Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Německé STK si posvítily na elektromobily, poruchovější než Tesla už jsou jen dvě auta
28.1.2022 | Petr Prokopec
Příznivci značky rádi tvrdí, že zkazky o nekvalitě a nespolehlivosti amerických elektromobilů jsou přehnaná tvrzení těch, kteří Tesle nepřejí. Tohle je ale objektivní metrika a zvěsti o mimořádné nekvalitě jen potvrzuje.
Každý podzim Němci zveřejňují aktualizovaný TÜV Report. Tedy jakýsi sumář výsledků kontrol tamních STK, který mapuje kvalitu a spolehlivost dvou- až jedenáctiletých aut všech značek a typů. Pro kupce nových i ojetých vozů tak jde o důležité čtení, které jim dopředu naznačí, s jakou spolehlivostí mohou u toho kterého vozu počítat.
Až dosud součástí TÜV Reportu nebyly elektromobily, což nebyl žádný kompot, mělo to jednoduché opodstatnění. Aby si Němci mohli být jisti objektivitou, zařazují do výsledků pouze auta, která prošla technickými kontrolami v dostatečném množství. A jelikož bateriové vozy stály hlavně v minulých letech na okraji zájmu, neexistoval dostatek dat. To se nicméně po zavedení velkorysých dotací změnilo.
Momentálně tak do TÜV Reportu zamířily čtyři modely, a sice Smart ForTwo Electric Drive (nyní nabízený jako Smart EQ ForTwo), BMW i3, Renault Zoe a Tesla Model S. Dvoumístný prcek přitom dopadl nejlépe, na kontě má totiž pouze 3,5procentní poruchovost. Znamená to, že 35 aut z tisíce neprojde hned napoprvé technickou kontrolou. Průměr celé branže pro dvou- a tříletá auta přitom činí 4,7 %.
Přesně na této úrovni skončilo BMW i3, u kterého technici zkritizovali nejen světlomety, ale především brzdy. Dle provozního ředitele TÜV Reportu Joachima Bühlera jde přitom o závadu, která je typická právě pro elektromobily. Většina majitelů totiž spoléhá na rekuperaci a jednopedálové řízení, v důsledku čehož standardní brzdy nejsou až tak využívané a proto rychleji korodují.
Ještě hůře než BMW i3 je na tom Renault Zoe, který je aktuálně nejrozšířenějším elektromobilem v Německu. Za tím nestojí jeho kvality, nýbrž skutečnost, že díky oněm dotacím byl k mání zcela zdarma - byť tedy jen skrze operativní leasing. Tohoto kroku leasingové společnosti možná litují, neboť vůz má problémy se světly i se zavěšením, poruchovost tak činí 5,7 %.
Tím se dostáváme na konec, a to doslova. Existují totiž pouze dvě auta horší, než je Tesla Model S, a to Dacia Duster a Dacia Logan. Za rumunské vozy nicméně zákazníci platí daleko méně než za Teslu s 10,7procentní mírou poruchovosti. Problémů je totiž u tohoto vozu hned několik, kromě špatných světel jde rovněž o praskající lichoběžníky. Na něco takového přitom nedojíždí ani zmiňované Dacie.
Máme tu tedy potvrzení nepříliš pochvalných příběhů o Tesle a kvalitě její výroby, jakkoliv chlubit se nemá čím ani BMW. Jeho i3 je totiž na stejné úrovni jako daleko levnější Škoda Rapid, přičemž Fabia nebo Citigo německý hatchback dokonce překonávají. Renault Zoe je pak na tom sice lépe než Octavia či Volkswagen Passat, ovšem pouze proto, že těmto vozům logicky neprospívá výrazně vyšší nájezd.
S uspokojením tak lze vlastně hledět jen na elektrický Smart, na který v žebříčku 132 aut připadá pětatřicátá příčka. Jsme přitom zvědavi, zda si dané hodnocení udrží i v příštích letech. Pokud ano, pak jako jedno z mála elektrických aut může dávat alespoň nějaký smysl, neboť při své velikosti nepotřebuje až tak velké baterie. I tento vůz ovšem trápí jejich omezená životnost.



Zatímco elektrický Smart ForTwo lze hodnotit pozitivně... Foto: Smatz
Renaultu Zoe je již třeba přimhouřit oko. Foto: Renault
V případě Tesly Model S vám však nepomůže ani zavření obou a nasazení růžových brýlí, horší než tento vůz jsou totiž pouze Dacie. Foto: Tesla
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 3 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva