Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější korejské SUV jako ojetina boduje spolehlivostí, je přitom vážně levné a nabídne i lepší motory
23.3.2023 | Petr Prokopec
Je to stroj jako vystřižený z katalogu aut, se kterými uděláte větší štěstí v bazarech než u dealerů nových vozů. Koupíte levněji i lépe. A pokud si dáte pozor na škrábance či ucpaný filtr pevných částic, může vám Kia Stonic sloužit velmi oddaně.
Kiu Stonic bychom mohli označit za takovou šedou myšku. Málokdo o ní mluví, média o ní příliš neinformují. I přesto se ale prodává vcelku dobře, třeba u nás má za loňský rok na kontě 907 registrací. To korejskému vozu stačilo na 10. místo v pořadí mezi nejmenšími SUV. Letos pak sice klesnul na patnáctou příčku, za tím však stojí nikoli přesun zákazníků ke konkurenci, nýbrž k jiným modelům. Prakticky na stejné publikum totiž Kia útočí rovněž s vozy jako Xceed či Niro. Oba jsou pak sice dražší, ovšem zároveň také větší a praktičtější.
Stonic je k dispozici od 404 980 Kč, což na dnešní dobu nejsou zase tak velké peníze ani na 4,1metrové SUV s rozvorem 2 580 milimetrů. Pochopíme nicméně, když showroom s novými vozy vyměníte za autobazar. Stonic v nich startuje na zhruba 200 tisících korunách, a to přesto, že první exempláře dorazily k lidem na sklonku roku 2017. Nejstarším exemplářům tedy není ani šest let, pokles hodnoty je tedy značný. Zvláště když k němu dochází i u mnohem mladších kousků, a to přesto, že je netíží žádný šílený nájezd a přišly na mnohem víc než dnešní základní cenu.
Láce v tomto případě není vykoupena nízkou kvalitou. Stonic sice v anketách zaměřených na spolehlivost povětšinou chybí, neboť k dispozici nebyla data o dostatečném množství aut, ovšem třeba Rio, ze kterého vychází, skončilo v aktuálním německém TÜV Reportu na osmatřicáté příčce. Se 4,1procentní mírou poruchovosti je tedy hodnoceno lépe než Mazda 2, BMW 2 Active Tourer, Nissan Qashqai či VW Golf. Je tedy jen pár oblastí, na které byste se měli zaměřit.
V prvé řadě je třeba poukázat na tvrdší plasty v interiéru, které jsou velmi náchylné k poškrábání. Pokud tedy Stonic dříve sloužil jako rodinné auto, můžete hlavně na zadních sedadlech počítat s nesmazatelnými následky řádění dětí. V takové chvíli se vyplatí rovněž obhlédnout exteriér a litá kola, a to kvůli oděrkám vzniklým při parkování. V případě techniky pak ještě mohlo dojít na ucpání filtru pevných částic, případně na selhání příslušného senzoru.
Tím jsme nicméně u konce, i když se sluší dodat, že korejská auta mají velmi často problémy také s předními světly. Vše by nicméně měla vyřešit standardní sedmiletá záruka, i když kvůli ní nesmíte vynechat předepsané garanční prohlídky. V opačném případě totiž můžete počítat jen se dvěma roky. Protože však servisní zákroky nejsou u Korejců příliš drahé, musíte mít vyloženě smůlu, abyste narazili na kousek, jehož majitel ukázal technikům záda.
Zmínit už můžeme jen jisté změny v nabídce, ke kterým od premiéry došlo. Původně byl Stonic nabízen jak s 1,6litrovým dieselem, tak i s benzinovou jedna-čtyřkou. Právě pro tyto jednotky ovšem již musíte pouze do bazarů, u nových aut lze volit jen mezi atmosférickou jedna-dvojkou a přeplňovaným litrovým tříválcem. Ten lze doplnit i mild-hybridní technikou a automatem, v té chvíli jste ale již na takřka 600 tisících Kč.
Finální slovo pak necháme kolegům z německého Auto Bildu, kterým se dostal do rukou kousek poprvé zaregistrovaný v únoru roku 2021. Jeho majitel během dvou let najel 28 265 kilometrů, což není mnoho. Počítat lze přitom s výborným stavem, i tak je ovšem nabízen za 16 790 Eur (cca 398 tisíc korun). To v případě německého trhu představuje třetinový pokles, značný propad hodnoty je tak potvrzen i našimi sousedy.



Ojetý Stonic nabízí nemalou výdrž za velmi rozumné peníze. V bazarech si navíc můžete i dopřát jednotky, které v showroomech s novými vozy již nenajdete. Foto: Kia
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 9 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 11 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
