Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Naprostou špičku spolehlivosti ojetých aut dnes koupíte nečekaně levně, pro řadu lidí není dost velká
3.4.2023 | Petr Prokopec
Že na velikosti záleží? Pokud se chcete autem vychloubat, pak ano, jinak bychom ale řekli, že záleží na rozumné použitelnosti, vysoké spolehlivosti a dobré ceně. To všechno kupodivu spojuje ojeté Audi Q3, většina lidí touží po větších modelech.
Pokud se podíváte do výsledků aktuálního německého TÜV Reportu, který by pro zákazníky zvažující koupi ojetého vozu měl být skoro povinnou četbou, pak můžete počítat s jednou neochvějnou jistotou. Jde o velmi dobré hodnocení Audi Q3. Mezi dvou- a tříletými vozy totiž zaujímá čtvrtou příčku, mezi čtyř- a pětiletými devátou a i mezi staršími typy se drží v nejvyšších desítkách absolutně. Mezi SUV je pak naprostou špičkou. Není skoro podstatné, zda sáhnete po první generaci, která se vyráběla v letech 2011-2018, popř. po té druhé vyráběné dodnes, pokaždé jde skoro o sázku na jistotu.
Přesto je třeba říci, že se Q3 potýká s razantními poklesy hodnoty. Důvodem je fakt, že řada zákazníků SUV dává tomuto typu auta přednost jako jakémusi symbolu společenského statutu, s čímž menší velikost vozu nejde úplně dohromady. To se pak snadno stane, že i když novou Q3 koupíte od 950 tisíc Kč a na naprostou většinu verzí potřebujte dost přes milion, ojeté exempláře pořídíte od 200 tisíc. A i když si jako limit dáte rok výroby maximálně 2017 a limit najetých kilometrů nastavíte na 150 tisíc, pořád koupíte za méně než 400 tisíc korun. To je při dnešních cenách aut - zvlášť vzhledem ke spolehlivosti Q3 - opravdu lákavé.
Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že ani nájezd okolo oněch 150 tisíc km, který je ve srovnání s průměrem TÜV Reportu více než dvojnásobný, na voze při rozumné péči téměř není znát. Co si nicméně uvědomíte prakticky ihned po usednutí za volant, je rychlost vývoje, s jakým je automobilová branže v posledních letech spojena. Q3 totiž sice disponuje třeba navigací, ovšem obrazovka multimédií je pouze 6,5palcová a nedisponuje ani dotykovou technologií, ani funkcí MirrorLink. Vůz tedy nemůžete propojit s mobilním telefonem, což někteří mohou považovat za velkou nepříjemnost. Stejně jako je třeba počítat s tím, že prostor vzadu padnul za oběť designu a vystačí spíše větším dětem nebo subtilním dospělým.
Výše zmíněné problémy jsou nicméně subjektivního rázu. O poznání větší oběti se po vás budou vyžadovat v případě volby motorizace. Za nejnižší sumy je obvykle k dispozici benzinová jedna-čtyřka, jejichž 150 koní sice neurazí, ovšem ani nenadchne. Alternativa v podobě motoru 2,0 TDI, ke které se dá dostat za podobné peníze, je lepší, pořád se ale bavíme o 150koňovém agregátu. Jeho výkon navíc míří pouze na přední nápravu, neboť s pohonem quattro je možné počítat až od 170 koní nahoru. V té chvíli ovšem již musíte akceptovat buď vyšší nájezd, nebo navýšení ceny. Ovšem i vrcholná RS Q3 s 310 koňmi může stát jen něco málo přes 0,5 milionu korun pořád při 150tisícovém nájezdu.
Až dosud jsme nezmínili žádné skutečné kvalitativní problémy. U toho ale v podstatě zůstaneme, neboť jako větší slabina se ukazuje být pouze šestistupňová automatická převodovka. Její potíže poznáte podle škubavého chodu zastudena. Po zahřátí vozu se vše může spravit, lepší ale bude přesto dát ruce pryč. U většiny Q3 pak můžete počítat s působivým stavem interiéru, neboť obvykle v něm nic neskřípe a čalounění nebývá odřené, natož potrhané, to už by chtělo mnohasettisícové nájezdy.
Suma sumárum se tak koupě ojetého Audi Q3 jeví jako dobrý nápad, zvlášť když jako menší model ani navzdory své spolehlivosti nedrží cenu. Tak jako u dalších prémiových aut z druhé či bůhvíkolikáté ruky je ale třeba přidat varování. S lácí je totiž spojeno pořízení auta, ne nutně jeho údržba. Ač tedy v případě tohoto modelu vážné poruchy hrozí jen málo, v případě jakékoli návštěvy autorizovaného servisu je třeba se připravit na ne zrovna nízké ceny.



Audi Q3 lze i ve verzi RS pořídit poměrně levně, za raných 310 koní dáte jen lehce přes půl milionu korun při omezeném nájezdu. U skromnějších verzí se lze dostat až k sumám okolo 200 tisíc Kč, mimořádná kvalita je vlastní všem verzím a rokům výroby. Foto: Audi
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva