Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
14.6.2025 | Petr Prokopec
Je to pořád atraktivní, technicky vyspělé, řidičsky zajímavé a velmi kvalitní auto, přesto z něj trochu bolí u srdce. Ne proto, čím je, ale co se od té doby z nabídky Audi A4 vytratilo. Dnes nemáte šanci si nic podobného koupit jinde než v bazaru.
Audi S4 bylo původně k mání pouze jako sedan či kombík. S příchodem třetí generace označené jako B6 ovšem Němci přistoupili k rozšíření nabídky a vůbec poprvé vyrukovali také s kabrioletem. Spolu s ním se vrátil i 4,2litrový osmiválec, se kterým bylo možné spojit již originál. Druhá generace totiž byla výlučně k dispozici s 2,7litrovým šestiválcem. Důvodem byly mimo jiné přísnější emisní regule na obou stranách Atlantiku.
V roce 2005 se Audi pochlubilo se čtvrtou generací S4, jakkoliv provedení B7 bylo fakticky spíše velkým faceliftem. Došlo u něj ovšem na celou řadu změn, díky kterým nikdo ani nepomyslel, že jde o verzi B6 v novém hávu. Předně se totiž změnila čelní maska, a to na rozměrnější jednodílnou. Za ní se pak nastěhovala znovu 4,2litrová jednotka, přičemž V8 byl přepracován do posledního šroubku. Nově byl totiž celohliníkový, s pěti ventily na válec a sekvenčním vstřikováním.
Výsledkem bylo 334 koní, tedy výrazně vyšší výkon než u předchozího šestiválce twin-turbo (265 koní). Tuto jednotku přitom používala i první generace RS4, v jejímž případě motor produkoval 381 koní. S4 se mu tak přiblížilo na dostřel, a to dokonce i v rámci dynamiky, jakkoliv oficiální data zmiňovala sprint na stovku za 5,6 sekundy u sedanu a 5,9 sekundy u kabrioletu. Reálně však čtyřdvířko danou disciplínu zvládalo pod 5 sekund, tedy za stejný čas jako RS4 B5.
S tímto zrychlením, stejně jako s maximálkou 250 km/h, dokáže S4 zabodovat i dnes. A jakkoliv jeho nástupci jsou na tom ještě o poznání lépe, v souboji o emoce vlastně tahají za kratší kus provazu. Pokud totiž sáhnete po loni ukončeném S4, můžete pod kapotou počítat jen se šestiválcem a automatem. Tutéž techniku pak užívá i RS4, byť v jeho případě je motor 2,9litrový a disponuje dvěma turbodmychadly na rozdíl od jednoho, se kterým je spárován třílitr.
S4 Cabrio generace B7 je tak vlastně dnes již prakticky nikým nenabízenou možností, jak spojit atmosférický osmiválec s manuální převodovkou a stahovací střechou. To ovšem znamená, že i dvacetileté kousky mohou snadno přesáhnout vaše finanční možnosti - startuje se totiž na nějakých 400 tisících korun. Pokud ovšem chcete, aby u toho byl nízký nájezd, budete si muset připravit i dvakrát vyšší sumu. Jako nové se přitom S4 prodávalo od 1,6 mil. Kč výše.
Když se přitom zadíváme nejen na nabídku kabrioletu, ale všech karosářských verzí, zjistíme, že mnohé kousky mají najeto i takřka 300 tisíc kilometrů. To jen svědčí o kvalitě, s jakou Audi poslalo generaci B6 do světa. Nicméně i tak je třeba vstupovat do bazarů s jistou obezřetností. Osmiválec totiž může být sužován problematickým rozvodovým řetězem, kvůlli čemuž přichází o výkon. Mimo to je třeba počítat buď s únikem nebo s nadměrnou konzumací oleje.
Na systém pohonu všech kol míří spíše chvála, v případě upřednostnění automatu před manuálem ovšem zkontrolujte, že opravdu docházelo nejpozději jednou za 120 tisíc kilometrů na výměnu oleje. Jinak můžete řešit poměrně drahou opravu. Na paměti pak mějte, že S4 Cabrio váží vcelku tučných 1 855 kg, což se mohlo negativně projevit jak na podvozku, tak na ložiscích či brzdách. A nové kotouče opravdu nechcete kupovat stejně často jako pneumatiky.
Osmiválcový kabriolet přitom nedávno vyzkoušeli i naši němečtí kolegové. Ti jen potvrzují, že Audi skutečně svého času platilo za absolutního lídra v otázce interiérů, neboť z kabiny dýchá robustnost i dnes. Omšelý je po najetí takřka 108 tisíc kilometrů pouze volant a hlavice řadicí páky, stejně jako zaevidovali pár kosmetických vad v případě interiéru. Cena 19 980 Eur neboli 495 tisíc korun místo původních 68 615 Eur (1,67 mil. Kč) je tak plně na místě.
Jak přitom redakce Auto Bildu dodává, s ohledem na to, že jde o kabriolet, je třeba zkontrolovat i střechu, a to jak samotné plátno, tak i hydraulický mechanismus. Prověřit je třeba i to, že nedošlo na ucpání drážek pro odtok vody, jinak ta se mohla dostat dovnitř a odstartovat korozi. Protože ovšem testovaný kousek disponoval plně prokazatelnou servisní historií, na žádnou podobnou patálii tohoto druhu nedošlo.



S4 Cabrio generace B7 dnes může okouzlit více než v době svého vzniku, umožní vám totiž spárovat atmosférický osmiválec s manuální převodovkou a stahovací střechou. Foto: Audi
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva