Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat

Na pořízení prostorného i jinak zajímavého auta nepotřebujete nutně spoustu peněz. Parádní velké kombíky minulých let se s cenami propadly i pod 10 tisíc Kč a tyto pořád stojí za úvahu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat

1.9.2020 | Mirek Mazal

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat

/

Foto: Volkswagen

Na pořízení prostorného i jinak zajímavého auta nepotřebujete nutně spoustu peněz. Parádní velké kombíky minulých let se s cenami propadly i pod 10 tisíc Kč a tyto pořád stojí za úvahu.

Tuzemské touhy řidičů vozit stovky litrů vzduchu pro náklad vystřídala touha převážet stovky kilo navíc v autech typu SUV, přesto jsou kombíky pořád druhou nejoblíbenější karosářskou variantou aut. V zemi chalupářů budou praktické verze asi vždy patřit na špici a pokud někdy pomine aktuální móda SUV, vrátí se rodinné stěhováky skoro jistě zpět do čela prodejních statistik.

Mezi nejdostupnější nová kombi patří Dacia Logan MCV. Rumunský pracant s litrovým tříválcem SCe o výkonu 54 kW (73 koní) zrychluje z 0 na 100 km/h za 15,5 sekundy, a to se bavíme o dosažení stovky s prázdným autem. Za slabý vůz zbavený komfortních prvků zaplatí zákazníci 204 900 Kč, přitom existují ojetiny i za méně než desetinu ceny, které nadělají mnohem více užitku při dodržení daleko vyšší úrovně potěšení i komfortu. Jen zkrátka nejsou nové se vším, co k tomu patří.

Dnes si postupně představíme 14 kandidátů výběru nejlevnějších pojízdných kombi s potenciálem nezruinovat skromný rozpočet, které v provozuschopném stavu koupíte v Evropě nejvýše za 25 tisíc Kč. Jako bonus přidáme jeden dražší, ale pořád ne až tak drahý příklad z řad moderních superkombíků české Škody.

1. Ford Mondeo

Cena od: 300 Eur (cca 8 000 Kč)

Druhá generace Mondea na úkor místa pro zadní cestující upřednostnila kufr. Zavazadlový prostor zvládl až 540 litrů nákladu a po sklopení zadní lavice vznikla pohodlná ložnice, nebo nákladní plocha o objemu 1 700 litrů. Prostornost vycházela z krabicového tvaru těla Mondea Turnier, které se nemusí líbit každému, ale v kontextu roku 2000 je to čistě racionální volba. Ceny této generace Fordu střední třídy se pohybují proklatě nízko, na pojízdné auto stačí i méně než 10 tisíc.


Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 1 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 01Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 2 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 02Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 3 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 03
Foto: Ford

2. Opel Omega

Cena od: 350 Eur (cca 9 000 Kč)

Už takto nízko začínají dnes schůdné nabídky Opelů Omega Caravan. Verze B1 z let 1994 až 1999 měla nadčasový design a schopnosti byly natolik dobré, že několik vozů používala i německá policie. Délka vozu 4,79 metru předpovídala schopnost převozu dlouhých předmětů bez nutnosti omezovat posádku. Vrcholné šestiválce s pohonem zadních kol stále zabaví pravé řidiče, ale to už nelze pomýšlet na koupi do deseti tisíc korun. Pozor je při koupit třeba dávat hlavně na korozi nezrezlá Omega za tyto peníze bude spíše zázrak.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 4 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 04Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 5 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 05Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 6 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 06
Foto: Opel

3. Alfa Romeo 156

Cena od: 390 Eur (cca 10 000 Kč)

Alfa Romeo je spíše emocionální volba než tip na velkorysý prostor pro rodinu a minimálně jednoho psa, i tomu al dokáže stylově posloužit. Kapacita Sportwagonu pod zadním oknem je relativně skromných 360 litrů, možností je ale také používat trvale jen přední sedadla a v mezičase poznat zbytky sportovního srdce, tedy otřepaného „cuore sportivo“.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 7 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 07Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 8 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 08Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 9 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 09
Foto: Alfa Romeo

4. Volkswagen Passat

Cena od: 395 Eur (cca 10 000 Kč)

Méně odvážní zájemci o více prostoru a lepší dostupnost servisů sáhnou po Volkswagenu Passat Variant. Generace B5 z let 1998 až 2006 má velmi dobou pověst, případné nedostatky pokryje bohatá znalost všech problémů u servisních techniků vybavených množstvím dostupných náhradních dílů. Na „nový” kus je možné našetřit za chvíli

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 10 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 10Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 11 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 11Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 12 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 12
Foto: Volkswagen

5. Peugeot 406

Cena od: 490 Eur (cca 13 000 Kč)

Už máme pátého kandidáta a pořád se držíme u dna nutných investic do pojízdného kombi s velkým zavazadelníkem. Francouzský Peugeot dostal z výroby 526 litrů volného prostoru, bez sedadel se možnosti nafouknou na 1 741 litrů dostupného místa odvozu všeho potřebného. Auto z roku 2002 ochotně prodá rozumný překupník i za necelých 13 tisíc Kč.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 13 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 13Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 14 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 14Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 15 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 15
Foto: Peugeot

6. Saab 9-5

Cena od: 500 Eur (cca 13 000 Kč)

Exotický Saab bude mít větší problém se servisem než například koncernový Passat, ale 9-5 nabídne mnohem více individuality. Originální varianta s přeplňovaným motorem o výkonu 186 koní (137 kW) se prodává skoro zadarmo, prodejci mají k mání kusy vybavené hezkými litými koly a udržovaným interiérem v kůži.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 16 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 16Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 17 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 17Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 18 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 18
Foto: Saab

7. Mercedes-Benz C230

Cena od: 500 Eur (cca 13 000 Kč)

Za stejnou cenu jako Saab inzerují obchodníci klasický Mercedes-Benz C230 T. Německá limuzína dovybavena batohem naložila najednou až 465 litrů nákladu. Klasické sklopení zadních sedadel nabídne až 1 510 litrů uvnitř hranaté karoserie.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 19 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 19Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 20 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 20Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 21 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 21
Foto: Mercedes-Benz

8. Citroën XM

Cena od: 500 Eur (cca 13 000 Kč)

Nástupce CX je složité auto náchylné na údržbu. Zanedbané vlastnictví se projeví u vysokých nákladů na servis, a to není řeč jen o hydropneumatické odpružení. Verze Break označující kombi nabídla už v roce 1989 celkem 480 litrů prostoru v kufru. Výroba trvala do roku 2000 a nejlevnější použitelné kusy začínají cenou u 13 tisíc Kč.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 22 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 22Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 23 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 23Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 24 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 24
Foto: Citroën

9. Volvo 850

Cena od: 550 Eur (cca 14 tisíc Kč)

Celosvětově prodávaná vyšší střední třída byla úplně prvním automobilem od Volva s poháněnými předními koly. Kombi bylo v Evropě dostupné od roku 1992. Jednoduchý tvar prázdné krabice umožnil vměstnat náklad o objemu 960 litrů.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 25 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 25Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 26 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 26Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 27 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 27
Foto: Volvo

10. BMW řady 5 E39

Cena od: 595 Eur (cca 15 500 Kč)

Levné může být i k řidičům přívětivé BMW řady 5, samozřejmě zde v prodloužené konfiguraci Touring. Celoocelová karoserie zlepšila strukturální pevnost po zabrání všech 410 litrů zavazadlového prostoru. V naložení většího břemena bránil pohon zadních kol, který na oplátku uměl pobavit.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 28 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 28Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 29 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 29Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 30 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 30
Foto: BMW

11. Citroën C5

Cena od: 599 Eur (cca 15 500 Kč)

C5 Break nedokázal nikdy držet krok s E39 mimo dálnice, na tom Citroën vůbec nebyl. Francouzský létající koberec ale uměl odfiltrovat veškeré nerovnosti i při obsazení pěti sedadel a zabalení bagáže naskládané v kufru o objemu 563 litrů. Bez zadních pasažérů se vešlo dovnitř svého času ohromujících (a dodnes nikoli marných) 1 658 litrů nákladu.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 31 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 31Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 32 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 32Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 33 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 33
Foto: Citroën

12. Volvo 940

Cena od: 800 Eur (cca 15 500 Kč)

Německá inzerce eviduje nejlevnější Volvo 940 za cenu 800 Eur (15 500 Kč), což je na 24 let starý stěhovák vysoká částka. Šestiválcový odkaz na dávnou éru ryze praktických aut by si zasloužil péči a klid místo role náklaďáku s obřím kufrem, ale i tuhle věc svede.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 34 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 34Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 35 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 35Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 36 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 36
Foto: Volvo

13. Jaguar X-Type

Cena od: 900 Eur (cca 23 000 Kč)

Elegán z Britských ostrovů byl postaven proti BMW 3 Touring. Jaguar X-Type Estate ztratil šarmantní styl sedanu, který vyměnil za nafouklý kufr s výklopným zadním oknem. Dovnitř se dalo naskládat mnoho potřebných věcí, pokud nestačilo 455 litrů, dalších 960 přidalo místo k sezení zadních pasažérů.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 37 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 37Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 38 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 38Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 39 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 39
Foto: Jaguar

14. Subaru Legacy Outback

Cena od: 999 Eur (cca 25 500 Kč)

Japonec do nepohody s permanentním pohonem 4x4 vyjede až na chatu bez potřeby souseda s traktorem. Nad zadní nápravu šlo umístit dost věcí o základním objemu 459 litrů. Máme zde větší a levnější kombi, ale žádný z konkrétních laciných příkladů nemá rok výroby 2008 - takto levná jsou už 11 let stará auta.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 40 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 40Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 41 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 41Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 42 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 42
Foto: Subaru

Bonus: Škoda Superb II

Cena od: 4 400 Eur (cca 115 000 Kč)

Klasický český ideál je ve srovnání se zbytkem zmíněných aut pochopitelně dražší, ale možná až překvapivě dostupný obří kombík z řad už celkem moderních modelů. Mladoboleslavské lákadlo číslo jedna má hodnotu 633 litrů, téměř bezedný prostor snad na bydlení funguje jako přesvědčovací argument u tuzemských zákazníků. Cena od 115 tisíc korun je příjemným překvapením, i s platbou za základní servis by se slabší verze Superbu mohla stále jevit jako rozumná volba.

Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 43 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 43Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 44 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 44Nejlevnější ojeté kombíky, které pořád stojí za to. I za desítky tisíc si lze vybírat - 45 - Ojeta kombi za nejnizsi ceny foto 45
Foto: Škoda Auto

Inspirace: Přehled Autocaru, Zdroj cen: Mobile.de

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše