Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží

Spousta lidí žije v tom, že má o automobilovém trhu dokonalý přehled, aut se ale zejména v poslední dekádě dostalo do prodeje tolik, že některá prostě proplula bez povšimnutí, aniž by si to zasloužila. Dnes jsou zajímavou šancí na dobrou koupi ojetiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží

25.11.2022 | Petr Prokopec

Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží

/

Foto: Suzuki

Spousta lidí žije v tom, že má o automobilovém trhu dokonalý přehled, aut se ale zejména v poslední dekádě dostalo do prodeje tolik, že některá prostě proplula bez povšimnutí, aniž by si to zasloužila. Dnes jsou zajímavou šancí na dobrou koupi ojetiny.


Suzuki ani zdaleka nepatří mezi běžné volby většinového publika. Ostatně mnozí ani netuší, že tato značka nevyrábí pouze motocykly, ale rovněž i automobily. Kupříkladu v Česku tak bylo za prvních deset měsíců letošního roku prodáno jen 1 482 nových aut této značky, což stačilo až na 20. místo v pořadí. Ve srovnání s loňskem si navíc značka o 32 procent pohoršila, naprostá většina lidí si jí zkrátka nevšímá.

Jak jsme nicméně zmínili již mnohokrát, každá mince má dvě strany. Co není dobré pro Suzuki a není dobré pro první majitele, je dobré pro kupce ojetin. Zvláště jde-li o výrobce aut, který nemá problém s kvalitou a spolehlivostí. Ostatně třeba v roce 2019 vystoupalo Suzuki až na vrchol ankety J.D. Power, jenž mapovala spokojenost zákazníků. Lidé přitom chválí jak samotná auta, tak i prodejní a servisní zázemí. A velebí vlastně i ceny, neboť třeba Vitara jakožto jeden z firemních bestsellerů je k mání od 540 900 Kč.

Tímto modelem se nicméně dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na menší Ignis. Toto malé SUV, pokud tak vozu můžeme říkat, startuje na 345 900 Kč. Není to vysoká suma, ovšem je třeba počítat s tím, že za ni dostáváte pouze 3,7metrový vůz. Počítat však můžete třeba se zavazadelníkem o kapacitě až 1 100 litrů. Hybridní jednotka pak sice produkuje jen 83 koní, Ignis však i v nejluxusnější konfiguraci neváží ani tunu. Počítat tak lze s reálně nízkou spotřebou. A přes své malé rozměry pojme nejen spoustu zavazadel, ale i menší rodinu.

Souběžně s tím tu máme i vysokou spolehlivost, načež není problém vyměnit showroom s novými vozy za autobazar. Ceny v tu chvíli startují okolo 150 tisíc korun, za které si navíc lze koupit původní verzi 1,2litrového agregátu Dualjet. Ta produkuje 90 koní, tedy o chlup více než nyní. Pokud je v ryze benzinové formě, nemáte prakticky jediný důvod k obavám. V případě mild-hybridní verze ale trvejte na testovací jízdě, při které prověříte dobíjení baterie mild-hybridního systému.

Automobilka od roku 2017, kdy stávající generaci vypustila na trh, musela řešit pouze dvě svolávací akce. První se týká systému start-stop, jenž může začít haprovat. Pokud to ovšem nebudete řešit, může se stát, že dobíjena nebude startovací baterie. Rozhodně se tedy přesvědčte, že vyhlednutý kousek má již návštěvu servisu za sebou. To pak ostatně platí i v případě řemenu integrovaného startéru-generátoru, který není až tak silný a může tak poměrně brzy prasknout.

To je ale v případě výtek prakticky vše, jedinou další oblastí, na kterou je třeba se zaměřit, je interiér. Za nízkou cenou vozu totiž mimo jiné stojí i použití tvrdších plastů a jednoduššího čalounění. Pokud tedy auto dříve sloužilo rodinám s malými dětmi, můžete uvnitř najít jejich mnohé „podpisy“. Tím ale seznam kritických míst skutečně končí, přičemž kolegové z Německa, kteří otestovali exemplář z roku 2019, nenarazili na jediný zádrhel.

Ojetý Ignis se tedy jeví jako zajímavá alternativa, zvláště v případě vrcholných verzí, jejichž výbava mimo jiné zahrnuje klimatizaci, vyhřívaná sedadla, zpětnou kameru či multimédia umožňující propojení s vaším mobilním telefonem. Jako auto na zimu tak malé Suzuki opravdu nemá chybu, kromě základní předokolky je navíc k dispozici také s pohonem všech kol. Pro ten je ovšem jedinou volbou pětistupňová manuální převodovka.


Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží - 1 - Suzuki Ignis 2017 ilustracni foto 01Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží - 2 - Suzuki Ignis 2017 ilustracni foto 02Jen jednotky let staré auto, které poslouží i rodině, jde koupit už za 150 tisíc. Lidé si ho nevšímají, přitom vydrží - 3 - Suzuki Ignis 2017 ilustracni foto 03
Ignis je na trhu od roku 2017, přičemž ceny startují od 150 tisíc korun. oproti novému provedení tu nemáme takový propad, ceny jsou ale v absolutní rovině nízké. Ignis do bazarů moc netáhne, i když je z hlediska spolehlivosti skoro neprůstřelný. Foto: Suzuki

Zdroje: Auto Bild, TÜV, J.D. Power

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.