Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nissan, který naučil Evropany milovat SUV, táhne i v bazarech, bohužel ale nevydrží
31.1.2022 | Petr Prokopec
Najdete jej v jakékoli z dosavadních generací pomalu v každém bazaru a nedá se říci, že by o něj nebyl zájem. Navzdory jeho japonskému původu ale nejde o žádný držák a čím je starší, tím více se toho na něm rozpadá.
Když Nissan po příchodu nového milénia oznámil, že hodlá nahradit model Almera nepřímým nástupcem, řada lidí si začala ťukat prstem na čelo. Okolo hatchbacku byl totiž vypěstován jistý kult, mimo jiné i v Česku. Nicméně tehdejší šéf značky Carlos Ghosn evidentně věděl o trochu více než ostatní. Ač si tak mnozí z názvu chystaného SUV utahovali a překřtili jej na „kašlej“, po premiéře modelu Qashqai polkli slinu a rovnou běželi do showroomů sepisovat objednávky.
Pohled na prodejní statistiky pak jen dokazuje, že lidé u Nissanu museli skutečně zešílet, když se před pár lety ke Ghosnovi obrátili zády. I když Almera v Evropě frčela, nikdy nepřesáhla metu 200 tisíc prodaných aut ročně. Qashqai se rychle dostal ještě dál a tuto mez stabilně překonával už od roku 2010, tedy pouhá čtyři léta po svém příchodu. Pod danou laťku pak navíc sklouzl až kvůli koronaviru, kdy se navíc začala projevovat jistá zastaralost druhé generace. Zvláště v kontextu s novými soupeři, jichž se v mezičase vyrojilo více než hub po dešti.
Co přesně to znamená? Zejména to, že v současné době pomalu nenarazíte na autobazar, ve kterém by se alespoň jeden Qashqai první či druhé generace nenacházel. Ceny navíc startují výrazně pod 100 tisíci Kč, na pořízení ranných exemplářů vám stačí i dva průměrné české platy. Počítat nicméně musíte s vysokým nájezdem, který může převyšovat i 400 tisíc kilometrů. A důkaz spolehlivosti to není.
Qashqai je podle statistik TÜV dobrým parťákem leda do několika málo let stáří, pak už ne. Mezi 6- a 7letými auty se propadá již do podprůměru, s rostoucím věkem se jen zhoršuje a mezi 11letými vozy skoro líže dno tabulky. A jelikož vozy z roku 2007 jsou v současné době již čtrnáctileté, není podivné, že potřeba je prověřit prakticky vše. Začít byste měli u podvozku, kde je již rizikové všechno myslitelné - tedy nápravy, zavěšení, tlumiče i pružiny. Zasekávat se mohou brzdové třmeny, zatímco u destiček a kotoučů můžete rovnou počítat s náhradou. Pochvalu si v tomto ohledu zaslouží snad jen brzdové hadičky.
Přesunout se můžeme k řízení, u nějž se mohou uvolnit šrouby a může tak dojít k tragickému selhání. A aby toho nebylo málo, jsou problémy spojené také se zkorodovaným výfukem, stejně jako s motorovým prostorem. Z něj přitom nemusí jen odkapávat olej, hlavně u 1,5litrového turbodieselu bývají opotřebované také ojnice. Selhávající zadní světla jsou pak už vlastně jen třešinkou na dortu.
V případě druhé generace je problémů méně, nicméně špatná antikorozní ochrana výfuku není pro Nissan tou nejlepší vizitkou. Stejně jako možná můžete mít problém s emisemi. Dále je třeba prozkoumat přední světlomety či brzdové kotouče. Mnoho řidičů si stěžovalo také na nekvalitní nebo špatnou zvukovou izolaci, zvláště v oblasti dveří. Uvolnit se pak mohou i podběhy a poškodit brzdy.
Tím jsme se dostali do finále, načež už jen dodáme, že hlavně u druhé generace můžete volit z opravdu široké palety motorů. U té první pak lze pro změnu kromě pětimístného provedení sáhnout i po sedmimístné verzi Qashqai+2, která je skutečně schopna pobrat nadmíru početnou rodinu i s jejími zavazadly. Není tak překvapivé, že SUV v mnoha zemích zazářilo jako absolutní bestseller. V bazarech si zájem drží, úroveň ale ne až tak.



Nissan Qashqai první generace přivedl Evropany v širším měřítku k vozům kategorie SUV. Dnes je přitom levný, pozor však musíte dát prakticky na všechno. Foto: Nissan
Druhá generace je na tom s kvalitou lépe, zároveň můžete vybírat i z širší palety motorů. Sedmimístné provedení však již není v nabídce, ceny pak logicky startují o poznání výše. Foto: Nissan
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
včeraMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
včeraZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva