Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Policie už trestá starší diesely v Hamburku. Reakce místních překvapila i radní
23.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spousta lidí jistě ani netuší, jakou normu Euro jejich auto plní, takže vjet do zakázaného území omylem není velký problém. Policie to pokutuje a místní z toho nejsou nadšeni.
Již tři týdny platí v německém Hamburku zákaz vjezdu starších dieselových aut do vybraných částí města. Omezení se zatím týká pouze dvou ulic, kdy navíc Max-Brauer-Allee měří pouhých 580 metrů. Jde nicméně o velmi frekventovanou část města, takže není problém do ní „zabloudit” s autem, které tam podle vedení města nemá co dělat.
To se také po ony tři týdny dělo a policie to dosud shovívavě řešila pouze domluvami. S koncem tohoto týdne ale ruka zákona došla k závěru, že velkorysosti bylo dost. Němečtí policisté se tedy chopili řidítek motocyklů a volantů automobilů a vyrazili do centra Hamburku pokutovat ty, kteří omezení nerespektují. Co si vysloužili?
Pokud aktuálně vjedete do zakázaných zón s dieselovým vozem, jenž plní emisní normu horší než Euro 6, zaplatíte 20 Eur (cca 515 Kč) v případě osobního vozu, respektive 75 Eur (1 930 Kč) u nákladního. V případě Stresemannstrasse, kde je zákaz spojen s 1,7kilometrovým úsekem, se pak finančního postihu mohou obávat pouze řidiči užitkových vozů, pro osobáky prozatím neplatí.
Stejně tak zde máme výjimky v podobě rezidentů, jejich návštěv, vozů údržby, zásobování, taxíků, popelářských vozů, ambulancí, policejních a hasičských vozů či veřejné dopravy. Všichni ostatní ale musí využít objízdné trasy, tedy za předpokladu, že nechtějí přispět do policejní kasičky. Pokud se obáváte, že byste začátek zóny přehlédli, není to na místě - je velmi dobře značená a ve městě kvůli ní přibylo více než sto nových dopravních značek.
Pozoruhodné je, že omezení nemá velkou podporu místního obyvatelstva. Člověk by čekal, že to budou hlavně lidé zde žijící, kteří si přejí lepší vzduch, Němci na to mají ale až překvapivě racionální pohled. V takové Max-Brauer-Allee žije pouze 272 rezidentů, nicméně objížďkou jsou dotčeny desetitisíce jiných. Hamburští tvrdí, že zákaz stejně nic neřeší, jen emise přesouvá z jedné ulice do několika jiných. A tamní rezidenti, kterých je řádově více, jsou z novinky pochopitelně nadšení ještě méně.
Městští radní jsou podle svých slov reakcí občanů překvapeni, s vývojem jsou ale jinak spokojeni. Policie v uplynulých dnech zaznamenala porušení omezení ve více než 200 případech. Jak jsme zmínili, vše bylo dosud řešeno domluvou, napříště z toho ale bude příjem přes 10 000 Kč. To možná nevypadá jako enormní suma, šlo však pouze o jeden týden. Ročně by tak šlo o více než půl milionu.
To již vypadá lákavěji, pročež o zavedení zákazu začínají mluvit i Cáchy. Ty by měly diesely zapudit od 1. ledna 2019, a to dle rady na nějakých 98 procent. V podstatě se tedy jedná o naprostou jistotu, zákazy navíc nově hrozí i v Berlíně. Tamní starosta Michael Müller k tomu uvedl: „Doufám, že se toho budu moci vyvarovat, ale zcela vyloučit to nemohu.“
Zmínit již jen můžeme, že vozy plnící emisní normu Euro 6 nejsou nikterak viditelně označeny a nepotřebujete ani žádnou speciální nálepku, abyste s nimi do zón mohli. Policie tedy v rámci kontrol zastavuje motoristy jen podle povědomí příslušníků o tom, jaké auto by nemuselo Euro 6 plnit a vše následně prověřuje na bázi technické dokumentace vozu. Snadno se vám tedy může stát, že budete zastaveni i v případě, že máte automobil plnící veškerá pravidla, stejně jako můžete se starším vozem trestu uniknout. Riskovat postih ale pochopitelně nedoporučujeme...








V Hamburku již tři týdny platí zákaz vjezdu starších dieselových vozů. Dosud přitom policie prohřešky řešila domluvou, nyní už trestá pokutami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha