Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nové Tesly jsou z výroby takové šmejdy, že zákazníci berou kontrolu kvality do svých rukou, mají na to speciální návody
31.3.2024 | Petr Prokopec
Nebýt to smutné, vyprskli bychom smíchy. Ani po letech soustavných upozorňování klientů značky na nekvalitu jejích aut Tesla nedokázala dát věci do pořádku ani tak, aby si lidé nemuseli kontrolu kvality provádět sami doma s amatérskými návody.
Tesla se v průběhu své existence stala nejen symbolem elektromobility, ale také nekvality. Tím nechceme tvrdit, že každý vůz americké automobilky je šmejd, o spoustě z nich to ale bohužel lze říci bez uzardění. Pochybení továrny jsou navíc poměrně častá a přístup servisů pak laxní, řekněme diplomaticky. A zastání zákazníci nemají kde hledat, všechny oficiální servisy provozuje přímo automobilka, konkurence neexistuje.
Je nicméně nutné uznat, že se džbánem se skutečně chodí pro vodu jen tak dlouho, než se jeho ucho utrhne. Kritika kvality Tesly totiž neustále sílí, přičemž po představení pick-upu Cybertruck začínají negativní zmínky metat i někteří zapřisáhlí fanoušci. Jeden z nich s přezdívkou EverydayChrisTesla pak již nedokázal jen stát se založenýma rukama a místo toho se rozhodl, že ostatním pomůže, jak oddělit zrno od plev. Na internetovém tržišti Etsy tak začal nabízet speciální návody na domácí kontrolu kvality vozu po jeho převzetí, jak informují kolegové z Jalopniku.
V případě Tesly Cybertruck se jedná o desetistránkové PDF, které vás důkladně provede skrze veškerá známá problematická místa. Nejde přitom jen o nedokonalosti či případné defekty, s nimiž je spojena karoserie z nerez oceli, majitelé by při přebírání rovněž měli zkontrolovat třeba utěsnění korby či funkčnost jejího osvětlení. Za návod si přitom EverydayChrisTesla účtuje pouhých 4,99 dolaru (cca 120 Kč), což je vedle ceny Cybertrucku (přes 100 000 USD/2,34 mil. Kč) pakatel.
Aktuálně neexistuje pouze návod pro převzetí pick-upu, ale pro všechny vozy automobilky. Tedy i pro faceliftovaný Model 3, v jehož případě je třeba se zaměřit na okna, stejně jako na příkladné slícování kapoty a dalších panelů karoserie. Cena se neliší, stejně jako v případě Cybertrucku pak návod zahrnuje i velké množství snímků, jenž vás již neomylně zavedou k místům, kterým je třeba věnovat pozornost.
Možná by nebylo od věci, kdyby si tyto návody koupila samotná Tesla, která by je následně rozdala lidem z oddělení kontroly kvality. To by byl fór. Nicméně to nejspíše dříve začne v pekle stěžit, neboť automobilka dosud stavěla na první místo kvantitu, zejména ve chvílích, kdy se blížilo ke konci to které čtvrtletí a bylo tedy třeba ohromit investory působivými čísly. Mnoho na celé věci nezměnila ani opakovaná odhodlaná prohlášení Elona Muska.
Ve finále byste tedy oněch pěti dolarů rozhodně neměli litovat, zvláště pokud máte nějaký vůz značky objednaný. Jak jsme zmínili již na úvod, ne všechny kusy jsou nutně špatné, míra pravděpodobnosti, že vyfasujete zrovna šmejd, je však vyšší než u ostatních výrobců. Ve většině případů se pak navíc jedná o záležitosti, které nelze opravit na dálku. Servisy značky pak podobnou reputaci jako sama Tesla.



Je jedno, jaký vůz Tesly máte objednaný, návod na převzetí byste si měli zakoupit ve všech případech. Pět dolarů totiž není žádná enormní suma, několikastránkové PDF vám přitom může ušetřit mnoho starostí. Že to připomíná doby dávno minulé, už snad ani nechceme opakovat. Foto: Tesla
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva