Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci jmenovali nejspolehlivější ojeté kombíky dneška, Škoda Octavia mezi nimi nechybí
28.3.2023 | Petr Prokopec
Pokud chcete jedno relativně dostupné auto pro všechno, těžko sáhnete po něčem lepším než po ojetém kombíku. Němci vybrali ty, které by vám měly vydržet nejdéle.
Češi jsou často nazýváni národem chalupářů. K této přezdívce jsme přišli během komunistické éry, kdy prakticky každý pátek značná část lidí opouštěla své panelákové byty, jenž měnila za víkendové útočiště na venkově. V té době nicméně většinu místního vozového parku tvořily Škody 120, jejichž přední zavazadelník sice nebyl zrovna malý, ovšem takovou almaru nepobral. Ta se pak logicky nevešla ani za zadní sedadla. Vlastně tak nebylo divu, že po pádu železné opony začaly být ve velkém nakupovány kombíky.
Jakkoli obliba chalupářství po roce 1989 poněkud opadala, s příchodem koronaviru se znovu vrátilo do módy. Zájem publika se sice v mezičase přesunul hlavně k SUV, nicméně i když zavazadlový prostor těchto aut není zrovna malý, na tradiční kombíky stále ztrácí. S těmi je navíc spojena nižší hmotnost a také menší aerodynamický odpor, což znamená lepší dynamiku a menší spotřebu. A přestože ceny pohonných hmot již nejsou tak vysoko jako před pár měsíci, při dnešní drahotě se každá uspořena koruna počítá dvojnásob.
To ostatně neplatí jen v rámci provozu, ale rovněž při pořízení. Koupit si nový kombík dnes opravdu není levnou záležitostí, i proto, že řada výrobců je již ani nenabízí. V případě Škody tak za Octavii schopnou pobrat až 1 700 litrů nákladu musíte dát minimálně 659 900 Kč. V té chvíli pak sice můžete volit mezi benzinovým či dieselovým motorem, druhý zmíněný však disponuje pouze 116 koňmi. S silnější verzí jednotky 2,0 TDI je nicméně již spojen automat a tedy vyšší cena 819 900 Kč.
Ve finále tedy vskutku není překvapivé, že lidé spíše než do showroomů s novými vozy míří do bazarů za ojetinami. S těmi pak sice jsou spojené nižší pořizovací náklady, ovšem rovněž i riziko, že ne všechny komponenty jsou zcela v pořádku. Pokud se ovšem budete řídit výsledky německých technických kontrol, pak můžete vybírat hned z deseti modelů vyznačujících nejvyšší spolehlivostí. I tak se nicméně vyplatí odložit část peněz na případné opravy, zvláště u prémiových zástupců s drahými servisy.
10. BMW 5 Touring
Začínáme u jednoho z nejdražších aut v žebříčku, s nímž je spojena 6,8procentní míra poruchovosti. To je již v případě dvou- a tříletých aut (5,3 %) lehčí podprůměr, za kterým stojí především únik oleje. S tím lze počítat poměrně brzy, přičemž ospravedlněním není ani vyšší nájezd, kterého první majitelé běžně dosahují. Ceny pak startují okolo půl milionu korun.

Foto: BMW
6.-9. VW Passat Variant
Německý koncern opanoval takřka polovinu žebříčku. Pár let jetý Passat přitom lze pořídit od 285 tisíc korun, což nejsou velké peníze. Je nicméně třeba počítat s předčasně sjetými brzdovými kotouči, stejně jako s problémy, jenž se týkají pružin a tlumičů. Vyvarovat byste se pak měli i exemplářů s vysokým nájezdem, jenž sloužily jako firemní vozy.
6.-9. Mazda 6 Kombi
Největší slabinou Mazdy je dlouhodobě koroze. Je překvapivé, že i přes nemalou kritiku Japonci s tímto problémem dosud účinně nezabojovali. Mimo to je třeba počítat s horšími brzdovými kotouči, některým dieselům pak odchází hřídele. Míra poruchovosti je pak sice stejná jako u Passatu, ceny nicméně startují na příjemnějších 215 tisících Kč.
6.-9. Škoda Octavia Combi
Českého zástupce se stejnou spolehlivostí lze pořídit ještě levněji, a to již od 135 tisíc korun. Je ale třeba pamatovat na to, že jde o třetí generaci. U té je třeba počítat s horší spojkou, stejně jako s tradiční koncernovou slabinou, jíž jsou automatické převodovky DSG. Se zvyšujícím se stářím pak zkontrolujte i podvozek (pružiny) a motorový prostor (únik oleje).

Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz
6.-9. Ford Focus Kombi
Zástupce modrého oválu působí přitažlivěji než Škoda, svůj rozpočet však musíte zdvojnásobit. I přesto je nicméně třeba zkontrolovat motorový prostor, stejně jako brzdové kotouče. Počítat pak navíc musíte s o chlup menším zavazadlovým prostorem než u Octavie, odměnou by vám však měla být lepší dynamika a opora ve sportovně naladěný podvozek.
5. Seat Leon ST
Je zajímavé, že samotný VW Golf ve výběru nenajdete, ovšem jeho příbuzné ano. Octavia je nicméně praktičtější, Seat Leon pak emotivnější. Na jeho pořízení vám navíc bude stačit 190 tisíc korun, počítat pak lze s 6,4procentní mírou poruchovosti. Za tou stojí jak již zmiňované převodovky DSG, tak vadná turbodmychadla u některých exemplářů.
4. Opel Astra Sports Tourer
Za stejné peníze jako Mazdu můžete pořídit i trochu menší kombi od Opelu. Počítat u něj lze s 5,7procentní mírou poruchovosti, která je jen o trochu horší než průměr u dvou- a tříletých aut. Stojí za tím hlavně únik oleje, který přichází již poměrně brzy. Navíc se ujištěte, že zvládnete žít s poměrně lacině působícími tvrdými plasty v interiéru.
3. Mercedes-Benz E Kombi
Na větší kombi třícípé hvězdy sice budete potřebovat téměř 600 tisíc korun, odměnou vám ale bude nemalá spolehlivost vyjádřená pouhou 3,9procentní mírou poruchovosti. Majitelé jsou ovšem za volantem jako doma, pročež je třeba počítat s možným rizikem u ložisek náprav a parkovací brzdy. Velmi špatnou vizitkou značky je koroze u brzdových hadiček.
2. Audi A6 Avant
Velký kombík čtyř kruhů loni prošel svolávací akcí, jenž byla zaměřena na slabiny palivového systému. V případě zájmu se tedy rozhodně ujistěte, že vámi vybraný kousek si již technici vzali do parády, neboť s 3,5procentní mírou poruchovosti jde o zatím jediný problém. V důsledku toho vlastně nepřekvapí, že ceny startují na přibližně 520 tisících korunách.
1. Mercedes-Benz C Kombi
Jsme ve finále, a to u vozu s 3,2procentní mírou poruchovosti. Zkontrolovat je přitom u menšího kombíku Mercedesu pouze nápravy a brzdy, výraznější potíže však nejsou dosud hlášeny ani v těchto oblastech. Zavazadlový prostor pak sice zvládne pobrat méně tašek než výše zmíněná devítka, za zhruba 370 tisíc korun ale dostáváte prestižní logo na kapotě.
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejnovější články
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
před 11 hodinami
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
včera
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
včera
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
