Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali

Co je české, to je šmejd, říkají pohrdavě někteří Rakušané. Podle přehledu vůbec nejúspěšnějších SUV v dlouhodobých testech Auto Bildu to tak ale vůbec nevypadá. Hned tři z premiantů se vyrábí v ČR, tím se nemůže pochlubit žádná jiná země.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali

6.7.2022 | Petr Miler

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali

/

Foto: Seat

Co je české, to je šmejd, říkají pohrdavě někteří Rakušané. Podle přehledu vůbec nejúspěšnějších SUV v dlouhodobých testech Auto Bildu to tak ale vůbec nevypadá. Hned tři z premiantů se vyrábí v ČR, tím se nemůže pochlubit žádná jiná země.

Na autech nás těší či rmoutí kde co, v konečném důsledku je to ale hlavně spolehlivost, co tvoří jasný předěl mezi dobrými a špatnými automobily. Kritika jízdních vlastností, ovladatelnosti nebo designu může být různorodá a každému imponuje něco jiného, frekvence poruch se ale týká v podobné míře všech majitelů. Nedávno jsme si proto posvítili na nejlepší auta v dlouhodobých testech Auto Bildu, SUV ale věnujeme zvláštní přehledy. A tak si musíme posvítit i na jejich aktualizované pořadí.

Než se k výsledkům dostaneme, zopakujme, že každý z testovaných vozů musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů, absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili. Zážitky za volantem a záznamy ze servisů doplňuje hodnocení Dekry po rozborce celého automobilu. Sledovány jsou všechny relevantní detaily prozrazující nadměrné opotřebení, vedle těsnosti všech spojů se zjišťuje například i kondice jednotlivých komponentů motoru pomocí měřících přístrojů či rozsah koroze. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole.

Přiložený žebříček přehledně rekapituluje stav nejlepších aut po ujetí 100 tisíc kilometrů u všech dosud testovaných SUV podle novějších kritérií od roku 2014. Ať už tedy hledáte odolné nové nebo ojeté SUV, bude radno vybírat mezi těmi lépe hodnocenými. Tady je nejlepší desítka, která reflektuje jedenáct modelů, neboť na desátém místě se sešly dva vozy s totožným bodovým výsledkem a tedy i známkou. Jak už jsme naznačili, mezi premianty najdeme hned tři auta z České republiky, to nedokázali ani Němci, ani Japonci, ani Korejci. Jen Škody to ale nejsou - od té je jediný vůz a s tím hned začneme.

10 nejlepších SUV v testech Auto Bildu na 100 tisíc km od roku 2014

10. Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 Scout

Chybové body: 11
Známka: 2+

Stále největší škodovka v nabídce měla v testu tak trochu smůlu. Její výsledek sice stačil na nejlepší desítku, což si zaslouží uznání, většinu chybových bodů ale nasbírala těsně před ujetím 100 tisíc km - nejprve se pokazil kontakt na startovacím tlačítku a pak řídicí jednotka adaptivních tlumičů. Rozebrání u Dekry neodhalilo žádný dramatický technický problém, jen těsnění na výfukovém potrubí by podle techniků nevydrželo více než dalších 50 tisíc km, než by si řeklo o výměnu. Nakonec z toho bylo 11 chybových bodů a lepší dvojka jako známka.


Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 1 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 01Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 2 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 02Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 3 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 03
Foto: Škoda Auto

10. Peugeot 2008 1,6 BlueHDi, chybové body

Chybové body: 11
Známka: 2+

Skupina PSA umí vyrobit konkurenceschopné SUV, malý Peugeot na zvýšeném podvozku tak mířil do servisu jen na plánované kontroly. Dieselové provedení 1,6 BlueHDi se projevilo stabilně dobrým výkonem a příjemný pocit z auta posádce narušovaly jen zvláštní rány od přední nápravy. Před protnutím hranice 100 000 najetých kilometrů tak musely být v rámci jedné z pravidelných kontrol vyměněny přední tlumiče, což je v těchto testech neobvykle brzy. Výsledek je stejný jako u Škody - lepší dvojka s 11 „trestnými” body.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 4 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 20Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 5 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 22Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 6 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 43
Foto: Peugeot

9. Fiat 500X 1,6 MJT Lounge

Chybové body: 10
Známka: 2+

Fiaty neplatí za trvanlivá a spolehlivá auta, test Auto Bildu ale obavy nepotvrdil. Italské kompaktní SUV dělá spoustu věcí správně, dobrý uživatelský dojem nebyl pošramocen žádným velkým technickým problémem. Redaktoři si jen opakovaně stýskali nad ergonomii a špatně čitelnému displeji navigace TomTom. Nakonec z toho bylo 10 chybových bodů a znovu 2+ jako známka.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 7 - test fiat 500x multijet fwd 01Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 8 - test fiat 500x multijet fwd 07Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 9 - test fiat 500x multijet fwd 41
Foto: Marek Bednář, Autoforum.cz

7. Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip

Chybové body: 8
Známka: 1-

Na japonském hatchbacku se po několika dnech zasekl a vypnul displej satelitní navigace a s palubní elektronikou byly potíže i později. Suma sumárum to ale byla jediná velká výtka, jinak je možné SX4 označit za mechanicky odolné SUV bez zásadních konstrukčních problémů. Ujeté kilometry se výrazně nepodepsaly na pohonu ani na podvozku, známkou už je tak 1- za 8 chybových bodů.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 10 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 02Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 11 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 03Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 12 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 01
Foto: Suzuki

7. Hyundai Tucson 2,0 CRDi 2WD

Chybové body: 6
Známka: 1-

Výsledky tohoto testu jsme kdysi probírali podrobně. Tehdy jsme konstatovali, že se svými pouhými šesti chybovými body a známkou 1- patří Tucson mezi špičkovou společnost moderních SUV současnosti. Korejec ujel 100 tisíc kilometrů bez velkých problémů. Objevily se drobné nedostatky ve formě občas nefungujícího elektrického mechanismu otevírání pátých dveří. Některé testovací jezdce obtěžovaly zvuky od kovového držáku vzduchotechniky. Konečné hodnocení ovlivnila drobná koroze, ale jinak mechanické části jako motor a převodovka zůstaly jako nové. Chybových bodů bylo už jen 6, známka je horší jednička a zápis mezi nejlepším od dalšího vozu českého původu.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 13 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 04Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 14 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 05Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 15 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 06
Foto: Hyundai

6. BMW X1 xDrive 20i

Chybové body: 6
Známka: 1-

Označení prémiové SUV konečně nabírá adekvátní podobu, BMW X1 v testu dostálo očekáváním. Zátěžová porce kilometrů byla snadným soustem a jediným nedostatkem se ukázal starší navigační systém, což je „uživatelský” problém. Závěrem je výsledek stejný jako u Hyundai.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 16 - BMW X1 2016 prvni oficialni sada 21Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 17 - BMW X1 2016 prvni oficialni sada 20Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 18 - BMW X1 2016 prvni oficialni sada 46
Foto: BMW

5. Volvo XC60 D4

Chybové body: 4
Známka: 1

Mezi nejlepšími se oprávněně ocitlo také Volvo XC60. Dieselový Švéd ukázal mírné mezery v oblasti konektivity, když po překonání 70 266 kilometrů přestalo poslouchat připojení USB. Technici našli částečně zanedbanou ochranu proti korozi, ale byly to povětšinou banality. Závěrem byly jen 4 chybové body a čistá jednička.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 19 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 01Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 20 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 03Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 21 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 05
Foto: Volvo

4. Kia Sportage 2,0 CRDi AWD

Chybové body: 4
Známka: 1

Nenápadné SUV místem svého původu některé Čechy dráždí. Model stále trochu podceňované automobilky Kia mnohé překvapil podobně jako příbuzný Hyundai Tucson. Sportage vydrželo všech 100 tisíc kilometrů bez jakékoliv poruchy. Ani závěrečné rozmontování neodhalilo unavené díly nebo poškozené materiály, díky tomu výsledná známka odpovídá znovu čisté jedničce za 4 chybové body.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 22 - prvni test kia sportage press moje 01Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 23 - prvni test kia sportage press moje 07Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 24 - prvni test kia sportage press moje 43
Foto: Marek Bednář, Autoforum.cz

3. VW Tiguan 2,0 TSI 4Motion

Chybové body: 2
Známka: 1

Také výsledek Tiguanu jsme také dříve probírali podrobně. Byl téměř dokonalý, před čímž je třeba smeknout o to více, že auto kvůli koronavirovým patáliím před rozebráním najelo nakonec 125 a nikoli 100 tisíc km. Jedinými náznaky problémů byly počínající průniky oleje mezi motorem a převodovkou a zanášení hůře přístupných míst bahnem z off-roadových výletů, které by výhledově mohlo vést ke korozi. Jen dva chybové body znamenají logicky znovu známku 1.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 25 - VW Tiguan R 2020 nova sada 01Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 26 - VW Tiguan R 2020 nova sada 03Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 27 - VW Tiguan R 2020 nova sada 17
Foto: Volkswagen

2. Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD, chybové body

Chybové body: 3
Známka: 1

Klíčové SUV Mazdy 5 se ukázalo ve skoro nejlepším možném světle, celých 100 tisíc kilometrů ježdění se kolegové nesetkali s jediným problémem. Proč to tedy není úplně nejlepší výsledek bez ztráty květinky? Při rozebrání vozu se sice a v náznacích a velmi počínajícím stádiu projevila typická slabina Mazd - horší antikorozní ochrana Mazd. Střední SUV Mazdy je přesto bezpečnou volbou, i s jen 3 chybovými body ale existuje ještě jedno lepší auto.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 28 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 01Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 29 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 02Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 30 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 03
Foto: Mazda

1. Seat Ateca 1,0 TSI Style

Chybové body: 1
Známka: 1

A jsme u vítěze, kterým je pro tuto chvíli Seat Ateca. A při jednom chybovém bodu bude těžké jej překonat. Sourozenec Škody Karoq - tedy další vůz vyráběný v ČR, konkrétně v Kvasinách - se tak předvedl v tom nejlepším možném světle. Po 100 tisících km si tak nebylo nač stěžovat, snad krom ne úplně kvalitních sedadel, z nichž vícero redaktorů na dlouhých cestách bolela záda. Jinak skutečně skoro dokonalý výsledek.

Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 31 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 04Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 32 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 05Největší držáky mezi SUV jsou z Česka, říkají testy na 100 tisíc km. Němci, Japonci i Korejci ostrouhali - 33 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 06
Foto: Seat

Zdroj: Auto Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.