Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nadšenec si levně koupil na pohled krásné BMW M5 s V10 a manuálem, pod kapotou ale objevil hotové peklo
23.9.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto pořád láká, je to jediná M5 s alespoň jistými vazbami na dobové motory používané ve Formuli 1. A dodnes jede i skvěle zní, s manuálem je to hotový poklad. Levné kusy ale nebývají dostupné za málo pro nic a za nic.
Pokud je pro vás jméno Sreten Milisavljevič neznámým pojmem, pak jistě nepatříte mezi velké příznivce eMkových BMW. Tento mechanik totiž provozuje na Youtube kanál M539 Restorations, kde se věnuje především renovacím vrcholných mnichovských strojů, původně modelů M5 E39. Jen na ně se dnes neomezuje, jak prokázal letos na jaře, kdy se rozhodl vrátit život padlému osmiválcovému Maserati. To se mu zatím až tak úplně nepovedlo, nemalé naděje ale nyní vzbuzuje nový motor, který se Sretenovi podařilo sehnat. Ale držme se dnes mnichovských modelů M.
Nedávno se pochlubil dalším novým projektem, přičemž od Italů se raději vrátil zpět do Německa. Na aukci v Kalifornii totiž pořídil BMW M5 generace E60, tedy vůbec jediné provedení, které automobilka osadila pětilitrovým desetiválcem. Na americkém trhu se navíc jednotka S85 prodávala i v kombinaci se třemi pedály, a právě takové manuální provedení zamířilo do Sreteony dílny. Jakkoli ale na první pohled vypadá velmi zachovale, realita tak oslnivá není.
Vůz totiž dle všeho najel ve velké rychlosti na obrubník, což v olejové vaně udělalo propast o velikosti Macochy. Mimo to prasknul i přední pomocný rám. Protože ale na používání sedanu či jeho motoru po nehodě nedošlo, zdálo se, že jde o jediné problémy. I proto, že v samotném oleji se nenacházely žádné kovové třísky. Jenže Sreten následně zjistil, že pohonná jednotka se netočí zvolna a jemně, v důsledku čehož začal myslet na nejhorší.
To se po po odmontování krytu válců potvrdilo, při nehodě byla totiž zároveň poškozena i jednotka VANOS stojící za časováním ventilů. Sreten tak musel přiložit ruku k dílu víc, než původně počítal. Stejně jako utratil více také za nové komponenty, neboť vyměněna byla rovněž ložiska klikové hřídele, stejně jako třeba olejová pumpa. Nakonec však desetiválec zaržál svou serenádu, která byla sladkou odměnou po náročné práci. Tím ale tento šikovný mechanik stále neskončil.
V následující epizodě hodlá věnovat dalším věcem, které bylo třeba udělat, než se desetiválcové M5 vrátilo na silnici. Vůbec by přitom nebylo od věci, kdyby přihodil do placu alespoň pár suchých čísel, jež souvisí nejen s pořízením vozu, ale hlavně s jeho opravami. Lákání prodejců na nízké ceny totiž povětšinou vede k pláči, neboť kupující skončí za volantem kousku, který spíše zabírá místo na příjezdové cestě či v garáži, než aby fungoval.
Sreten ostatně za většinu aut, které v posledních letech nakoupil, dal zhruba 4 až 6 tisíc dolarů, tedy nějakých 91 až 136 tisíc korun. To nejsou zrovna závratné sumy, zvláště když za ně dostáváte desetiválcové BMW či třeba osmiválcovou Alpinu. Jenže takové aukce jsou často sázkou do loterie. Pokud jste ale zkušeným mechanikem, který navíc svou práci zvládne zpeněžit před kamerami, vadit vám to nebude. V opačném případě je ale obezřetnost na místě.






Jediné desetiválcové BMW M5 historie lze dnes pořídit poměrně levně, dokonce i s manuálem, který byl k mání pouze v USA. Jakmile ale u toho bude velmi nízká cena, měli byste zpozornět, tedy pokud nejste expert jako autor videí níže. Foto: BMW
Zdroj: M539 Restorations@YouTube
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před hodinouZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva