Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali 11 nosičů kol na auto, některým radí se vyhnout
27.6.2019 | Petr Prokopec
Přibalit si na cestu na dovolenou jízdní kolo zní jako dobrý nápad, jak si zpestřit chvíle volna. Jenže jaký nosič vybrat, aby se z jejich převozu nestala spíše noční můra?
Letní prázdniny jsou již definitivně za dveřmi, a tak se spousta lidí už chystá na dovolenou. Tu lze strávit jak poleháváním na pláži, tak aktivně. Druhá cesta ovšem může představovat problém, neboť do cílové destinace nestačí dovézt jen figurky dinosaurů či plavky, ale daleko více věcí. Těmi mohou být i jízdní kola, jenž nejsou zrovna skladná a bez speciálních nosičů je ve větším počtu na druhý konec Evropy nedostanete.
Nosičů je na trhu řada, jenže ne každý si zaslouží vaši pozornost. Zjistil to německý autoklub ADAC, který otestoval 11 nosičů v různých cenových hladinách. Právě cena se tentokrát (ač to jindy zdaleka nebývá pravidlem) stala ideálním vodítkem, neboť vítězem testu je provedení Uebler i31, které v Německu za méně než 698,50 Eur (17 890 Kč) nepořídíte. Naopak na úplném dně skončil nosič SR3 plus od společnosti Bullwing, za který dáte minimálně 215 Eur (5 510 Kč).
Neznamená to samozřejmě, že by cena byla faktorem rozhodujícím o úspěchu v testu, tím spíše ne v kontextu dražší = lepší. Na celkové hodnocení měla z 50 procent vliv jednoduchost při obsluze, ze 30 procent bezpečnost a z 20 procent rozvržení nosiče. Zde vstupují do hry hmotnostní limity. Třeba Menabo Alphard Plus, jež skončilo na předposlední příčce, umožňuje jen 15 kilogramů na jedno kolo, pokud naložíte všechny tři, a to někdy nemusí stačit. Navíc je třeba dodat, že tento nosič má jednotlivé úchyty velmi blízko u sebe, při usazení všech tří kol se jejich pneumatiky dotýkají, což znesnadňuje obsluhu. Zajímavé je, že stejným neduhem trpí také nosiče od Norauto, Atera, Thule i vítězného Uebleru.
Na druhou stranu, Uebler dostal stejně jako nosiče Eufabu, Bosalu, Thule, Westfalie a Yakimy nezávislá ramena. Jízdní kola tak lze usadit nezávisle, na rozdíl od jednoduchého designu, se kterým je spojen Bullwing. Tento typ má navíc také velice matoucí návod, což je i případ Menaba. S jejich složením tak budete mít nemalé problémy i ve chvíli, kdy vám stěnu zdobí hned několik doktorátů. V tomto ohledu nelze ocenit ani Thule či Norauto.
Zmínit lze ještě samotnou hmotnost nosičů, která taktéž ovlivnila celkové hodnocení. Jakkoliv jde o nosiče, které se přidělávají na tažné zařízení, a tudíž je nemusíte zdvihat do velké výše, každé kilo je rozhodující. Mft BackPower tahá se 30,8 kilogramy za kratší konec provazu, zatímco Uebler je se 16,4 kily nejlehčí. Thule pak zaválelo při crash testu, kdy po nárazu došlo jen na malý kontakt s karoserií.
Bullwing, Mft a Yakima na tom po stránce bezpečnostní naopak nejsou zrovna dobře, při havárii dokonce dojde ke zlomení nosičů. Mft má pak navíc ještě slabé úchyty, pročež je vlastně překvapivé, že BackPower skončil v průměru. Zvláště když po stránce cenové jde o jeden z dražších typů, jak je patrné i z žebříčku celkových výsledků níže.
Z toho se dozvíte přesná hodnocení v jednotlivých kategoriích a můžete tak vybírat dle svých individuálních potřeb. Obecně ale platí, že ADAC doporučuje nosiče značek Uebeler, Thule, Eufab, Bosal a Yakima. Další v pořadí Atera, Westfalia, Norauto a Mft prochází s výhradami, Menabu a Bullwingu Němci jednoznačně radí se vyhnout.







ADAC mezi jedenácti typy nosičů tří kol vybral ty nejlepší, stejně jako modely, kterým byste se měli vyhnout
Zdroj: ADAC
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejčtenější články
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
9.4.2025Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
9.4.2025Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9.4.2025Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.