci ovlivňuje jen pár věcí, hlavně pak veškerá elektroinstalace. K selhání pak dochází rovněž u klimatizace či multimédií.
Dále lze zmínit haprující DSG, dvouspojková převodovka je nicméně dlouhodobě známou slabinou celého koncernu. Stejně jako mnohé motory spojené s únikem oleje. Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, během které se zaměříte rovněž na funkčnost sedadel. V případě těch zadních, která byla okupována hlavně dětmi, pak můžete narazit také na špinavé skvrny nebo škrábance. Podobně na tom může být i 4 850 milimetrů dlouhá karoserie, neboť parkovací senzory nebyly standardem.
Slovo na závěr můžeme dát německým kolegům, kteří za zajímavou koupi označují vůz z roku 2019, se kterým jeho první a jediný majitel najel něco málo přes 80 tisíc kilometrů. Zvolil motor 2,0 TDI spolu s automatem DSG a nejvyšší úrovní výbavy FR-Line, který nyní nabízí za vůz nabízen za 33 890 Eur, tedy asi 827 tisíc Kč. To nám s ohledem na výše zmíněné jako moc dobrý obchod nepřipadá, špičkové dieselové verze zase tak levné nejsou. Ale někde člověk s představami o aktuální nabídce začít musí...



Alhambra byla k mání až do roku 2020, nejmladší exempláře tak mají na kontě již minimálně tříletý provoz. A přestože během té doby jejich majitelé nemuseli najet mnoho kilometrů, vozu ublížilo jeho hodnocení v TÜV Reportu. Snadno tak uspějete i se 400 tisíci korunami v kapse. Foto: Seat
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
před 4 hodinami
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
8.12.2025
Nejnovější články
Ford vrátí Fiestu do nabídky způsobem, nad kterým jen zůstává rozum stát
před hodinou
Lotus skutečně nainstaloval spalovací motor do svého dosud jen elektrického modelu, unikla veškerá data
před 3 hodinami
K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi TDI za 290 tisíc. Co na tom, že to je nechtěná verze s nechtěným motorem, výbavou i barvou
včera
Data z Evropy konečně ukazují, jaká auta si tu první majitelé nechávají nejdéle. A kterých se co nejrychleji zbavují
včera
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jdou do milionů
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.10. 09:27 - jerry
- IT poradna 12.10. 00:13 - petr_riha
- BMW Divize 12.09. 19:34 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
