Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW Z3 Coupe v dokonalém stavu nemusí stát majlant, jednu pihu ale má
13.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto si za 18 let příliš nesjelo a dnes může být vaše za dobrou cenu a v perfektním stavu. Má jen jednu vadu, na auta své doby docela neobvyklou.
BMW Z3, zejména verze se šestiválci, je pro nejednoho fanouška téhle značky a zároveň otevřených vozů velmi lákavá věc. Spousta lidí si takový stroj i koupí. Z3 ovšem má sourozence, který je tak trochu outsider, protože má pevnou střechu. Z3 Coupe je jedno z aut, které se člověku buď líbí, nebo naopak vůbec ne, nic moc mezi tím.
Jeho karoserie shooting brake totiž působí, jako by někdo prostě posadil plastový hardtop na původní roadster a trochu ho protáhl dozadu. Tak to možná i při vývoji bylo, ovšem střecha je normální plechová, není odnímatelná a hraje podstatnou roli v torzní tuhosti - Coupe je pevnější než Roadster. Přesto ale čísla prodejů vypadají jednoznačně - Z3 Roadster vznikl v téměř 280 tisících exemplářích, zatímco Coupe se vyrobilo jen necelých 20 tisíc kusů.
Design ovšem nebyl jediným důvodem, proč tomu tak bylo. Předně, Roadster se vyráběl v letech 1995 - 2002 a Coupe jen tři roky mezi 1999 a 2002. A také se do Coupe montovaly jen šestiválcové motory, což znamenalo start na vyšší ceně. Pro civilní verzi to byly motory 2,8l M52B28 a později M52TUB28 před faceliftem, po faceliftu tu byl třílitr M54B30. Verze M Coupe měla nejprve S50B32 z M3 E36, po faceliftu dostala motor S54B32 z M3 E46, alespoň pro evropské trhy.
Šestiválcové verze Coupe i Roadsteru měly také bohatší základní výbavu - nejpodstatnější byl samosvor Torsen mezi zadními koly, dále byla standardem stabilizace, kožené sedačky a větší kola. Klimatizace byla až mezi příplatky. Po technické stránce byly obě varianty Z3 velmi blízko řadě 3 E36 - stály na její platformě. S jedinou změnou, kterou byla zadní náprava - byla použita polovlečená ramena z řady 3 E30.
Stroj, který máme před sebou dnes, je Z3 Coupe z roku 1998, model před faceliftem, což pod kapotou znamená řadový šestiválec o 2,8 litru objemu a výkonu 193 koní a 280 Nm. Z3 Coupe nebylo úplně pírko, s 1 300 kilogramy hmotnosti ale také žádný Otesánek, a tak na stovce bylo za 6,6 sekundy. Tenhle konkrétní kousek se tomuhle času bude jistě schopný velmi přiblížit.
Je totiž v prvotřídním stavu. Najel pouze 52 601 kilometrů a samozřejmostí byla pečlivá údržba. Nejenže na voze nenajdete korozi, nejsou tu prý ani drobné oděrky od kamínků nebo škrábance, karoserie je podle dostupných informací - a fotek - jako nová. Interiér je také v perfektním stavu, jsou tu původní velurové koberečky, nic nejeví známky opotřebení. Zkrátka - jako normální auto, ale po dvou, ne osmnácti letech provozu.
K vozu je pochopitelně i kompletní servisní historie, ze které se dozvídáme, že do roku 2002 vůz najel jen necelých 4 500 km. Pak se začalo jezdit trochu víc a auto bylo v servisu každé dva roky - poslední záznam je z roku 2015, kdy bylo na tachometru 51 230 kilometrů. Úplná garážová lady to tedy také není, jezdí, což je pro auto jen dobře, zejména když přitom dostává pořádnou údržbu a nikdo s ním nejezdí dvě stě po poli.
Ve výbavě je vyhřívání sedaček, klimatizace, kožené čalounění i pro palubní desku a chrom-paket, který interiéru na několika místech přidal chromované rámečky, kliky a třeba ovladač světel. Také tu ale je věc, která hromadu kupujících odradí - čtyřstupňová automatická převodovka. Ta byla za příplatek a po pravdě, nedovedeme si moc představit, že bychom si do auta s takhle obrovským potenciálem pro ostré svezení pořídili automat. Ovšem, proti gustu...
I přes tuhle pihu na kráse je tohle auto asi jednou z nejlepších příležitostí, jak se dostat k BMW Z3 Coupe. Je i v docela zajímavé kombinaci stříbrné karoserie s černo-červeným koženým interiérem. A protože má automat a není to Z3 M Coupe, nestojí jmění - může být vaše za 67 tisíc zlotých, tedy asi 420 tisíc korun. To je na tak zajímavý kousek vážně pěkná cena, jen ten automat, jen ten automat...



















































































































Automatu je škoda, i tak je ale tohle auto perfektním kouskem
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera