Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout

Někteří od ní paušálně odrazují, situace ale není jen černá. Pokud vás na tomhle autě láká jeho cena, nedivíme se, v takovém případě je ale dobré volit jen některé verze kousků vyrobených po roce 2017, hned z několika důvodů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout

10.11.2021 | Petr Prokopec

Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout

/

Foto: Dacia

Někteří od ní paušálně odrazují, situace ale není jen černá. Pokud vás na tomhle autě láká jeho cena, nedivíme se, v takovém případě je ale dobré volit jen některé verze kousků vyrobených po roce 2017, hned z několika důvodů.

Znovuzrození Dacie pod taktovkou Renaultu umožnilo řadě lidí, aby vůbec pomýšleli na koupi zcela nového vozu. Rumunská automobilka totiž přišla s cenami, které odpovídají jen několika průměrným měsíčním platům. U země se pak drží dodnes, jakkoliv také ona nakonec musela podražit. Kvůli tomu musí někteří zapomenout na návštěvu showroomu s novými vozy, mohou ale bez obav vyrazit do autobazarů? V tomto ohledu byl dosud varováním hlavně německý TÜV Report, který vozy Dacie z hlediska spolehlivosti stavěl a staví až na poslední místo.

Na kompletní zveřejnění nového reportu si musíme ještě chvíli počkat, s ohledem na stav z předchozích let je ale nanejvýš nepravděpodobné, že by němečtí technici došli k dramaticky jiným závěrům - i když se stav má postupně zlepšit, jeden rok k zásadní proměně výsledné bilance stačit nebude.

Dnes ale statistiky TÜV necháme být a setrváme jen u ojeté Dacie Sandero, kterou proklepli Britové. Ti doporučují sahat po exemplářích od modelového roku 2017 dále, kdy vůz dostal facelift. Vizáž sice pozměnil jen lehce, ovšem i tak rumunský hatchback rázem vypadá svěžeji a hodnotněji. K dispozici pak navíc má zrevidované jednotky, s nimiž bez problémů plní emisní normu Euro 6. Pokud tedy kromě popojíždění po vlasti plánujete i výlety do zahraničí, problém mít nebudete.

Je nicméně třeba dodat, že dojezdit můžete ještě dříve, než vůbec někam vyrazíte. Také Britové totiž potvrzují, že Dacia není zrovna symbolem neprůstřelné kvality. V rámci prohlídky proto koukněte pod kapotu, zda nedochází k úniku oleje. Motor byste měli rovněž nastartovat, neboť potíže může odhalit nevyrovnaný chod na neutrál. Obávat se však u tříválce 0,9 Tce nemusíte o prasklý řemen, pohonná jednotka totiž používá robustnější řetěz.

Výčet rizikových míst tím nekončí, špatný totiž může být i startér. Mimo to může karoserii či podvozek již pokrývat koroze, jakkoliv problémy tohoto rázu, kterými byly stiženy hlavně rané exempláře, vyřešilo přesunutí výroby do jiné továrny. Za dalšími šrámy pak stojí hlavně majitelé, kteří mohli poškrábat hlavně nákladovou hranu. Neobvykle oprýskaný pak může být i lak, stejně jako se vlastníkům mohla za nehet zadřít rezerva.

Dobrou zprávou nicméně je, že většina nabízených exemplářů z posledních pěti let má od počátku jediného vlastníka. Počítat tak lze s dobrou servisní historií, stejně jako jsou samozřejmostí ještě nižší ceny než v showroomech. Ty dnes startují okolo 100 tisíc korun, za což můžete počítat s litrovým tříválcem, 73 koňmi a nájezdem okolo 100 000 km. Pokud pak chcete cokoliv lepšího, je pomalu již vhodnější návštěva oficiálního autosalonu - tak už to u Dacií chodí, jako ojetiny jsou někdy nesmyslně drahé.


Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout - 1 - Dacia Sandero 2017 ojetina ilustracni foto 01Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout - 2 - Dacia Sandero 2017 ojetina ilustracni foto 02Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout - 3 - Dacia Sandero 2017 ojetina ilustracni foto 03
Ojetá Dacia Sandero nemusí být zdrojem problémů, pokud sáhnete po vozech vyrobených po roce 2017, kdy přišel facelift. Ten rumunskému hatchbacku nadělil pohlednější zevnějšek, stejně jako pozměnil i nabídku pohonných jednotek. I tak je obezřetnost vždy na místě. Ilustrační foto: Dacia

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše