V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte

V Česku je těžké prosadit se autem typu a třídy, ve které dominuje domácí značka. Škodovky určitě nejsou špatné vozy, vysoký zájem ale někdy šroubuje ceny neúměrně vysoko. Vedle nich tak může v nabídce potichu přežívat jiné dobré auto, které vám dá i více za méně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte

24.8.2022 | Petr Miler

V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte

/

Foto: Peugeot

V Česku je těžké prosadit se autem typu a třídy, ve které dominuje domácí značka. Škodovky určitě nejsou špatné vozy, vysoký zájem ale někdy šroubuje ceny neúměrně vysoko. Vedle nich tak může v nabídce potichu přežívat jiné dobré auto, které vám dá i více za méně.

Třetí generace Škody Octavia vtrhla na evropské trhy v únoru roku 2013. Přesně o čtyři léta později jsme se dočkali faceliftovaného provedení, s nímž ovšem dorazila velká lavina kritiky. Stál za tím hlavně dvojitá světa na přídi, která veřejnost rozdělil na dva tábory a ten, v němž najdeme odpůrce, se pozvolna rozrůstá s tím, kterak Octavia stárne. To vše zadělává na to, aby třetí generace Octavie byla v bazarech relativně dostupná, jenže není. Auta obcházející tento vůz v myslích Čechů drží ceny velmi vysoko, že lze za stejné sumy pomýšlet i na parametrově srovnatelný vůz o třídu výše.

Dnes se ale podržíme nižší střední třídy, kde lze levněji pořídit hned několik zajímavých alternativ, které vedle Octavie zapadají. Jedním z nich je Peugeot 308 druhé generace, který mezi nejpopulárnější ojetiny zdaleka nepatří a v souladu s tím jeho ceny klesají k zajímavějším hodnotám. A to přesto, že je k dispozici i jako kombík s ještě větším kufrem, než jaký nabídla Octavie III.

Také francouzský zástupce je k mání od roku 2013, přičemž o čtyři roky později byl rovněž modernizován. Pozornost tvůrců se pak rovněž zaměřila na příď, se světly si však značka hrála jen minimálně. Více se zaměřila na nárazník, kapotu a masku chladiče, kam dodala ikonické logo lva.

Peugeotu lze na rozdíl od Škody za facelift zatleskat, zvláště když kromě vizuálních změn došlo také na modernizaci techniky. Pod kapotou se totiž v roce 2017 vůbec poprvé objevil nový 1,5litrový turbodiesel, který svými 130 koňmi překonal i předchozí jedna-šestku. Neznamená to však, že byste objemnější motor, který byl k mání s 92 či 120 koňmi, měli zatracovat. Pohonná jednotka je totiž spolehlivá, na rozdíl od první generace Peugeotu 308, kdy jí nemile často odcházela turbodmychadla.

Pohonné jednotky od onoho roku 2017 plní emisní normu Euro 6d-TEMP, problémy byste s nimi tedy neměli mít ani v německých městech. O trochu jiné je to již v případě benzinových motorů, které trpí na úniky oleje. Stejný problém trápí také převodovky, kvůli čemuž byste u nich měli v případě koupě vždy trvat na testovací jízdě. A co více, po jejím absolvování si dejte načas a následně zkontrolujte prostor pod vozem - pokud tam spatříte loužičku, víte, co dělat.

Nejde o jediné potíže spojené s benzinovými jednotkami, jakkoliv ty další se již týkají hlavně agregátů dostupných před zmiňovaným faceliftem. U jedna-dvojky i jedna-šestky je třeba počítat s rychleji odcházejícími bateriemi, stejně jako s vyšší spotřebou svíček a cívek. Celkově ale 308 SW nenaplňuje zkazky o nespolehlivých Francouzích, v tomto ohledu patří v rámci aktuálních statistik TÜV k průměru.

Ceny prvních použitelných kusů z počátku výroby startují okolo 120 tisíc korun, což je opravdu zajímavá cena. Za takovou ale dostanete jen kousky, které už nemusí mít velkou perspektivu, lepší je připravit si něco okolo 190 tisíc Kč na modernizované provedení. I to ale lákavá suma za 4 až 5 let starý vůz, který můžete mít i jako kombík s ještě delším rozvorem (2 730 vs. 2 620 mm) a vskutku obřím kufrem (660 litrů, Octavia 640). I to je tedy více než u Octavie - zakořeněná představa, že kompaktní Škoda je největší kombík své třídy, dostává i zde na frak. Na srovnatelnou Octavii přitom budete potřebovat desítky procent peněz navíc.


V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte - 1 - Peugeot 308 II SW ojety klady zapory 2022 01V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte - 2 - Peugeot 308 II SW ojety klady zapory 2022 02V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte - 3 - Peugeot 308 II SW ojety klady zapory 2022 03V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte - 4 - Peugeot 308 II SW ojety klady zapory 2022 04V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte - 5 - Peugeot 308 II SW ojety klady zapory 2022 05V bazarech přehlížený obří kombík netáhne jen proto, že se nejmenuje Škoda, o to levněji ho koupíte - 6 - Peugeot 308 II SW ojety klady zapory 2022 06
Peugeot 308 SW je povedenou alternativou ke Škodě Octavia Combi, kterou dokonce přebíjí rozvorem i objemem zavazadelníku. Pozor je nicméně třeba dávat u francouzského vozu na přídi, zejména z benzinových motorů totiž teče olej. Stejně jako z převodovek. Ideální volbou je tedy dieselové provedení vyrobené po roku 2017. Foto: Peugeot

Zdroj: TÜV

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.