Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal

Máte pocit, že auta už nejsou, co bývala? Pak nad tím můžete buď do smrti žehrat, nebo se na modernější nástupce prostě vykašlat a vrátit se k tomu, s čím jste kdysi byli spokojeni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal

30.3.2019 | Mirek Mazal

Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Máte pocit, že auta už nejsou, co bývala? Pak nad tím můžete buď do smrti žehrat, nebo se na modernější nástupce prostě vykašlat a vrátit se k tomu, s čím jste kdysi byli spokojeni.

Podle vědců je závislost na věcech budována nedostatkem opravdové lásky. Výzkumníci z univerzity v americkém Yale před lety zkoušeli, jestli hmotné věci mohou nahradit lidské souznění. Průzkumu se účastnily téměř dvě stovky lidí s průměrným věkem pětatřicet let. Díky jejich dobrovolnému zapojení vznikly důkazy o tom, že čím více lásky člověk má, tím menší cenu pro něj mají hmotné statky.

Psychologické okénko možná vysvětluje činy některých lidí, kteří kvůli zjevné závislosti na autech vyvádějí psí kusy. Například stěhování domu kvůli větší garáži nebylo pro tvrdohlavého Nizozemce žádný problém, jiný kolega z branže zase svoji sbírku veteránů srdnatě bránil více jak 200 pytli s pískem o hmotnosti 25 kilogramů.

Sympatickou závislostí na konkrétním typu auta zjevně trpí i jeden z příznivců techniky z Mnichova. Ten si už na počátku tohoto milénia pořídil BMW Z3 a měl jej opravdu rád, vydržel s ním jezdit až do roku 2009. Poté auto prodal v domnění, že jej nahradí modernějšími bavoráky, ale nestalo se, nic už mu tak nevyhovovalo. Dalších 10 let tápal, až zjistil, že prostě potřebuje zase Z3.

Letos, v roce 2019 si tedy po deseti letech koupil znovu ten samý model, který měl za svých mladších let. Do jeho vlastnictví přibylo stále charismatické kupé s dlouhou kapotou, pod kterou se skrývá třílitrový šestiválec s atmosférickým plněním - něco takového už vám dnes BMW nenabídne. Černé provedení s manuální převodovkou se zdá být v moc pěkném stavu a dokonale evokuje nostalgické vzpomínky na přelom tisíciletí.

Leckdo by mohl čekat, že skoro o dvě dekády později už staro-nový majitel Z3 nebude s autem tak spokojen, ale to by v tomto případě byl omyl. Nadšení je zpátky, proto se také hlavní postava tohoto příběhu nebála ze svého bavoráku z roku 2001 radovat veřejně. Vůz za 18 let na světě najel jen 70 tisíc kilometrů, takže to nejlepší má ještě před sebou. Série krásných fotek z první jarní projížďky ukazuje, že závislost na některých automobilech není nutně problém, může to být i příjemná záležitost, za kterou se člověk nemusí stydět.


Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 1 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 01Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 2 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 02Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 3 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 03Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 4 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 04Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 5 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 05Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 6 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 06Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 7 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 07Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 8 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 08Muž si po 10 letech tápání koupil úplně stejné auto, jaké kdysi měl a prodal - 9 - Fanda koupil po deseti letech zase stejne BMW Z3 09
Obdivovatel aut je závislý na BMW Z3, proto si koupil po deseti letech stejný kus. Rád ho ukázal na fotografiích

Zdroj: Auto Junk

Mirek Mazal