Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží
25.11.2022 | Petr Prokopec
Spousta lidí žije v tom, že má o automobilovém trhu dokonalý přehled, aut se ale zejména v poslední dekádě dostalo do prodeje tolik, že některá prostě proplula bez povšimnutí, aniž by si to zasloužila. Dnes jsou zajímavou šancí na dobrou koupi ojetiny.
Suzuki ani zdaleka nepatří mezi běžné volby většinového publika. Ostatně mnozí ani netuší, že tato značka nevyrábí pouze motocykly, ale rovněž i automobily. Kupříkladu v Česku tak bylo za prvních deset měsíců letošního roku prodáno jen 1 482 nových aut této značky, což stačilo až na 20. místo v pořadí. Ve srovnání s loňskem si navíc značka o 32 procent pohoršila, naprostá většina lidí si jí zkrátka nevšímá.
Jak jsme nicméně zmínili již mnohokrát, každá mince má dvě strany. Co není dobré pro Suzuki a není dobré pro první majitele, je dobré pro kupce ojetin. Zvláště jde-li o výrobce aut, který nemá problém s kvalitou a spolehlivostí. Ostatně třeba v roce 2019 vystoupalo Suzuki až na vrchol ankety J.D. Power, jenž mapovala spokojenost zákazníků. Lidé přitom chválí jak samotná auta, tak i prodejní a servisní zázemí. A velebí vlastně i ceny, neboť třeba Vitara jakožto jeden z firemních bestsellerů je k mání od 540 900 Kč.
Tímto modelem se nicméně dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na menší Ignis. Toto malé SUV, pokud tak vozu můžeme říkat, startuje na 345 900 Kč. Není to vysoká suma, ovšem je třeba počítat s tím, že za ni dostáváte pouze 3,7metrový vůz. Počítat však můžete třeba se zavazadelníkem o kapacitě až 1 100 litrů. Hybridní jednotka pak sice produkuje jen 83 koní, Ignis však i v nejluxusnější konfiguraci neváží ani tunu. Počítat tak lze s reálně nízkou spotřebou. A přes své malé rozměry pojme nejen spoustu zavazadel, ale i menší rodinu.
Souběžně s tím tu máme i vysokou spolehlivost, načež není problém vyměnit showroom s novými vozy za autobazar. Ceny v tu chvíli startují okolo 150 tisíc korun, za které si navíc lze koupit původní verzi 1,2litrového agregátu Dualjet. Ta produkuje 90 koní, tedy o chlup více než nyní. Pokud je v ryze benzinové formě, nemáte prakticky jediný důvod k obavám. V případě mild-hybridní verze ale trvejte na testovací jízdě, při které prověříte dobíjení baterie mild-hybridního systému.
Automobilka od roku 2017, kdy stávající generaci vypustila na trh, musela řešit pouze dvě svolávací akce. První se týká systému start-stop, jenž může začít haprovat. Pokud to ovšem nebudete řešit, může se stát, že dobíjena nebude startovací baterie. Rozhodně se tedy přesvědčte, že vyhlednutý kousek má již návštěvu servisu za sebou. To pak ostatně platí i v případě řemenu integrovaného startéru-generátoru, který není až tak silný a může tak poměrně brzy prasknout.
To je ale v případě výtek prakticky vše, jedinou další oblastí, na kterou je třeba se zaměřit, je interiér. Za nízkou cenou vozu totiž mimo jiné stojí i použití tvrdších plastů a jednoduššího čalounění. Pokud tedy auto dříve sloužilo rodinám s malými dětmi, můžete uvnitř najít jejich mnohé „podpisy“. Tím ale seznam kritických míst skutečně končí, přičemž kolegové z Německa, kteří otestovali exemplář z roku 2019, nenarazili na jediný zádrhel.
Ojetý Ignis se tedy jeví jako zajímavá alternativa, zvláště v případě vrcholných verzí, jejichž výbava mimo jiné zahrnuje klimatizaci, vyhřívaná sedadla, zpětnou kameru či multimédia umožňující propojení s vaším mobilním telefonem. Jako auto na zimu tak malé Suzuki opravdu nemá chybu, kromě základní předokolky je navíc k dispozici také s pohonem všech kol. Pro ten je ovšem jedinou volbou pětistupňová manuální převodovka.



Ignis je na trhu od roku 2017, přičemž ceny startují od 150 tisíc korun. oproti novému provedení tu nemáme takový propad, ceny jsou ale v absolutní rovině nízké. Ignis do bazarů moc netáhne, i když je z hlediska spolehlivosti skoro neprůstřelný. Foto: Suzuki
Zdroje: Auto Bild, TÜV, J.D. Power
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 2 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch