Žádané SUV v bazarech láká nízkými cenami, jeho motory jsou ale extrémně poruchové

Je to auto, které zaškrtává všechna políčka definující populární moderní vůz, a tak u zákazníků boduje nové i ojeté. Ceny v bazarech s tím úplně nekorespondují, to ale proto, že ke spolehlivému stroji má tento Peugeot opravdu daleko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Žádané SUV v bazarech láká nízkými cenami, jeho motory jsou ale extrémně poruchové

1.9.2022 | Petr Prokopec

Žádané SUV v bazarech láká nízkými cenami, jeho motory jsou ale extrémně poruchové

/

Foto: Peugeot

Je to auto, které zaškrtává všechna políčka definující populární moderní vůz, a tak u zákazníků boduje nové i ojeté. Ceny v bazarech s tím úplně nekorespondují, to ale proto, že ke spolehlivému stroji má tento Peugeot opravdu daleko.

Peugeot 2008 není v německém TÜV Reportu hodnocen zrovna valně. V případě dvou- a tříletých aut je na 92. místě s 5,7% poruchovostí a ani s rostoucím věkem se o moc výše neposouvá. Existují sice jiné populární vozy, které mají podobnou bilanci - za všechny jmenujme Škodu Octavia -, jenže jejich průměrný nájezd je mnohem vyšší.

Konkrétně v případě Octavie je po 2 až 3 letech skoro dvounásobný a její poruchovost s rostoucím věkem obvykle relativně klesá, protože hodně ježděná firemní auta se často stanou soukromými. Peugeot 2008 si moc firem jako služební vůz nevybírá, a tak zatímco škodovka je s 8 až 9 léty na krku už úplně jinde a nachází se v lepší polovině žebříčku přes průměrný nájezd 112 tisíc km, Peugeot 2008 zůstává se 73 tisíci km v podprůměru.

Má tedy smysl uvažovat o koupi původního Peugeotu 2008 jako ojetiny, když na trhu je druhá generace, která poslala ceny prvotiny ještě více dolů? To je otázka, na kterou dávají data TÜV celkem jasnou odpověď - je to relativně riziková hra, ve které můžete snadno prohrát. Cenami vůz skutečně láká, nejdostupnější exempláře začínají okolo 120 tisíci Kč, přičemž jde stále o jednotky let staré vozy. Počítat nicméně v té chvíli musíte s vyšším nájezdem klidně okolo 200 tisíc km a také s nižším výkonem.

Francouzské SUV ostatně zrovna v tomto ohledu nikdy neexcelovalo, neboť škála výkonů startuje u dieselové jedna-čtyřky na pouhých 68 koních a vrcholí u benzinové jedna-šestky turbo na 173 koních. Většina variant nicméně disponuje dieselovou jedna-šestkou či benzinovým 1,2litrovým tříválcem, pročež se budete pohybovat spíše v pásmu 82 až 130 koní. Méně žíznivý je přitom pochopitelně motor HDi, spíše než na automat však u něj vsaďte na šestistupňový manuál.

Motorový prostor je nicméně přesně tím místem, kde je třeba maximální ostražitost. Po pěti letech provozu totiž pohonné jednotky trpí nadměrnými úniky oleje a defekty výfuku 16krát častěji (!), než je průměr. Kromě toho musíte strpět menší odolnost brzd. Koroze ale zatím problém není, stejně jako se nemusíte bát prasklých pružin.

Pomalu jistotou je naopak výměna světel, a to vpředu i vzadu. Stejně tak velmi často odchází moduly ABS a ESP, výrazně poruchová je pak i robotizovaná převodovka ETG5. Zmínit pak mimo to musíme ještě dvě svolávací akce, z nichž jedna řešila vadný senzor teploty vody, jenž spouštěl náhlý poplach, a druhá riziko samovznícení.

Vizitku tedy Peugeot 2008 nemá zrovna skvělou, byť technici TÜV dodávají, že bezproblémové kusy se najdou, jen je jich málo. Že to vozu na oblíbenosti ubírá, je zjevné z cen, problematičnost 2008 je zjevně už šířeji známá. Pokud ale patříte mezi zdatné kupce ojetin a dokáže si dát pozor na výše zmíněné, zase tak špatný obchod to být nemusí.


Žádané SUV v bazarech láká nízkými cenami, jeho motory jsou ale extrémně poruchové - 1 - Peugeot 2008 2017 ilustracni foto 01Žádané SUV v bazarech láká nízkými cenami, jeho motory jsou ale extrémně poruchové - 2 - Peugeot 2008 2017 ilustracni foto 02Žádané SUV v bazarech láká nízkými cenami, jeho motory jsou ale extrémně poruchové - 3 - Peugeot 2008 2017 ilustracni foto 03
První generace Peugeotu 2008 z letech 2013 až 2019 není zrovna vzorem spolehlivosti. Hlavním problémy se týkají motoru, které mohou vyústit v opravdu nákladné opravy, nejen pro to je ale 2008 v tabulkách TÜV nízko, stejně jako se nízko drží jeho ceny v bazarech. Foto: Peugeot

Zdroj: TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.