Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pár let stará, nejetá a dokonce vybavená Škoda Superb aktuální generace se dá koupit levně, musí ale jít o nechtěnou verzi
5.7.2023 | Petr Miler
Třetí generace Superbu je výborné auto. Je to taková jedna prostorná holka pro všechno, která vás přitom nesežere zaživa, i když na auto snadno za milion a víc nemáte. Proto si cenu drží relativně dobře, ne však vždy.
Když v roce 2015 dorazila Škoda Superb ve své už třetí generaci, koukali jsme na ni trochu skrz prsty. Důvodem bylo rozhodnutí koncernu VW začít i tato auta stavět na platformě MQB, která byla skvělá pro Golf a velmi dobrá pro Octavii i cokoli menšího, ale použít ji jako základ pro Superb? To nám moc nevonělo. Jednak se zdálo, že to pro vůz tak vysoké třídy bude limitující z hlediska jeho jízdního projevu, jednak nebylo jasné, co takové auto nabídne proti zmíněné Octavii. Takže „oktávka” je nafouklý Golf a Superb bude dvakrát nafouklý Golf? To vážně neznělo moc atraktivně.
Už první test Superbu III ve verzi 2,0 TSI 4x4 ale obavy rozptýlil. Jasně, auto s danými základy nikdy nemůže dělat dojem jako třeba Mercedes třídy E, VW ale dokázal zdánlivou nevýhodu přetavit ve výhodu. Superb zůstal díky MQB relativně lehký, mrštný, a tedy efektivní i řidičsky zajímavý, přesto jeho naladění dokázalo úspěšně vytvářet dojem komfortního auta střední třídy. Jistě i proto se stal úspěšným a pokračuje dál.
Vůz tak přitahuje zájem i na trhu ojetin a je na svou značku a stáří relativně drahý. Můžete sáhnout po starých či hodně ojetých kusech a dočkat se nízké ceny, ale takové auto nechcete. Anebo jít po verzi, která na nás vyskakuje z nabídek jako levná i přes stáří okolo 5 let, minimální nájezd a klidně také vysokou výbavu. V takovém případě můžete snadno nakoupit už okolo 430 tisíc prakticky zánovní auto, nezní to lákavě?
Podle nás ano, jeden z takových vozů vidíte níže. Je to Superb III z roku 2018, má výbavu Style s kdečím včetně navigace a najel jen 48 tisíc km v rukou jediného majitele. Přesto stojí tak málo, dokonce u něj lze odečíst DPH, takže plátci ho dostanou za méně jak 365 tisíc korun. Chybí ho půlka? Ani ne, jen má pod kapotou motor 1,4 TSI, který u kupců ojetých Superbů evidentně vyvolává zděšení.
Připouštíme, že to pro vůz není ideální motorizace, až takový odpor k ní je ale nesmysl. 1,4 TSI je skvělý motor v Polu, dobrý v Golfu a snadno přijatelný v Octavii, Superb ale není vedle Octavie dramaticky jiné auto, jak padlo zkraje. S 1,4 TSI pořád funguje slušně, nakonec má stejný výkon jako 2,0 TDI, po kterém pasou pomalu všichni. Ano, naftová verze je lepší univerzál, ale výměnou za slevu v řádu desítek procent za klidně mladší a lépe vybavený Superb 1,4 TSI bychom se dieselu klidně vzdali.
Je to pochopitelně na vás, za nás je to ale slušný tip na výhodnou ojetinu, kterých je v současnosti pořád jako šafránu. Auto na fotkách níže je příklad, v nabídce se najdou levnější i dražší jedna-čtyřky podobných parametrů, které jsou pomalu vždy relativně výhodné.














Toto je parádní a zachovalý Superb III s jasnou historií. Je tedy drahý? Není s motorem 1,4 TSI po něm lidé neprahnou, a tak se ceny těchto verzí drží nízko. Odpor k této verzi je ale víc předsudkem než čímkoli jiným, jakkoli o ideál jistě nejde. Foto: Autopark Nabburg, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva