Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat
5.6.2021 | Petr Prokopec
Že máte napjatý rozpočet ještě neznamená, že se při výběru pro vás nové ojetiny musíte smířit s poruchovým autem. Podle statistik TÜV pro rok 2021 je i v cenách okolo 130 tisíc Kč z čeho vybírat.
Omezení v České republice jsou sice aktuálně značně rozvolněná, koronavirus ovšem pořád nikam nezmizel. Je otázkou, do jaké míry nás bude ještě ohrožovat, vedle samotné nemoci nás ale trápí i její nepřímé dopady, které vedou ke spirále ekonomických nejistot majících pochopitelně dopad i na automobilový sektor. Nové vozy jsou navíc díky stále většímu množství regulací jen dražší, a tak mnohé snáze než autorizovaná dealerství nalákají autobazary.
U ojetých aut je nicméně třeba počítat s tím, že k nim jednoho dne přijdete, otočíte klíčkem a ono se nic nestane. Uplatnit přitom již nejspíše nepůjde záruku, rozhodně ne u aut, na která se podíváme dnes. Ani taková vás ale nemusí zruinovat, stačí si vzít do ruky spolehlivý bedekr a volit z vozů, které se jeví být statistiky nejspolehlivější.
Takovým autům se nevěnujeme zdaleka poprvé, situace na trhu se ale stále mění - jak z hlediska samotných aut, tak jejich cen. Vzešli jsme tedy z dat aktuálního TÜV Reportu pro rok 2021, který se opírá o data německých stanic technické kontroly, jejichž závěry nejsou ovlivněné náladami majitelů. Místo toho tu jednoduše máte suchý přehled toho, jak často dané vozy v průměru trpí nějakými problémy, a to navíc v kombinaci s průměrným nájezdem. Snadno si tedy můžete vybrat dle svých individuálních potřeb a finančních možností.
Tyto údaje jsme dali dohromady se současnými cenami ojetin a drželi se hranice 5 000 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč dle nabídky Mobile.de, největšího to automobilového tržiště starého kontinentu. Právě taková jsou nyní řadou lidí vyhledávána nejvíce, pročež se obezřetnost vyplatí více než kdy dříve. Mimo to je třeba i umět číst mezi řádky, neboť jak je patrné z výsledků, jen málokteré modely si drží vysokou úroveň kvality i napříč několika generacemi.
Typickým takovým příkladem je VW Golf, jehož šestá generace figuruje mezi nejméně problematickými vozy ve stáří od deseti do jedenácti let. S nástupcem se ale již v žebříčku neshledáte, což jednoduše znamená, že s úrovní šel dolů. A když si uvědomíme, že na základě mnoha testů je sedmá generace stále lepší než současné provedení s pořadovým číslem osm, vyhlídky do budoucna nejsou úplně pozitivní.
Kde naopak chybu zjevně neuděláte, to je Golf Plus. Verze se zvýšenou střechou se v přehledu objevuje hned dvakrát, stejně jako třeba Mini druhé generace. Výroba obou vozů nicméně skončila v roce 2014, což znamená, že mezi nejnovějšími automobily je hledat nemůžete. Na druhou stranu, hlavně britský vůz je stylovkou, která je jako nová spojena s vyšší cenou. Pokud tedy chcete ono auto do 130 tisíc, je třeba hledat mezi staršími kusy.
Ještě než přitom zamíříme za konkrétními výsledky, musíme poukázat na úspěch Hondy Jazz mezi nejstaršími ojetinami. Japonský hatchback je totiž i jako deseti- či jedenáctiletý na stejné úrovni jako průměr v kategorii šesti- a sedmiletých aut. A pokud sáhnete po osmi- či devítiletém exempláři, pak ten je na tom ještě lépe. Když k tomu poté ještě navíc přihodíte velkorysý vnitřní prostor a cenu od 3 100 Eur (asi 79 tisíc Kč), je to jeden z horkých favoritů.
Dalším, možná i překvapivým favoritem v Česku jistě bude Škoda Fabia, která bodovala mezi maximálně pětiletými auty, což je věk, ve kterém se též dá dostat za cenu do 130 tisíc. U nás bývá jako nová bestsellerem mezi soukromými kupujícími a takoví lidé kupují ojetiny především.
Dost bylo řečí, kompletní přehled nejspolehlivějších ojetých aut všech stáří, která se v dobrém stavu s cenou vejdou do zmíněného limitu, následuje. A to i s průměrnou mírou poruchovosti - čím nižší je, tím pochopitelně lépe.
Kategorie dvou- a tříletých aut
3. Volkswagen Polo - míra poruchovosti: 4,5
2. Toyota Yaris - míra poruchovosti: 4,4
1. Kia Venga - míra poruchovosti: 4,1



Foto: Automobilky
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
3. Toyota Verso - míra poruchovosti: 7,1
2. Škoda Fabia - míra poruchovosti: 6,7
1. Seat Altea - míra poruchovosti: 6,6
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
3. Mini - míra poruchovosti: 10,6
2. Mazda 2 - míra poruchovosti: 10,5
1. Mazda 3 - míra poruchovosti: 10,0
Kategorie osmi- a devítiletých aut
3. Mini - míra poruchovosti: 14,4
2. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,0
1. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 13,3
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
3. VW Golf VI - míra poruchovosti: 17,1
2. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 16,4
1. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,8
Zdroje: TÜV, Mobile.de
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
