Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxusní praktické ojetiny do 350 tisíc: Za cenu ojeté Octavie můžete mít pár let starý, o dost lepší vůz
4.4.2023 | Petr Prokopec
Přetlak zájmu o dostupná obyčejná auta a přesun významné části klientely prémiových vozů k SUV způsobil, že se na miskách stejné váhy objevují prakticky nesrovnatelné vozy. Je třeba hledat, ale najít se opravdu dá.
Průměrná cena ojetých aut se loni vyšplhala na takřka 290 tisíc korun. To již opravdu není malá částka, ještě více však její absurdita vynikne ve chvíli, když zjistíte, co za ni dostanete. Pokud bychom totiž zůstali u domácí produkce, pak rozhodně nečekejte Škodu Octavia čtvrté generace. Místo toho počítejte s jejím předchůdcem. Pohonná jednotka a nájezd navíc rozhodují o tom, zda jde o provedení před faceliftem či až po něm. Modernizace přitom dorazila v roce 2017, za oněch 290 000 Kč tak můžete pořídit i desetiletý vůz. A nemusí jít ani o variantu RS, pouze o běžný liftback či kombík.
Za takovou sumu lze přitom i dnes pořídit i docela jiná auta. Tedy ne jen mainstreamový vůz, ale dokonce i ten prestižní. Naši nizozemští kolegové za příklad dávají jedenáctiletý Mercedes-Benz C180, desetileté Volvo S60 T4 a dvanáctiletý Lexus IS 250. Jejich výběr můžeme použít jako odrazový můstek. V zemi tulipánů je totiž obecně trochu dráže než na ostatních evropských trzích. Stačí se tak přesunout do Německa, a rázem nepotřebujete na nákup těchto aut 15 tisíc Eur (cca 350 tisíc korun). A nebo u takové sumy můžete zůstat výměnou za nižší stáří.
V případě třícípé hvězdy jsme totiž našli hned šest exemplářů C180 z roku 2018, tedy jen šest let starých vozů, které vám při zachování zmíněného rozpočtu mohou říkat pane. Švédský sedan je pak sice v takovém případě k mání pouze jeden, zatímco u toho japonského je nabídka nulová, ovšem když do výběru zahrneme třeba Audi A4, již je opět z čeho vybírat. Nabídka je navíc u čtyř kruhů natolik široká, že dopřát si můžete dokonce i kombík s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou. Jen je v takovém případě třeba akceptovat mnohem vyšší nájezd, než je spojen s Mercedesem, Volvem či Lexusem
Snad ještě zajímavější možnosti výběru jsou u BMW řady 3, neboť za dané peníze lze pořídit dokonce i provedení 320d disponující 163 koňmi. Zamířit nicméně můžete výše, i když je zapotřebí již kritéria poněkud upravit. Za maximálně 15 tisíc Eur totiž sice pětiletou řadu 5 nepořídíte, ovšem na šestileté kousky již dosáhnout lze. V té chvíli se dokonce můžete dočkat i vyššího výkonu. Platí to i v případě Audi A6, ovšem u čtyř kruhů je nutné znovu přenastavit mantinely a vzít v potaz auta z roku 2016. U Mercedesu třídy E ale dále volíte z exemplářů starých jen pět let.
Suma sumárum je tedy evidentní, že ceny ojetých aut jsou velmi relativní a přímo se odvíjí od nabídky a poptávky. Ta spojená s tradičními sedany a kombíky přitom zjevně u prémiových značek rychle klesá. Když se totiž přesuneme k SUV, budete mít u značek jako Audi, BMW a Mercedes smůlu. Tedy za předpokladu, že chcete maximálně pět let staré modely jako Q3, X3 a GLC. Jakmile se ale jedná o starší auta s vyšším nájezdem, můžete již uspět. Byť třeba výměnou za nižší úroveň výbavy nebo slabší motorizaci.
Obloukem se tak můžeme vrátit k v úvodu zmíněné Škodě Octavia. Po ojetém provedení sice v zahraničí není taková sháňka jako u nás, přesto za 15 tisíc Eur ani u našich západních sousedů nepořídíte víc než lepší kousky třetí generace. A to nám vedle Mercedesu C nebo BMW řady 3 nepřijde jako terno. Pokud tedy hledáte praktickou luxusní ojetinu za dobré peníze, vězte, že existují. Jen oproti minulosti pro to již něco musíte udělat, místo abyste čekali, že vám pečení holuby vlétnou rovnou do pusy.



Za méně než 15 tisíc Eur, tedy zhruba 352 tisíc korun, si můžete pořídit jak Octavii třetí generace...Foto: Škoda Auto
...tak třeba pár let staré A4... Foto: Audi
...nebo třídu C. Foto: Mercedes-Benz
Inspirace: AutoWeek.nl
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva