Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 11 hodinami | Petr Prokopec
Po stránce spolehlivosti se většina aut koncernu VW řadí spíš k průměru, tohle ale výrazně vybočuje. Problémů má na kontě jen minimum, žádný navíc není zásadní natolik, abyste neprošli STK. Za něco takového si ale T-Roc pochopitelně nechá zaplatit.
Ojetý Volkswagen T-Roc lze dnes pořídit od zhruba 250 tisíc korun. To není zrovna enormní suma, jakkoli spojeny jsou s ní především exempláře s vyšším nájezdem z počátku výroby, která odstartovala v roce 2017. Pro řadu Čechů je navíc onen čtvrtmilion hraniční částkou při pořizování automobilu, za jakou se při našponovaném rozpočtu vydávají pouze sporadicky. Má tedy vlastně smysl o 4,2metrovém SUV uvažovat? Pokud se podíváte do aktuálního německého TÜV Reportu, snadno zjistíte, že trvanlivost tady rozhodně není problém.
V žebříčku pro letošní rok totiž T-Roc mezi dvou- a tříletými vozy figuruje na šesté příčce spolu s Mercedesem třídy B. Lépe je na tom ze všech modelů Volkswagenu pouze Golf Sportsvan, který dosáhl na druhou příčku, ten už ale nelze považovat za moderní model, ostatně se ani dál nevyrábí. A na kontě má nižší průměrný nájezd. Míra poruchovosti se pak skutečně liší jen o fous, neboť na Golf Sportsvan připadá 2,5 procenta, na T-Roc pak 2,9 procenta. Průměr pro tuto kategorii je přitom 6,4procentní, přičemž na Teslu Model 3 jakožto nejhůře hodnocený vůz připadá 14,2 procenta. Malé německé SUV tedy skutečně válí.
Přece jen to ale neznamená, že byste nyní automaticky mohli sáhnout po každém kousku v nabídce, jakkoli detailní data TÜV jsou velmi povzbudivá. Jak poznamenávají technici, pozor je třeba dávat hlavně na čelní světla, byť problémy v tomto ohledu jsou spíše vzácnějšího rázu. V rámci brzd byste si měli posvítit na kotouče, které již mohou vykazovat známky delšího používání. Ojedinělé jsou pak úniky oleje, emisní kontrolou však měl i přesto projít každý T-Roc, který k testům zamířil. A to je vlastně vše, ve zbytku tu máme chválu jdoucí na konto ochraně proti korozi, tlumičům či pružinám.
Kolegové z Auto Bildu k tomu přihazují ještě pár vlastních postřehů. Jedním z nich je horší kvalita laku, na kterou si stěžovala již řada majitelů. Další kritika pak míří k multimediálním systémům, což je tradiční slabina koncernových aut. Ovšem třeba u dvouspojkových převodovek DSG již měl VW dosáhnout zlepšení, zahlazeny pak byly i další typické bolístky jako nepříliš odolné rozvody, vadná turbodmychadla či nadměrná spotřeba oleje. Zkontrolujte si ovšem, že „váš“ T-Roc byl na svolávací akci, která se týkala parkovací brzdy.
Vysoká kvalita díky tomu není spojena pouze s nejmladšími kousky v bazarech, ale skutečně s celou produkcí. V případě čtyř- a pětiletých aut totiž T-Roc najdeme na třetím místě se 4procentní mírou poruchovosti, která je i nadále nižší, než je průměr pro dvou- a tříleté vozy. Pod touto metou se pak ostatně drží i šesti- a sedmileté kousky, u nichž je míra poruchovosti 6procentní. To T-Roc v dané kategorii řadí na druhou příčku hned za Porsche 911 Carrera. Oproti tomuto sporťáku však má SUV na kontě skoro dvojnásobný nájezd.
Do bazarů tedy ve finále nemusíte s renomovaným technikem, nýbrž klidně s drahou polovičkou, která si může vybrat i barvu či výbavu, neboť nabídka není malá. Pokud ale zároveň budete chtít maximálně čtyřleté vozy s nájezdem pod 100 tisíc kilometrů s alespoň 150 koňmi pod kapotou, je třeba se připravit na částky startující na 400 tisíc Kč. Pro vrcholný T-Roc R s 300koňovým přeplňovaným dvoulitrem ovšem bez zhruba 650 tisíc nechoďte.



T-Roc lze kupovat pomalu naslepo, dokonce i když jde o exempláře z úvodu výroby. Musíte ovšem počítat s tím, že bez 250 tisíc korun si v bazarech ani nevrznete. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 11 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva