Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
19.4.2024 | Petr Miler
Člověk má tendenci se na vyobrazené číslo pětkrát podívat a pořádně si promnout oči, zda nevidí o cifru víc, než by měl. Ale ne, tenhle stylový sporťák s manuální převodovkou skutečně najel přes půl milionu kilometrů. Teď je na prodej.
Astony Martin jsou jedněmi z těch aut, na která člověk hledí s touhou v očích. Když si ale na nějaké z nich vydělá, stejně bude ještě dlouho přemýšlet nad tím, zda se opravdu chce potýkat s do značné míry ručně vyráběným vozem britské provenience s přesně nula autorizovanými servisy na území České republiky. Jestli vás ale některý přiměje to ještě jednou pořádně zvážit, bude to dost možná model Vantage vyráběný mezi roky 2005 a 2018.
V tom se prostě sešlo všechno potřebné k tomu, aby vás donutil slintat. Je v prvé řádě krásný, jde o jedno z životních děl Henrika Fiskera - ano, toho Fiskera -, které vypadá i skoro 20 let po svém zrodu úchvatně, zejména po faceliftu z přelomu předminulé a minulé dekády. Jistě, Aston dal za vznik i několika dalším krásným vozům v podobném stylu, hlavně pak dobovému DBS, ve Vantage se toho ale sešlo víc než jen krása. Je to kompaktní, velmi dobře ovladatelné auto s motory V8 a V12, které šlo oba spojit s manuální převodovkou. A není problém některý z nich dnes relativně levně koupit, byť V12 s manuálem levný není. Co víc si přát?
Snad jen, aby vydrželo, ale i to je zjevně přání, které se může splnit. Víc než co jiného to dosvědčuje auto na fotkách níže, které od roku 2006 najelo přes půl milionu kilometrů. Přesněji řečeno jde o téměř 514 tisíc km, což je cifra, kterou jsme na žádném moderním Aston Martinu - a upřímně i téměř žádném dobovém sporťáku - neviděli. Jde tedy o jeden z raných V8 Vantage, který nevypadá tak skvěle jako pozdější provedení, čemuž jistě nepomohla ani celková ušmudlanost celého auta. Ale už fakt, že za 18 let zvládl najet takové kilometry, zvlášť s manuálním řazením, o něčem svědčí.
Autu docela sluší oranžový lak se stejně laděným interiérem, o černých kolech už bychom to neřekli. A o nálepce na na víčku palivové nádrže teprve ne. Nic to ale nemění na tom, že tohle auto je hrdina, třebaže na oněch 514 tisíc km spotřeboval dva motory. Není to tak hezké jako jeden, je ale upřímně řečeno zázrak, že tohle auto vůbec ještě existuje, navíc je na prodej jako pořád perspektivní ojetina.
Jeho stav je celkově poněkud „dobitý”, zejména v interiéru je patrné, že se do auta pořád nastupovalo a vystupovalo, že se v něm někdo hýbal, sahal na tlačítka atp. Ale znovu - na to, co má všechno za sebou vypadá pořád slušně. Je pochopitelně levné, za 29 900 Eur, tedy asi 758 tisíc Kč, je to jasně nejlevnější V8 Vantage v Evropě, přesto bychom vám jeho koupi nedoporučili. Pokud ovšem pošilháváte po jiném, snadno jen pár set tisíc korun dražším Vantage třeba s pětinovým nájezdem, můžete tohle brát jako naději, že takový vůz před sebou může mít ještě spoustu života, snadno dalších 400 tisíc km.




















Moderní britský sporťák, který vydržel jezdit přes 500 tisíc km, to zní jako oxymóron. Ale jak vidíte, existuje. Foto: Wisam kfz, publikováno se souhlasem
Zdroj: Wisam kfz@Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB