Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný
1.4.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto má v podstatě všechno - prestiž, prostor, praktičnost, léty ověřenou vysokou spolehlivost i kvalitu. Navíc v provedení se čtyřválcovým dieselem rozhodně není provozně náročné. Přesto jako ojetina Mercedes W213 resp. S213 nestojí nijak velké peníze.
Mercedesy si mnozí automaticky spojují s objemnými spalovacími motory. Německá automobilka se nicméně před pár lety rozhodla, že za svou minulostí udělá tlustou čáru. Vedení za nežádoucí označilo nejen dvanáctiválce či osmiválce, ale v mnoha případech dokonce také šestiválce. Minulostí se stalo i atmosférické plnění, s turbem je dnes třeba počítat u každé novinky. Tedy za předpokladu, že takové auto ještě používá spalovací pohon. Němci totiž v nemalé míře tlačí na elektromobilitu, třebaže v poslední době jim poněkud spadnul hřebínek.
Že tomu málokdo tleská, je nabíledni - je to lidmi obecně nevyžádaný posun, který je hůř a hůř akceptovaný tím spíš, čím výš se na trhu pohybujete. Ani dealeři obvykle nechápou, proč automobilka až tak vehementně protežuje auta, která málokdo chce, místo toho, aby se věnovala dosavadním bestsellerům. Když k tomu všemu ještě přihodíme pevné ceny a snahu přesunout maximum prodej na internet, pak Mercedes v podstatě dobrovolně tlačí nemalou část klientely do autobazarů. A právě jen tam mohou narazit na kombík třídy E generace W213 resp. S213, jak bychom praktičtějšímu provedení kombi korektně měli říkat.
Tohle auto se loni dočkalo nástupce, který nesáhl k ústupkům jen v motorovém, ale i v zavazadlovém prostoru. Ten standardně pobere 615 litrů, tedy o pětadvacet méně než jeho předchůdce. Generace W213 tak možná jednou bude vnímána jako absolutní vrchol třídy E, po jejímž odchodu už věci šly z kopce. Pokud o ni máte zájem a můžete si ji dovolit, rýsuje se před vámi výhodný obchod. Původní majitelé totiž na svých bedrech mohou nést ztrátu i více než dvou třetin původní hodnoty, a to i přes relativně malé stáří a nevelký nájezd.
Příkladem za všechny budiž provedení E220d z roku 2019, které otestovali kolegové z Auto Bildu. Ti v prvé řadě poukazují na cenu, dnes necelých pět let starý kombík je totiž nabízen za 24 980 Eur (cca 630 tisíc korun). Původně přitom stál 62 809 Eur (skoro 1,6 milionu Kč) a dnes by cokoli srovnatelného přišlo aspoň na 2 miliony, propad hodnoty je tedy opravdu ohromný. V tomto případě jej sice částečně kompenzuje vyšší nájezd 145 955 kilometrů, nicméně za podobné peníze lze pořídit i méně ojeté exempláře. Verze E220d je přitom jednou z těch nejvíce šetřílkovských, které v bazarech neodrazují ani vysokou spotřebou paliva, ani vysokými nároky na servis, přesto ceny vozu takto klesají.
Auto je navíc vyhlášené svou spolehlivostí a kvalitou. Problémy hlavně s elektronikou jsou hlášeny pouze u aut z počátku výroby. Kolegové pak dodávají, že se správně opečovávaným exemplářem můžete bez problémů najet další stovky tisíc kilometrů. Je ale třeba počítat s tím, že třída E je zástupcem vyšší prémiové ligy. Pokud se tedy něco přece jen pokazí, levné to nebude. Jen takový alternátor, startér či vodní pumpa mohou pokaždé vyjít na víc než 30 tisíc korun, v čemž není zahrnuta práce.
V ještě větší míře s tím dle kolegů musíte počítat u výše postavených motorizací, hlavně pak u variant AMG. Ty sice disponují až 612 koňmi, ovšem za méně než 60 tisíc Eur (1,5 milionu korun) takové provedení v perspektivním stavu nekoupíte. Se spotřebou se přitom pod 10 litrů v jejich případě nedostanete, zatímco E220d a jejích 194 koní si řeknou o 6 l/100 km i v reálném světě. A protože stovku s tím vozem zdoláte za 7,7 sekundy, opravdu není moc co řešit. Pokud byste ale chtěli šestiválec, čemuž rozumíme, i ten můžete mít jen s o málo vyšší spotřebou, vyšší kultivovaností i dynamikou za podobné peníze.



Minulá třída E je možná vrcholem tohoto modelu v celé jeho historii, novinky značky očividně stále méně reflektují přání zákazníků. V bazarech je dnes lákavou nabídkou. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 3 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejnovější články
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
před hodinouZ nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
před 2 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 3 hodinamiVěřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
před 4 hodinamiNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva