Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat

Že máte napjatý rozpočet ještě neznamená, že se při výběru pro vás nové ojetiny musíte smířit s poruchovým autem. Podle statistik TÜV pro rok 2021 je i v cenách okolo 130 tisíc Kč z čeho vybírat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat

5.6.2021 | Petr Prokopec

Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat

/

Foto: Škoda Auto

Že máte napjatý rozpočet ještě neznamená, že se při výběru pro vás nové ojetiny musíte smířit s poruchovým autem. Podle statistik TÜV pro rok 2021 je i v cenách okolo 130 tisíc Kč z čeho vybírat.

Omezení v České republice jsou sice aktuálně značně rozvolněná, koronavirus ovšem pořád nikam nezmizel. Je otázkou, do jaké míry nás bude ještě ohrožovat, vedle samotné nemoci nás ale trápí i její nepřímé dopady, které vedou ke spirále ekonomických nejistot majících pochopitelně dopad i na automobilový sektor. Nové vozy jsou navíc díky stále většímu množství regulací jen dražší, a tak mnohé snáze než autorizovaná dealerství nalákají autobazary.

U ojetých aut je nicméně třeba počítat s tím, že k nim jednoho dne přijdete, otočíte klíčkem a ono se nic nestane. Uplatnit přitom již nejspíše nepůjde záruku, rozhodně ne u aut, na která se podíváme dnes. Ani taková vás ale nemusí zruinovat, stačí si vzít do ruky spolehlivý bedekr a volit z vozů, které se jeví být statistiky nejspolehlivější.

Takovým autům se nevěnujeme zdaleka poprvé, situace na trhu se ale stále mění - jak z hlediska samotných aut, tak jejich cen. Vzešli jsme tedy z dat aktuálního TÜV Reportu pro rok 2021, který se opírá o data německých stanic technické kontroly, jejichž závěry nejsou ovlivněné náladami majitelů. Místo toho tu jednoduše máte suchý přehled toho, jak často dané vozy v průměru trpí nějakými problémy, a to navíc v kombinaci s průměrným nájezdem. Snadno si tedy můžete vybrat dle svých individuálních potřeb a finančních možností.

Tyto údaje jsme dali dohromady se současnými cenami ojetin a drželi se hranice 5 000 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč dle nabídky Mobile.de, největšího to automobilového tržiště starého kontinentu. Právě taková jsou nyní řadou lidí vyhledávána nejvíce, pročež se obezřetnost vyplatí více než kdy dříve. Mimo to je třeba i umět číst mezi řádky, neboť jak je patrné z výsledků, jen málokteré modely si drží vysokou úroveň kvality i napříč několika generacemi.

Typickým takovým příkladem je VW Golf, jehož šestá generace figuruje mezi nejméně problematickými vozy ve stáří od deseti do jedenácti let. S nástupcem se ale již v žebříčku neshledáte, což jednoduše znamená, že s úrovní šel dolů. A když si uvědomíme, že na základě mnoha testů je sedmá generace stále lepší než současné provedení s pořadovým číslem osm, vyhlídky do budoucna nejsou úplně pozitivní.

Kde naopak chybu zjevně neuděláte, to je Golf Plus. Verze se zvýšenou střechou se v přehledu objevuje hned dvakrát, stejně jako třeba Mini druhé generace. Výroba obou vozů nicméně skončila v roce 2014, což znamená, že mezi nejnovějšími automobily je hledat nemůžete. Na druhou stranu, hlavně britský vůz je stylovkou, která je jako nová spojena s vyšší cenou. Pokud tedy chcete ono auto do 130 tisíc, je třeba hledat mezi staršími kusy.

Ještě než přitom zamíříme za konkrétními výsledky, musíme poukázat na úspěch Hondy Jazz mezi nejstaršími ojetinami. Japonský hatchback je totiž i jako deseti- či jedenáctiletý na stejné úrovni jako průměr v kategorii šesti- a sedmiletých aut. A pokud sáhnete po osmi- či devítiletém exempláři, pak ten je na tom ještě lépe. Když k tomu poté ještě navíc přihodíte velkorysý vnitřní prostor a cenu od 3 100 Eur (asi 79 tisíc Kč), je to jeden z horkých favoritů.

Dalším, možná i překvapivým favoritem v Česku jistě bude Škoda Fabia, která bodovala mezi maximálně pětiletými auty, což je věk, ve kterém se též dá dostat za cenu do 130 tisíc. U nás bývá jako nová bestsellerem mezi soukromými kupujícími a takoví lidé kupují ojetiny především.

Dost bylo řečí, kompletní přehled nejspolehlivějších ojetých aut všech stáří, která se v dobrém stavu s cenou vejdou do zmíněného limitu, následuje. A to i s průměrnou mírou poruchovosti - čím nižší je, tím pochopitelně lépe.

Kategorie dvou- a tříletých aut

3. Volkswagen Polo - míra poruchovosti: 4,5
2. Toyota Yaris - míra poruchovosti: 4,4
1. Kia Venga - míra poruchovosti: 4,1


Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 1 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 01Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 2 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 02Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 3 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 03
Foto: Automobilky

Kategorie čtyř- a pětiletých aut

3. Toyota Verso - míra poruchovosti: 7,1
2. Škoda Fabia - míra poruchovosti: 6,7
1. Seat Altea - míra poruchovosti: 6,6

Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 4 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 04Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 5 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 05Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 6 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 06
Foto: Automobilky

Kategorie šesti- a sedmiletých aut

3. Mini - míra poruchovosti: 10,6
2. Mazda 2 - míra poruchovosti: 10,5
1. Mazda 3 - míra poruchovosti: 10,0

Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 7 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 07Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 8 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 08Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 9 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 09
Foto: Automobilky

Kategorie osmi- a devítiletých aut

3. Mini - míra poruchovosti: 14,4
2. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,0
1. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 13,3

Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 10 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 10Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 11 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 11Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 12 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 12
Foto: Automobilky

Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut

3. VW Golf VI - míra poruchovosti: 17,1
2. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 16,4
1. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,8

Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 13 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 13Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 14 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 14Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat - 15 - TUV Report 2020 nejlepsi auta do 5000 Eur 15
Foto: Automobilky

Zdroje: TÜV, Mobile.de

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše