Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit

Pokud se děsíte toho, že zítra nastartujete své spalovací auto a některá z kontrolek vám ohlásí vážnou závadu, vězte, že kterákoli z nich bude banalitou vedle náhlého kolapsu klíčového komponentu nejprodávanějších Tesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit

15.5.2024 | Petr Prokopec

Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit

/

Foto: Tesla

Pokud se děsíte toho, že zítra nastartujete své spalovací auto a některá z kontrolek vám ohlásí vážnou závadu, vězte, že kterákoli z nich bude banalitou vedle náhlého kolapsu klíčového komponentu nejprodávanějších Tesel.

Proti elektromobilům jako takovým nemám vůbec nic - je na každém člověku, jaký typ pohonu pro své přesuny z jednoho místa na druhé zvolí. Mou volbou je nicméně spalovací automobil, který pro mě představuje ten nejlepší kompromis z hlediska uspokojování mých potřeb a naplnění očekávání dlouhé životnosti. Dokonalý produkt to jistě není, mimo jiné ekonomická rizika spojená s jeho provozem ale zkrátka nejsou zdaleka tak velká jako u elektrických modelů.

U bateriového pohonu je klíčovým rizikem akumulátor, který má relativně krátkou životnost a ceny jeho náhrad coby někdy i jediného řešení objevivších se potíží atakují až milionovou hranici. A není to tak, že by baterie neodcházely. Děje se to, náhlé a úplné kolapsy bateriových paketů dokonce nejsou ničím výjimečným.

Kolegové z z Auto Evolution si všimli toho, jak fóra a sociální sítě zaplavují stížnosti majitelů Tesel Model 3 a Y, kterým odešla baterie. Děje se tak navíc často krátce poté, co skončila záruka. Ta je sice osmiletá, současně je ovšem omezen i maximální nájezd na 160 či 193 tisíc kilometrů podle typu baterie. Jakmile danou metu překročíte, máte smůlu, i když je váš vůz třeba dvouletý - náhradu si platíte sami. A jinou možnost v případě aktuálně nejčastěji se objevujícího chybového kódu ani nemáte k dispozici.

Jde o hlášku BMS_a079, která se stala novou noční můrou majitelů nejprodávanějších Tesel. O případech, kdy měli majitelé štěstí a paket jim byl vyměněn v rámci záruky, obvykle neslyšíme, nářky ostatních jsou ale nepřeslechnutelné. Majitelé uvádí, že k selhání baterie dochází z ničeho nic, bez jakéhokoli varování. Vedle zmíněného kódu se pak objeví už jen poněkud znepokojivá hláška: „Nelze nabíjet - dosažena maximální úroveň nabití,“ která dále instruuje vlastníka, aby si naplánoval termín v servisu. A když to udělá, od Tesly se dozví to, že problém je způsoben nerovnováhou v baterii, kterou lze odstranit pouze výměnou celého paketu. Cena kolem půl milionu za paket, který před sebou zaručeně nemá víc než pár týdnů či měsíců a dostanete k němu plnou novou záruku, je pak jistotou.

Přidáme-li si toto riziko k nespočtu dalších obvyklých či potenciálních problémů elektrických aut, je to jen o důvod víc, proč dát přednost jinému typu aut, což ostatně většina světa v poslední době poznává rychleji než kdy dříve. Bez bateriové revoluce je prostě jakákoli snaha o postavení osobní mobility společnosti okolo akumulátorových elektromobilů předem odsouzena k záhubě, jak těžké je to vidět?


Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 1 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 01Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 2 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 02Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 3 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 03Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 4 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 26Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 5 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 27Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit - 6 - Tesla Model 3 Performance 2024 facelift prvni 32
Nový Model 3 lze pořídit zhruba od zhruba milionu korun, za náhradní paket baterií ale dáte přinejmenším 160 000 Kč, a to bude z druhé z druhé ruky. Při nákupu u Tesly se bavíme nejméně o trojnásobku. A pořád může jít o renovovaný paket. Foto: Tesla

Zdroje: Auto Evolution, Winston@X

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše