Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mnohými vytoužené luxusní SUV láká extra nízkou cenou, po jednotkách let stojí místo milionů pár set tisíc
8.8.2022 | Petr Prokopec
Po teprve pěti letech ve výrobě dokáže zaujmout nejen stále atraktivním vzhledem, jistým exotickým nádechem i pohonnými jednotkami, ale také velmi nízkou cenou. Tak se však zrcadlí v jeho spolehlivosti.
Jaguar je značkou, která v některých lidech vzbuzuje větší touhu než třeba německé trio Audi, BMW a Mercedes-Benz. Pramení to jak z jisté exotičností, která je dána neokoukaností i výrobou za kanálem La Manche, tak historií značky. Ač totiž třeba mnichovská automobilka dosáhla mnoha sportovních úspěchů, takovému E-Type v rámci věhlasu nesahá ani po kotníky. Britskému vozu totiž poklonu vysekl i Enzo Ferrari, který byl přitom znám tím, že ke konkurenci neměl žádné ohledy. A to byl spíše začátek příběhu.
Jakkoli by ale Jaguar kdekdo rád zařadil do své garáže, jen u málokoho se nakonec sny promění v realitu. Většina skončí zejména u zmiňovaných Němců, s nimiž je možná spojeno více všednosti, ovšem také méně nepříjemných překvapení z hlediska spolehlivosti. Právě v tomto ohledu britské značky tradičně oscilují okolo samotného dna pomyslného žebříčku. V důsledku toho tak Jaguar zaostává za německými výrobci jak v registracích nových aut, tak v případě zájmu o ta ojetá.
Kolegové z Auto Bildu aktuálně proklepli SUV F-Pace z roku 2017, které mělo najeto 95 448 kilometrů a jenž je poblíž Brém nabízeno v autobazaru za 22 480 Eur (cca 550 tisíc korun). To je sakramentsky lákavá cena na tak mladý a nijak zvlášť ojetý vůz, zvláště pak při pohledu na sumu, jaká je třeba na nové auto. Žádný nový F-Pace dnes nekoupíte levněji než za 1 793 409 Kč, ve srovnání s cenou obdobného auta (výbava Prestige, dvoulitrový turbodiesel pod kapotou, automatická převodovka, pohon zadních kol) tu tedy máme skoro čtvrtinovou cenu.
To je v dnešní době, kdy ojetiny leckdy i narůstají na ceně, opravdu neuvěřitelný propad hodnoty. Má to nicméně své opodstatnění. Ještě před usednutím za volant si totiž kolegové všimli, že původní majitel poškrábal pravou stranu vozu. Dveře a jeden boční panel tak vyžadují přelakování, což s veškerou přípravou vychází na přibližně 25 tisíc korun. To však ve finále může být ten nejmenší problém.
Jak totiž vyšlo najevo během jízdy, zadní náprava a brzdy při větším zatížení vydávají podivné zvuky, které jsou u starších exemplářů F-Pace typické. Povětšinou jsou důvodem k další návštěvě servisu, kde za nové disky a destičky necháte rovněž pár desítek tisíc korun. O poznání hlouběji ovšem bude třeba sáhnout, pokud se technici budou muset podívat na zoubek i zmíněné nápravě. V té chvíli se navíc výrazně protáhne délka opravy.
Po stránce jízdní je nicméně F-Pace přesně takový, jak od Jaguaru očekáváte. Počítat lze tedy jak s nemalým komfortem na dálnicích, tak s dobrými jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Dvoulitrový diesel je pak dostačující, i když je cítit menší „turbodíra“. V tomto ohledu třílitrová jednotka dosahuje vyšší kultivovanosti, navíc o sobě nedává tak vědět při studených startech. Počítat u ní lze i s lepší dynamikou, zatímco spotřeba je pokaždé v rámci mezí.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde na vás čekají multimédia, která za konkurencí zaostávala již v době, kdy je Jaguar pustil na trh. Aktuálně tak budou spíše zdrojem další frustrace než uspokojení. Totéž pak platí při pohledu na mnohé plasty, u nichž Britové šetřili, co jen to šlo. Na druhou stranu, třeba zavazadelníkem, jehož objem se po sklopení sedadel zvedá ze 650 litrů na 1 740, by již automobilka mohla zájemce rozveselit. Koupí bez kompromisů tedy tohle auto rozhodně není, při jeho ceně mu ale lze leccos odpustit.
F-Pace dokazuje přitažlivost Jaguarů, paradoxně ještě větším lákadlem ale může být nízká cena ojetých exemplářů. U těch ovšem musíte počítat s mnoha problémy. Foto: Jaguar
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami