Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat

Obě provedení stále platí za „ty” žádoucí Mercedesy. A ukazuje se, že právem, zejména generaci W205 můžete kupovat pomalu naslepo, navíc máte k dispozici škálu techniky, o které se nástupci ani nezdá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat

před 8 hodinami | Petr Prokopec

Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat

/

Foto: Mercedes-Benz

Obě provedení stále platí za „ty” žádoucí Mercedesy. A ukazuje se, že právem, zejména generaci W205 můžete kupovat pomalu naslepo, navíc máte k dispozici škálu techniky, o které se nástupci ani nezdá.

Před čtyřmi roky se Mercedes-Benz pochlubil novou třídou C generace W206. Publikum však nereagovalo bouřlivým potleskem, jako tomu bylo dříve, místo toho se v hledišti spíše rozhostily spíše výkřiky zděšení. Německá automobilka se totiž rozhodla, že svou vlastní klientelu nebude dál uspokojovat, bude ji vychovávat. A ve volbě techniky ji omezila způsobem, jaký tu ještě nebyl.

Z nabídky Céčka vypadly nejen dvoudvířka, tedy kupé a kabriolet, ale i jakékoli jiné motory než ty čtyřválcové - šestiválce a osmiválce si sbalily fidlátka. Zákazníci tedy mohou volit jen mezi sedanem a kombíkem, které mohou osadit pouze motory dostupnými i pro Golf nebo Octavii a nadšeni z toho zřetelně nejsou. Někdejší jasný bestseller značky je letos se 17 751 kusy prodanými v Evropě podle údajů Data Force až čtvrtým nejžádanějším modelem značky, který se prodává o polovinu hůř než nejžádanější typ. To je fiasko.

Určitě platí, že dřív většina lidí beztak sahala hlavně po dvoulitrech, image vozu ale budují hlavně výše posazená provedení, která najednou neexistují. A jejich možná dílčí, ale přesto ne nevýznamné prodeje také ne. Rány navíc neschytala jen běžná produkce, čtyřválcový motor absurdně dostal i ostrý model C63 od AMG. Generace W206 přitom oproti svému předchůdci narostla do délky i v rámci rozvoru, je tedy větším vozem. To ovšem znamená, že vyžaduje jednotky, které oslní hlavně v reálu, nikoliv pouze na papíře. Vlastně se tak ani nelze divit, že ono zděšení při premiéře se postupně změnilo v otevřený nezájem.

Smutné nakonec je, že stejně jako u mnohé konkurence vás aktuálně možnost svobodného výběru již nečeká v showroomech s novými vozy, nýbrž v bazarech. Slušný exemplář předchozí generace W205 v nich pořídíte za zhruba 300 tisíc korun, na jejího předchůdce W204 vám pak bude stačit necelých 90 000 Kč. V obou případech přitom verze AMG disponují osmiválcovým motorem, přičemž ten je u staršího vozu dokonce 6,2litrový atmosférický a může produkovat až 518 koní.

Je nicméně třeba si přiznat, že generace W204, která se vyráběla v letech 2007 až 2014, již může mít na kontě dost problémů, a to právě i kvůli svému stáří. Pozor je třeba dávat hlavně na motorový prostor, neboť u šestiválcového dieselu dochází na přehřátí turba. První vyrobené 2,1litrové čtyřválcové diesely pak trpí špatnými rozvody a vstřikováním. U obou agregátů navíc může dojít na protékání paliva, i pozdější vyrobeným kusům pak kvůli korozi zkontrolujte výfuk.

To naneštěstí není vše, problémy se totiž mohu vyskytnout také s řízením či případně s únikem kapaliny u pumpy posilovače řízení. Dále tu máme vadné airbagy, korodující hadičky brzd, poměrně velmi častou závadu parkovací brzdy nebo defekty u zavěšení obou náprav. Opravy přitom nejsou levné, proto vyhlédnutý kousek opravdu řádně prověřte. Jakkoli je třeba dodat, že třída C se stále pohybuje v silném nadprůměru, což měrou dvojnásobnou platí o novější generaci W205.

V případě vozů vyrobených mezi lety 2014 a 2021 přitom zkontrolujte přední nápravu, od které mohou vycházet podivné rachtavé zvuky. Trochu smutnou vizitkou pro Mercedes je pak nízká kvalita otočného ovladače na středové konzoli, který se může rychle rozbít. Třícípá hvězda kromě toho skrze svolávací akce řešila úniky paliva či s alternátorem čtyřválcových benzinových motorů, kdy hrozilo samovznícení. Problémem pak v jednu chvíli byly i předpínače bezpečnostních pásů.

To je nicméně vše, v případě takových světel třída C exceluje. Novější provedení navíc nemá problém ani s brzdami, u prvních vyrobených kusů ovšem zkontrolujte podvozek - ať již kvůli zavěšení, tak kvůli korozi. Není tak divu, že hlavně generace W205 v TÜV Reportu 2025 poráží jak konkurenci, tak i většinu svých sourozenců, a je tak jedním z nejspolehlivější vozů značky.


Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat - 1 - Mercedes-Benz C W204 W205 ilustracni foto 01Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat - 2 - Mercedes-Benz C W204 W205 ilustracni foto 02Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat - 3 - Mercedes-Benz C W204 W205 ilustracni foto 03Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat - 4 - Mercedes-Benz C W204 W205 ilustracni foto 04Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat - 5 - Mercedes-Benz C W204 W205 ilustracni foto 05Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat - 6 - Mercedes-Benz C W204 W205 ilustracni foto 06
Třída C generací W205 či W204 je slušný držák, jakkoli nějaké problémy se najít mohou. Není jich přitom mnoho, hlavně u novějšího provedení. Škála dostupných variant je pak skoro nekonečná. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.