Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Levná sedmimístná Dacia v dlouhodobém testu dostala i Němce, boduje v mnoha ohledech
26.5.2023 | Petr Prokopec
Od začátku má předpoklady stát se bestsellerem, ostatně jde o jedno z mála nových velkých a pořád relativně dostupných aut. Není dokonalá, v poměru výkonu a ceny Dacia Jogger boduje.
Pro Dacii Jogger mám slabost, ještě loni jsem velmi vážně uvažoval o jejím pořízení. Lákal mně hlavně vnitřní prostor a relativně nízká cena. Problémem však byla nabídka pohonných jednotek. Joggger je k mání jen s litrovým tříválcem, který by sice při jízdě ve dvou asi netrpěl dýchavičností, v případě zatížení všech tří řad a napěchování příslušných tašek však můžete zvednout hmotnost až někam ke dvěma tunám. V takové chvíli je 100 koní benzinové verze či 110 koní té plynové nedostačujícím výkonem.
Potvrzují to i kolegové z Auto Bildu, kteří loni v červenci převzali Jogger na dlouhodobý test, během kterého musí najet 100 tisíc kilometrů. Aktuálně za sebou mají více než pětinu (22 283 km), proto se hlásí s prvními dlouhodobými poznatky. V případě pozitiv je zmiňován hlavně flexibilní a prostorný interiér, stejně jako provoz. Jde totiž o plynovou verzi, u které při spalování LPG můžete počítat s poklesem nákladů na pohonné hmoty o čtvrtinu. Navíc se vám v tu chvíli odemyká plný potenciál motoru, u benzinu výkon klesá na 90 koní.
Pokud je přitom Jogger prázdný, zvládne při spalování plynu stovku za 13 sekund, zatímco v případě benzinu potřebuje o dvě desetiny navrch. O oslnivou dynamiku se tedy nejedná, na druhou stranu nic takového sedmimístná Dacie nemá v popisu práce. Je však třeba si uvědomit, že jakmile dojde na plné zatížení, hmotnost se rázem zvýší z 1 327 kil na zhruba 1,8 tuny. V té chvíli musíte dle kolegů vůz pomalu tlačit. Při délce 4 547 milimetrů a rozvoru 2 897 mm mají navíc cestující vzadu problémy s nohama.
Jakmile pak s celou rodinou vyrazíte na dovolenou do zahraničí, je zapotřebí, abyste se na cestu důkladně připravili. Napříč Evropou se totiž používají jiné adaptéry - ideálně byste tedy měli mít hned čtyři odlišné, poté by vás žádná čerpací stanice neměla zaskočit. Na jejich vybavenost prostě nelze spoléhat, i když řada z nich konkrétní typ na zapůjčení mít může. Jakmile nicméně doplníte palivo do obou nádrží (50+40 litrů), váš akční rádius se navyšuje na více než tisíc kilometrů.
Jogger tak vlastně do jisté míry odpovídá obrázku, který si o tomto voze vytvoříte již dopředu. Zvládá tedy svézt až sedm lidí či případně pobere 1 800 litrů nákladu, ovšem při plném obsazení všech tří řad se pasažéři budou cítit poněkud stísněně. Zároveň musí počítat s tím, že nízká cena byla něčím vykoupena. Kabina tak působí jako zesilovač pro podivné zvuky, zatímco hnací ústrojí se zaměřuje hlavně na levný provoz, nikoli na dechberoucí dynamiku.
Jak se ukazuje, v dnešním světě, kdy většina konkurentů je dvakrát dražší, to stačí stále většímu množství lidí. Ostatně jen u nás má Jogger za první čtyři měsíce na kontě 880 prodejů. Pokud pak Němci budou v závěru testu nadále spokojeni, dá se předpokládat, že zájem ještě naroste. Zatím je „dostává”, lépe to říci nejde.









Jogger rozhodně nevypadá špatně, navíc zvládá pobrat až sedm cestujících a nestojí majlant. Nicméně právě ona nízká cena něčím musela být vykoupena. Hnací ústrojí vás tak dynamikou neoslní, v případě jeho plynové verze je však velmi úsporné. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
První majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
před 11 hodinamiS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včeraToyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales