Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025 | Petr Prokopec
Je vlastně až fascinující, jak moc automobilky ignorují popularitu některých druhů pohonu u svých aut. Akorát tím zametají cestu části klientů do bazarů. Přesně to se stalo i v případě Huyndai Santa Fe DM, které si i díky tomu překvapivě dobře drží cenu.
Korejská auta se stávají atraktivními pro stále větší množství lidí, ostatně mezi ně počítám i sám sebe. Už párkrát jsem zmínil, že vlastním Kiu Cee'd SW druhé generace, která ani po 170 tisících najetých km nevolá po automobilovém důchodu, zejména pak po technické stránce. A jakmile zašiju rozjetý lem čalounění u sedadla řidiče, bude stáří vozu prozrazovat pouze ohmataný volant. Což neříkám proto, že bych se chystal k prodeji, poukázat tím chci na kvality Korejců, které pro ně dříve nebyly typické.
Nemám tak problém věřit soudům kolegů z německého Auto Bildu se rozhodli poklepat na zoubek Hyundai Santa Fe třetí generace. Ta byla ve výrobě v letech 2012 až 2018, tedy ve stejné době, během které z montážních linek sjížděl zmiňovaný Cee'd. Lze pak sice podotknout, že za oběma stojí odlišné továrny i značky, ty jsou však součástí jedné skupiny. Santa Fe je pochopitelně dražším vozem té lépe situované z obou spřízněných značek, to ale ve výsledku znamená, že očekávání spojená s trvanlivostí tohoto auta jsou jen vyšší.
A SUV je zvládá naplnit. Jak kolegové poznamenávají, kvalita se oproti předchozím generacím skutečně zvedla. Ovšem i přesto je třeba jistá obezřetnost, hlavně u verzí s pohonem všech kol. Pokud u nich uslyšíte rachot jdoucí od zadní nápravy, znamená to možný defekt magnetické spojky či ozubeného soukolí. Obojí pak v nejhorším případě může vyústit ve výměnu celého automatu. Stejně tak je třeba u aut, která často mířila do terénu, zkontrolovat pružiny.
Některé kousky rovněž mohou mít problémy se startováním, za čímž stojí vadný senzor hřídele nebo hřídel samotná. Kvůli špatné řídicí jednotce pak může odejít rovněž ovládání klimatizace. Dalším z poměrně častých problémů jsou protékající chladiče nebo závada na systému EGR. Celou věc přitom zhoršuje fakt, že ceny náhradních dílů nejsou nízké a opravy tak vychází draho. Výměnou by vám ale na druhou stranu mohl být levný provoz dieselových verzí.
Kolegové jezdili s 200koňovou naftovou dva-dvojkou, u které se dostali se spotřebou na 8,7 l/100 km. Na tom má podíl zmiňovaný pohon všech kol doprovázený automatickou převodovkou, s ohledem na své zkušenosti bych pak i ukázal na zakarbonovaný motor. Jeho vyčištění by vás tedy mělo dostat pod osmilitrovou hranici. S dvoulitrovým turbodieselem, který 150 koňmi skrze šestistupňový manuál roztáčí jen přední kola, se ale samozřejmě dostanete ještě níž, jen při pomalejším tempu.
Ceny nejstarších kousků startují okolo 170 tisíc korun, na verze po faceliftu, který přišel v roce 2015, ovšem již budete potřebovat přibližně 290 tisíc Kč. Pokud pak zatoužíte po nižším nájezdu, oněch 200 koních a pohonu všech kol, který kolegové kvůli schopnostem mimo zpevněný asfalt doporučují, jste rázem na 450 tisících korun. O to pečlivěji tedy zkontrolujte, že vámi vyhlédnutý kousek netrpí některým z výše popsaných neduhů.



Santa Fe třetí generace hlavně s dieselem a pohonem všech kol boduje, musíte si však dát pozor na pár možných problémů. Pokud pak na ně vámi vyhlédnutý kousek nebude trpět, můžete u něj počítat s vyšší cenou. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva