Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové proklepli nejlevnější moderní ojetinu Dacie, většině dostupných aut radí se vyhnout
10.11.2021 | Petr Prokopec
Někteří od ní paušálně odrazují, situace ale není jen černá. Pokud vás na tomhle autě láká jeho cena, nedivíme se, v takovém případě je ale dobré volit jen některé verze kousků vyrobených po roce 2017, hned z několika důvodů.
Znovuzrození Dacie pod taktovkou Renaultu umožnilo řadě lidí, aby vůbec pomýšleli na koupi zcela nového vozu. Rumunská automobilka totiž přišla s cenami, které odpovídají jen několika průměrným měsíčním platům. U země se pak drží dodnes, jakkoliv také ona nakonec musela podražit. Kvůli tomu musí někteří zapomenout na návštěvu showroomu s novými vozy, mohou ale bez obav vyrazit do autobazarů? V tomto ohledu byl dosud varováním hlavně německý TÜV Report, který vozy Dacie z hlediska spolehlivosti stavěl a staví až na poslední místo.
Na kompletní zveřejnění nového reportu si musíme ještě chvíli počkat, s ohledem na stav z předchozích let je ale nanejvýš nepravděpodobné, že by němečtí technici došli k dramaticky jiným závěrům - i když se stav má postupně zlepšit, jeden rok k zásadní proměně výsledné bilance stačit nebude.
Dnes ale statistiky TÜV necháme být a setrváme jen u ojeté Dacie Sandero, kterou proklepli Britové. Ti doporučují sahat po exemplářích od modelového roku 2017 dále, kdy vůz dostal facelift. Vizáž sice pozměnil jen lehce, ovšem i tak rumunský hatchback rázem vypadá svěžeji a hodnotněji. K dispozici pak navíc má zrevidované jednotky, s nimiž bez problémů plní emisní normu Euro 6. Pokud tedy kromě popojíždění po vlasti plánujete i výlety do zahraničí, problém mít nebudete.
Je nicméně třeba dodat, že dojezdit můžete ještě dříve, než vůbec někam vyrazíte. Také Britové totiž potvrzují, že Dacia není zrovna symbolem neprůstřelné kvality. V rámci prohlídky proto koukněte pod kapotu, zda nedochází k úniku oleje. Motor byste měli rovněž nastartovat, neboť potíže může odhalit nevyrovnaný chod na neutrál. Obávat se však u tříválce 0,9 Tce nemusíte o prasklý řemen, pohonná jednotka totiž používá robustnější řetěz.
Výčet rizikových míst tím nekončí, špatný totiž může být i startér. Mimo to může karoserii či podvozek již pokrývat koroze, jakkoliv problémy tohoto rázu, kterými byly stiženy hlavně rané exempláře, vyřešilo přesunutí výroby do jiné továrny. Za dalšími šrámy pak stojí hlavně majitelé, kteří mohli poškrábat hlavně nákladovou hranu. Neobvykle oprýskaný pak může být i lak, stejně jako se vlastníkům mohla za nehet zadřít rezerva.
Dobrou zprávou nicméně je, že většina nabízených exemplářů z posledních pěti let má od počátku jediného vlastníka. Počítat tak lze s dobrou servisní historií, stejně jako jsou samozřejmostí ještě nižší ceny než v showroomech. Ty dnes startují okolo 100 tisíc korun, za což můžete počítat s litrovým tříválcem, 73 koňmi a nájezdem okolo 100 000 km. Pokud pak chcete cokoliv lepšího, je pomalu již vhodnější návštěva oficiálního autosalonu - tak už to u Dacií chodí, jako ojetiny jsou někdy nesmyslně drahé.



Ojetá Dacia Sandero nemusí být zdrojem problémů, pokud sáhnete po vozech vyrobených po roce 2017, kdy přišel facelift. Ten rumunskému hatchbacku nadělil pohlednější zevnějšek, stejně jako pozměnil i nabídku pohonných jednotek. I tak je obezřetnost vždy na místě. Ilustrační foto: Dacia
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 10 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva