Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Německé STK si posvítily na elektromobily, poruchovější než Tesla už jsou jen dvě auta
28.1.2022 | Petr Prokopec
Příznivci značky rádi tvrdí, že zkazky o nekvalitě a nespolehlivosti amerických elektromobilů jsou přehnaná tvrzení těch, kteří Tesle nepřejí. Tohle je ale objektivní metrika a zvěsti o mimořádné nekvalitě jen potvrzuje.
Každý podzim Němci zveřejňují aktualizovaný TÜV Report. Tedy jakýsi sumář výsledků kontrol tamních STK, který mapuje kvalitu a spolehlivost dvou- až jedenáctiletých aut všech značek a typů. Pro kupce nových i ojetých vozů tak jde o důležité čtení, které jim dopředu naznačí, s jakou spolehlivostí mohou u toho kterého vozu počítat.
Až dosud součástí TÜV Reportu nebyly elektromobily, což nebyl žádný kompot, mělo to jednoduché opodstatnění. Aby si Němci mohli být jisti objektivitou, zařazují do výsledků pouze auta, která prošla technickými kontrolami v dostatečném množství. A jelikož bateriové vozy stály hlavně v minulých letech na okraji zájmu, neexistoval dostatek dat. To se nicméně po zavedení velkorysých dotací změnilo.
Momentálně tak do TÜV Reportu zamířily čtyři modely, a sice Smart ForTwo Electric Drive (nyní nabízený jako Smart EQ ForTwo), BMW i3, Renault Zoe a Tesla Model S. Dvoumístný prcek přitom dopadl nejlépe, na kontě má totiž pouze 3,5procentní poruchovost. Znamená to, že 35 aut z tisíce neprojde hned napoprvé technickou kontrolou. Průměr celé branže pro dvou- a tříletá auta přitom činí 4,7 %.
Přesně na této úrovni skončilo BMW i3, u kterého technici zkritizovali nejen světlomety, ale především brzdy. Dle provozního ředitele TÜV Reportu Joachima Bühlera jde přitom o závadu, která je typická právě pro elektromobily. Většina majitelů totiž spoléhá na rekuperaci a jednopedálové řízení, v důsledku čehož standardní brzdy nejsou až tak využívané a proto rychleji korodují.
Ještě hůře než BMW i3 je na tom Renault Zoe, který je aktuálně nejrozšířenějším elektromobilem v Německu. Za tím nestojí jeho kvality, nýbrž skutečnost, že díky oněm dotacím byl k mání zcela zdarma - byť tedy jen skrze operativní leasing. Tohoto kroku leasingové společnosti možná litují, neboť vůz má problémy se světly i se zavěšením, poruchovost tak činí 5,7 %.
Tím se dostáváme na konec, a to doslova. Existují totiž pouze dvě auta horší, než je Tesla Model S, a to Dacia Duster a Dacia Logan. Za rumunské vozy nicméně zákazníci platí daleko méně než za Teslu s 10,7procentní mírou poruchovosti. Problémů je totiž u tohoto vozu hned několik, kromě špatných světel jde rovněž o praskající lichoběžníky. Na něco takového přitom nedojíždí ani zmiňované Dacie.
Máme tu tedy potvrzení nepříliš pochvalných příběhů o Tesle a kvalitě její výroby, jakkoliv chlubit se nemá čím ani BMW. Jeho i3 je totiž na stejné úrovni jako daleko levnější Škoda Rapid, přičemž Fabia nebo Citigo německý hatchback dokonce překonávají. Renault Zoe je pak na tom sice lépe než Octavia či Volkswagen Passat, ovšem pouze proto, že těmto vozům logicky neprospívá výrazně vyšší nájezd.
S uspokojením tak lze vlastně hledět jen na elektrický Smart, na který v žebříčku 132 aut připadá pětatřicátá příčka. Jsme přitom zvědavi, zda si dané hodnocení udrží i v příštích letech. Pokud ano, pak jako jedno z mála elektrických aut může dávat alespoň nějaký smysl, neboť při své velikosti nepotřebuje až tak velké baterie. I tento vůz ovšem trápí jejich omezená životnost.



Zatímco elektrický Smart ForTwo lze hodnotit pozitivně... Foto: Smatz



Renaultu Zoe je již třeba přimhouřit oko. Foto: Renault


V případě Tesly Model S vám však nepomůže ani zavření obou a nasazení růžových brýlí, horší než tento vůz jsou totiž pouze Dacie. Foto: Tesla
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 9 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před hodinou
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 3 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 4 hodinami
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
před 6 hodinami
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
