Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mezi nejporuchovějšími ojetými SUV všech stáří smutně ční dvě generace jednoho vozu
4.8.2021 | Petr Prokopec
Ojetiny jsou dnes v kursu, SUV též a lidé mají tendenci koupit skoro cokoli, co je zrovna k dispozici. Od těchto aut by ale podle Němců měli dát raději ruce pryč.
Po SUV všeho druhu dnes prahne spousta zákazníků, třebaže zůstává otázkou, kdy už tato móda skončí. Stejně tak frčí ojetiny, ceny aut stoupají vzhůru a lidé mají přesto tendenci akceptovat více rizika. A zvlášť někdejší kupci nových aut se mohou snadno spálit - zatímco u nového vozu lze chyby napravit díky záruce, u ojetin vám snadno mohou zůstat pouze oči pro pláč.
Z aktuálních statistikách německých kontrol TÜV, obdoby českých STK, jsme tak vybrali vždy trojici nejhorších vozů této kategorie, od kterých je lepší dát ruce pryč. Neznamená to samozřejmě, že jde o auta, která se rozpadají již při přejezdu prvního hrbolu. Nicméně v jejich případě musíte zkrátka počítat s tím, že po úvodní investici budou následovat další, obvykle vyšší než u jiných modelů.
K dispozici jsou i informace o nejčastějších závadách, které jsou z danými vozy spojeny. Pokud tedy na koupi některého z nich trváte, máte ideální přehled o tom, na co si dát pozor. Tolik pro úvod, nyní již přikročme k těm nejvíce prboblematickým modelům, jež si probereme dle věku, a to od nejlepšího mezi nejhoršími až po úplné chvosty žebříčku.
Nejhorší dvouletá až tříletá SUV
Přítomnost BMW X5 a X6 může být pro mnohé překvapivé, německé SUV nicméně dojíždí na ztráty oleje či poškození náprav. Problémy bývají se systémem start-stop a také s špatně fungující klimatizací. Hyundai Tucson trápí hlavně brzdy. Inspektoři TÜV přitom poukazují jak na rozpadající se hadičky, tak i na přílišné sjetí kotoučů a korozi. Stále však může jít o levnější opravu než u Dacie Duster, která má problémy nejen se světly, ale hlavně z únikem oleje z motoru i převodovky.




Foto: Automobilky
Nejhorší čtyřletá až pětiletá SUV
Brzdy jsou rovněž problémem u Volkswagenu Tiguan, stížnosti na ně se přitom objevují již u dvouletých vozů. Mimo to se u německého SUV nelze příliš spolehnout na tlumiče a pružiny, které nejsou zrovna levné. S Kiou Sportage je ale závad spojených více, k brzdam lze rovněž uvést osvětlení, řízení, nápravy a únik oleje. U Dacie Duster se pak takřka automaticky můžete připravit na výměnu výfuku, stejně jako vás čekají platby za nová světla a rovněž za problematické řízení.
Nejhorší šestiletá až sedmiletá SUV
Jakkoliv se o japonských vozech mluví jako o velmi kvalitních, postarší Nissan Qashqai toto pravidlo nepotvrzuje. Trpí totiž na únik oleje, špatně fungující parkovací brzdu nebo úchyty řízení. A problémy jsou i s nápravami, stejně jako u Volkswagenu Tiguan, kde je třeba prověřit i tlumiče a pružiny. A také brzdové komponenty. Stále je to však lepší než u Dacie Duster již potřetí uzavírá žebříček, v celém tomto přehledu poněkud smutně ční mezi konkurenty. Tentokrát kvůli zavěšení, řízení a osvětlení, přičemž inspektoři podotýkají, že nevyhnutelný je i příchod dalších závad, ostatně o Dusteru se nezmiňujeme naposledy.
Nejhorší osmiletá až devítiletá SUV
Ani v této kategorii se nedočkáte nových jmen, přičemž nejlépe je na tom z nejhorších vozů VW Tiguan, kterému rychleji odchází nápravy, pružiny i tlumiče. U Dacie Duster je pro změnu potřeba řešit drahé opravy řízení, kromě toho se velmi často porouchává i osvětlení a výfuk. Nadmíru zajímavé však je, že rumunské SUV tentokráte neuzavírá žebříček, ještě hůře je na tom totiž Nissan Qashqai. Ten má sice větší nájezd než průměr, ovšem pozor je třeba dát na nápravy, řízení, brzdy a únik oleje.
Nejhorší desetiletá až jedenáctiletá SUV
Dostáváme se na konec, a to k poněkud překvapivému jménu. U jiných aut této značky jsme svědky vysokých známek, Mercedesu ML ale trpí hlavně na vzduchový podvozek a osmiválcové motory. Hyundai Tucson pak je sice levné na pořízení, ovšem prověřit u něj musíte nápravy i řízení, stejně jako veškeré brzdové komponenty, a to i nožní brzdu. Ještě více se vám pak prodraží Nissan Qashqai, a to kvůli nápravám, řízení a výfukovému systému. A také kvůli úniku oleje.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 11 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva