Pokus VW uspět v prakticky neexistující třídě aut je propadák, jako ojetina ale zaujme o to víc

Němci odmítají zveřejnit, kolik těchto aut vůbec prodali, a tak není nemístné předpokládat, že stěží půjde o víc než jednotky tisíc vozů. T-Roc Cabriolet se propadákem snad i stát musel, pokud ale chcete velmi neobvyklý vůz za ještě přijatelné peníze, jako ojetina zaujme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Pokus VW uspět v prakticky neexistující třídě aut je propadák, jako ojetina ale zaujme o to víc

29.6.2023 | Petr Prokopec

Pokus VW uspět v prakticky neexistující třídě aut je propadák, jako ojetina ale zaujme o to víc

/

Foto: Volkswagen

Němci odmítají zveřejnit, kolik těchto aut vůbec prodali, a tak není nemístné předpokládat, že stěží půjde o víc než jednotky tisíc vozů. T-Roc Cabriolet se propadákem snad i stát musel, pokud ale chcete velmi neobvyklý vůz za ještě přijatelné peníze, jako ojetina zaujme.

Pokud jste viděli poslední epizodu The Grand Tour, pak nejspíše víte, jaké auto si k cestě po východní Evropě vybral Richard Hammond. Chevrolet SSR, tedy kombinace pick-upu a roadsteru vyvedená v retro stylu, přitom v nabídce vydržela jen velmi krátce. Důvodem byly více než tragické prodeje, v letech 2003 až 2006 se prodalo pouze 24 112 kusů. Proč tomu tak je, vysvětlil ve zmíněném pořadu již Hammond. I přes osmiválcový motor pod kapotou totiž SSR nebyl žádným sporťákem, stejně jako nebyl ani pořádným užitkovým vozem.

Podobně jako tento vůz přitom skončila prakticky jakákoliv další snaha výrobců zkombinovat dvě nesourodé kategorie v rámci jedné prakticky neexistující třídy. Za zmínku přitom stojí jak Nissan Murano CrossCabriolet, tak Range Rover Evoque Convertible. Japonský vůz skončil po třech letech, ten britský dokonce po dvou. Ani v jednom případě tak nebyly naplněny ambice tvůrců. přitom museli být především manažeři Land Roveru, kteří předpokládali, že kabriolet bude krást zákazníky prestižních značek více než kterékoli jiné jejich dílo.

Je pak otázkou, jak skončí Volkswagen T-Roc Cabriolet, další propadák je to ale skoro jistě - německá automobilka odmítá zveřejnit přesná prodejní čísla. I v tomto případě se totiž jedná o svéráznou kombinaci SUV a kabriolet. Pokud zatoužíte po zcela novém kousku, je potřeba být pořádně „ve vatě“, neboť ceny startují na 872 900 Kč, tedy o podstatných 188 tisíc korun výše, než je tomu u výchozího SUV T-Roc s pevnou střechou. Jistým ospravedlněním je vyšší úroveň výbavy a jiná motorizace - kabriolet je u nás k mání pouze s jedna-pětkou produkující 150 koní. Základní T-Roc však pohání tříválec 1,0 TSI.

Čtyřválcovým ústrojím lze nicméně osadit i výchozí T-Roc, přičemž ten ve verzi R disponuje dokonce dvoulitrem a 300 koňmi. Dvakrát slabší otevřená pak neexceluje ani v případě praktičnosti, neboť mechanismus stahovací plátěné střechy je usazen těsně za sedadly. V důsledku toho je zadní lavice pouze dvoumístná. Zavazadelník pak pobere jen 284 litrů, tedy o 161 méně než verze s pevnou střechou. A aby toho nebylo málo, přístupný je jen skrze malý otvor ve stylu sedanu. Samotné plátno lze navíc specifikovat jen v černé.

Jako nový tak T-Roc Cabriolet vlastně ani nemá šanci zazářit. A protože na trhu je teprve od dubna 2020, není překvapivé, že zákazníci nevezmou útokem ani bazary. V nich se startuje na přece jen zajímavějších sumách kousek nad 500 tisíci korunami, za tuto částku však dostáváte provedení s onou litrovou tříválcovou jednotkou naladěnou na 110 koní. U kabrioletů pak sice oslňující dynamika není až tak žádána, ovšem i tak by příplatek za silnější jedna-pětku měl být samozřejmostí. Zvláště když jde o nějakých 30 tisíc korun.

Právě toto provedení přitom otestovali kolegové z Německa. „Jejich“ vůz byl poprvé zaregistrován v září předloňského roku, od té doby pak jeho majitel najel jen 8 800 kilometrů. Do značné míry zde tak máme předváděčku, která je navíc spojena s plnou servisní historií. Nechybí navíc vrcholná úroveň výbavy R-Line, stejně jako řada dalších doplňků. Cena se tak v roce 2021 vyšplhala na 39 805 Eur (cca 944 tisíc Kč), aktuálně je však SUV-kabriolet nabízen za 27 850 Eur (asi 660 tisíc Kč).

Jak jsme zmínili, terno to není, zajímavější nabídka ale ano. A jak už padlo výše, za volant se lze dostat i s menší sumou. V případě spolehlivosti byste poté měli být relativně v klidu, jakkoli data spojená s tímto specifickým provedením chybí. Klasické SUV pak zatím bylo spojováno pouze se dvěma problémy. Tím prvním byly chybějící listy v uživatelské příručce, druhým pak uvolněný kryt motoru, u kterého hrozilo úplné odpadnutí.

Stávající majitelé nicméně varují před použitím 19palcových litých kol, které sice umocňují vzhled vozu, ovšem razantním způsobem zhoršují kvalitu jízdy. VW navíc uvnitř použil mnoho tvrdých plastů, které lze snadno poškrábat. Spíše než na cokoli jiného se tedy při výběru zaměřte na vizuální kontrolu, stejně jako na prověrku střechy - i jeden povolený šev totiž může při návštěvě myčky znamenat „vylovení, odbahnění a vysušení“.


Pokus VW uspět v prakticky neexistující třídě aut je propadák, jako ojetina ale zaujme o to víc - 1 - VW T-Roc 2019 ilustracni foto 01Pokus VW uspět v prakticky neexistující třídě aut je propadák, jako ojetina ale zaujme o to víc - 2 - VW T-Roc 2019 ilustracni foto 02Pokus VW uspět v prakticky neexistující třídě aut je propadák, jako ojetina ale zaujme o to víc - 3 - VW T-Roc 2019 ilustracni foto 03
T-Roc Cabriolet je opravdu neokoukaným vozem i proto, že zákazníky neloví zrovna po statisících. Jako ojetina aspoň tolik neodrazuje cenou, se spolehlivostí pak problém nemá. Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.