Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor

Jsou to žádoucí modely, se kterými jde snadno obstarat veškeré pracovní i rodinné povinnosti, navíc nestojí mnoho. Pověst držáků ale zrovna nemají, a tak přijde vhod vědět, proč a jaké verze se v žebříčcích spolehlivosti umísťují tak nízko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor

10.7.2025 | Petr Prokopec

Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor

/

Foto: BMW

Jsou to žádoucí modely, se kterými jde snadno obstarat veškeré pracovní i rodinné povinnosti, navíc nestojí mnoho. Pověst držáků ale zrovna nemají, a tak přijde vhod vědět, proč a jaké verze se v žebříčcích spolehlivosti umísťují tak nízko.

BMW má mnoho lidí spojené s vysokou kvalitou, především z toho důvodu, že jde o prestižní automobilku, která své vozy neprodává zrovna levně. Pohled do německého TÜV Reportu proto může některé zaskočit, zvláště když v bazarech pase po řadách 5, 6 nebo X5 a X6. Ani v případě dvou- nebo tříletých aut totiž tuto čtveřici nenajdete v nadprůměru. Čím starší pak mnichovské vozy jsou, tím horší je jejich hodnocení. Již po čtyř- nebo pětileté službě se propadají na úplný chvost žebříčku na úroveň Dacií.

Vždy je nicméně umět třeba číst mezi řádky. Nejde tu totiž pouze o míru poruchovosti, ale rovněž nájezd. Kde má totiž třeba Duster po šesti nebo sedmi letech na kontě v průměru 81 tisíc kilometrů, tam lze u řad 5/6 počítat s porcí o 30 tisíc kilometrů vyšší. A dvojice X5/X6 je na tom dokonce ještě o dalších 10 tisíc kilometrů hůř. Když pak navíc u SUV ještě četnější provoz zkombinujete s vyšší hmotností, je rázem jasné, že některé komponenty dostávají zabrat, i když na těžší službu byly koncipovány.

Právě dvojici X5/X6 se dnes pověnujeme blíže, při svých cenách totiž může být v bazarech nemalým lákadlem. Třeba generace E70 a E71, které zamířily na trh v letech 2006 a 2007, lze pořídit již od 135 tisíc korun. Pod kapotou najdete minimálně 235 koní, za jejichž produkcí stojí třílitrový turbodiesel. Automobilka navíc v té době teprve startovala své hrátky s turbodmychadly, verze M50d je měla tři, jež výkon vyhnaly na 381 koní.

Pokud se přitom pro E70/E71 rozhodnete, měli byste vědět, že jejich Achillovou patou jsou přední světla, na která prší opravdu nemalá kritika. Pršet pak může i na vás, a to u aut s panoramatickou střechou, jejíž těsnění nebylo úplně skvělé ani na počátku životního cyklu, natož nyní. Obezřetnost v bazarech se tedy rozhodně vyplatí, stejně jako zkontrolujte, zda vůz absolvoval svolávací akce týkající se úniku kapaliny posilovače řízení a korodujících poloos či brzdových kotoučů.

Při volbě novějšího provedení F15/F16 pro změnu automobilka v rámci svolávaček řešila airbag řidiče a recirkulaci výfukových plynů. A naneštěstí znovu posilovač řízení. Vozy vyrobené někdy okolo roku 2015, tedy zhruba uprostřed životního cyklu, pak mohou mít problémy také s brzdovými hadičkami. Rázem se tak mohou jevit jako trochu méně zajímavé, neboť ceny startují lehce nad 440 tisíci korunami, ovšem základními jednotkami se již staly dieselové čtyřválce s minimálně 215 koňmi.

Sklony BMW k downsizingu mohou ještě více zamrzet u generací G05/G06, které jsou ve výrobě od roku 2018. Na jejich pořízení totiž potřebujete již dvojnásobnou sumu, tedy zhruba 900 000 Kč. Automobilka i tentokráte mnohé problémy řešila s pomocí svolávacích akcí, a asi nepřekvapí, že jedna z nich byla zaměřená na řízení. Znovu lze v této souvislosti zmínit vysokou hmotnost, která se navíc u všech tří popsaných generací projevuje negativně v dalších dvou ohledech.

Tím prvním jsou nápravy a zavěšení, které budete muset řešit tím více, čím starší a ojetější dané SUV je. Ceny náhradních dílů, zvláště pak těch originálních, přitom nejsou nízké, a podobně je tomu s prací techniků v autorizovaných servisech. Zvláště u generací E70/E71 tak často můžete i při menší opravě skončit s účtem vyšším, než byla pořizovací cena. Jako obvykle tedy platí, že svůj rozpočet byste měli rozdělit na třetiny, kdy minimálně jednu vyhradíte budoucí údržbě.

Co se pak týče druhého negativa, je jím spotřeba. Efektivita pohonných jednotek se pochopitelně v průběhu let zvyšovala, u těch nejstarších je ale třeba počítat s 10litrovým průměrem u dieselů a více než 12litrovým u benzinových jednotek. Čím méně tedy zaplatíte při pořízení, tím více vás bude stát samotný provoz - u generací G05/G06 se totiž v případě dieselů můžete dostat i pod 7,5 l/100 km. Volba je tedy na vás.


Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 1 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 01Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 2 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 02Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 3 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 03Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 4 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 04Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 5 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 05Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 6 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 06
Druhou generaci X5 a první generaci X6 lze pořídit levně, vzhledem k jejich stáří však počítejte mimo jiné s vyšší spotřebou. Foto: BMW

Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 7 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 07Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 8 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 08Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 9 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 09Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 10 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 10Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 11 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 11Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 12 - BMW X5 a X6 ojetina ilustracni foto 12
Jejich nástupci jsou již dražší, navíc u nich značka začala přistupovat k downsizingu. Foto: BMW

Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 13 - BMW X5 PHEV 2019 ilustracni foto 01Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 14 - BMW X5 PHEV 2019 ilustracni foto 02Ojetá SUV BMW lákají v bazarech na velké motory za malé ceny. Detailní data TÜV ukazují, na co si dát pozor - 15 - BMW X5 PHEV 2019 ilustracni foto 06
Stávající modely jsou na trhu od roku 2018, mnoho problémů pak zatím na kontě nemají. S ohledem na rostoucí hmotnost se však dá očekávat, že řešit budete hlavně podvozek, zavěšení a řízení. Foto: BMW

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše