Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Praktická ojetina s dieselem a 4x4 může být i dnes levná, je třeba se dívat do neobvyklých sfér trhu
20.4.2022 | Petr Prokopec
Stačí vám méně než 200 tisíc Kč a můžete jej mít, pod 300 tisíc se vejdou i jednotky let stará auta. Praktičnosti je tu vážně na rozdávání a univerzálností překoná naprostou většinu moderních SUV. Problémem ale může být koroze a haprující elektronika.
Pick-upy jsou především americkou záležitostí, byť po nich touží nejeden evropský motorista. Když nicméně dojde na nákup nového vozu, většina lidí skončí u hatchbacku, kombíku či v posledních letech nejčastěji u SUV. Důvodem jsou jak jejich poněkud kompaktnější rozměry, tak i skutečnost, že zavazadlový prostor a zejména jeho obsah nejsou vystaveny nástrahám počasí. Podobného výsledku pak sice můžete dosáhnout i u pick-upů dokoupením nástavby na korbu, ovšem i tak sem vedle psa notebook neodložíte.
Na druhou stranu u pick-upů není taková potřeba modernizace, jako je tomu v jiných obchodních třídách a segmentech. Jejich majitelé je totiž dost často berou sebou na práci do lesa, kde zejména karoserie přichází k úhoně vcelku pravidelně. Pokud by se tedy někdo měl zabývat každým novým škrábancem, pak v lakovně bude obden. Podstatná je tedy technika, která často působí velmi robustně a nezničitelně. V důsledku toho ovšem ani ojeté pick-upy nepořídíte za hubičku, místo toho je třeba sáhnout do kapsy hlouběji. Výjimky se ale najdou, i dnes.
My si aktuálně posvítíme na Mitsubishi L200 čtvrté generace, které zamířilo do prodeje v roce 2005. O šest let později pak přišel facelift, se kterým pick-up zůstal v nabídce až do roku 2015. Výrobu přitom po celou dobu obstarávala pouze továrna v Thajsku, ze které automobilka zásobovala hned 140 zemí. Právě původ se nicméně ukazuje jako jedna ze slabin vozu, neboť kontrola kvality v Laem Chabang zjevně nefungovala tak, jak jsme zvyklí z Evropy.
Jelikož antikorozní úprava evidentně nepočítá s četným střídáním ročních období, stejně jako se solením silnic v zimě, není až takovým překvapením, že zejména přední nápravu a řízení již pokrývá „oranžový mor“. Nejde přitom jen o teorii, jak si ověřili naši němečtí kolegové, kteří ojeté L200 vzali na projížďku. Během ní si pak stěžovali i na chování zadní nápravy, která opravdu výrazně narušuje komfort, byť v onom lese to nevadí.
Ve finále se nicméně veškerá kritika stočila hlavně ke korozi, která byla u testovaného exempláře opravdu rozsáhlá a zasáhla i žebřinový rám, stejně jako spodek kabiny. Pokud tedy máte o L200 zájem, rozhodně byste měli zkontrolovat, zda při parkování řízení neskřípe - je-li tomu tak, pak bude třeba vyměnit kloub. Stejně tak je třeba zkontrolovat i řízení samotné, tedy veškeré jeho komponenty, neboť i zde se může objevit koroze. Prověřit ovšem musíte i pohon všech kol a redukci.
Pohonná jednotka jako taková, 2,5litrový turbodiesel se 136 koňmi, je ovšem robustní, problémy ovšem může dělat elektronika kontrolující jak zmiňovaný systém 4x4 a redukční převodovka, tak i automat. Na palubním displeji pak může soustavně svítit kontrolka airbagu, která ovšem neznačí problémy se samotným airbagem, nýbrž znovu s elektronikou. Ta se tak ukazuje být další Achillovou patou Mitsubishi.
Prověřování vyhlédnutého kousku je zkrátka třeba nezanedbat, odměnou vám ale může být slušné auto za velmi příjemnou cenu. Pojízdné kusy z prvních let výroby pořídíte za méně než 200 tisíc Kč, i auta vyrobená po roce 2013 se pak dají sehnat pod 300 tisíc Kč. Uvážíme-li, co všechno L200 nabízí a umí, je to na dnešní dobu zajímavá nabídka. Inu, pick-upy mají v Evropě stále jen omezené spektrum zákazníků, z toho lze těžit.



Pokud máte zájem o japonský pick-up, je třeba v bazarech hodně obezřetnosti. Narazit totiž můžete i na kousek prožraný korozí, jemuž hapruje elektronika. Náklady na uvedení do provozu pak mohou převýšit i pořizovací cenu, ta je ovšem obecně velmi příznivá. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva