Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Přehled kdysi drahých sporťáků, jejichž ceny se propadly až překvapivě nízko
24.9.2018 | Petr Miler
Některé sporťáky si drží cenu skvěle či se dokonce v průběhu času stávají stále dražšími. Případ těchto strojů to ale není ani v nejmenším.
Řekněme si hned zkraje, že žádný supersport není levný. Psali jsme o tom třeba v článku o přepychu za cenu Octavie a svědčí o tom i jakákoliv zmínka o servisu supersportů - provozní náklady jsou obrovské nikoliv kvůli palivu a pneumatikám, ale kvůli nutnosti pravidelného a drahého servisu, kolikrát i když s autem vůbec nejezdíte.
Přesto - a nakonec i právě proto - existují auta, která lze označit za supersporty nebo aspoň za opravdu rychlé sporťáky, a která zároveň můžete koupit za dobré peníze. Každý ojetý stroj tohoto ražení není Ferrari nebo Porsche 911, a tak o ně bývá často menší zájem, než kolik je jich nabízeno na trhu. A tak jejich ceny padají, padají a padají, i když nemusí jít ani o špatné, ani o moc ojeté, ani o nikterak problematické vozy.
Pokud se vám tedy líbí auta, která většině lidí ne, máte štěstí, můžete je pořídit často až překvapivě levně. A pokud se vám nelíbí, možná se vám některé z nich po přečtení tohoto článku zamlouvat začnou - právě kvůli tomu, že kolikrát nabízejí velké a silné motory, spoustu dynamiky i spoustu stylu a výjimečnosti za sumy, které už nejsou ani zdaleka tak vysoké jako v době, kdy byly nové. Tady je osm takových, seřazených podle abecedy.
1. Audi R8
Původní cena (2007): 3,22 milionu Kč
Současná cena: od 900 tisíc Kč
Tenhle supersport má daleko k neoblíbenému, navíc je vážně dobrý, jenže za osm let prodeje první generace se ho prodalo docela hodně. Navíc je to „jen Audi”, takže cenu moc dobře nedrží. V základu je to ale Lamborghini Gallardo s motorem V8 od Audi a právě kusy s osmi válci se najdou v rozumném stavu i za ceny dost pod 1 milion Kč. Tím neradíme kupovat zrovna nejlevnější kus, i ceny zachovalých exemplářů s dobrou historií ale bývají k mání za šestimístné sumy.



2. Bentley Continental GT
Původní cena (2003): 4,2 milionu Kč
Současná cena: od 600 tisíc Kč
Dobře, Continental GT není vyloženě sporťák, spíše luxusní výkonné kupé. Ale velmi výkonné auto s přeplňovaným dvanáctiválcem pod kapotou má nepochybně své kouzlo a svou dynamikou zastíní většinu vozů, které na silnicích můžete potkat. Jeho ceny se propadají i pod pouhých 15 procent původní hodnoty. Ojeté či zničené přitom bývají málokdy, alespoň nejsou-li po x-tém majiteli, který už na řádnou údržbu nemusel mít dost peněz.
3. Jaguar XKR-S
Původní cena (2012): 4,95 milionu Kč
Současná cena: od 1,15 milionu Kč
Pokud máte za jediný supersport od Jaguaru někdejší XJ220, nejste úplně mimo mísu, ale moderní XKR-S je 550 koňmi výkonu velmi blízko a na výsledek srovnání na okruhu sázet radši nebudeme. A na rozdíl od XJ220 ho můžete koupit zhruba za cenu dobře vybaveného Superbu - jako většina špičkových Jaguarů je přeborníkem na ztrátu hodnoty, jen pár let staré vozy stojí sotva třetinu původní ceny.
4. Lotus Esprit V8
Původní cena (1999): 4,18 milionu Kč
Současná cena: od 1,1 milionu Kč
Můžete mít rádi Jamese Bonda, jak chcete, ale mezi supersporty se z Espritů dostane jediná verze - ta osmiválcová ze samého konce 20. století. Byla drahá a tudíž ne moc oblíbená a výsledkem je, že v Evropě bývá na prodej jen pár kusů. Přesto se neprodávají draho, tedy alespoň ne vzhledem k tomu, kolik kdysi stály. Uprostřed umístěný osmiválec s plochou klikovou hřídelí dává 354 koní a k smíchu opravdu není ani v této společnosti.
5. Maserati GranTurismo
Původní cena (2007): 3,28 milionu Kč
Současná cena: od 800 tisíc Kč
Už jméno Maserati má úžasný zvuk - schválně si ho zkuste říci nahlas. A ještě mnohem lépe zní osmiválec pod kapotou GranTurisma, vyvinutý společně s Ferrari a produkující 405 koní. Dobře, nebylo to nikdy dokonalé auto, ale za zlomek původní ceny vypadá jako mnohem zajímavější koupě než kdysi nové.
6. McLaren MP4-12C
Původní cena (2011): 6,29 milionu Kč
Současná cena: od 2,3 milionu Kč
Moderní McLareny jsou velmi žádaným zbožím a kolikrát na ceně nabírají hned po koupi. Jenže je tu jedna výjimka - auto, které odstartovalo znovuzrození silničních McLarenů. MP4-12C bylo v době svého představení úchvatným strojem s inovativním podvozkem. Jenže pak začaly proudit na svět jeho další verze a tu první najednou nikdo nechtěl. Pořád je to ale vynikající auto a pokud nemáte na novější 650S, tohle bude skvělá volba. Jen nečekejte dobrou investici - ceny dál padají o statisíce ročně.
7. Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230)
Původní cena (2005): 4,59 milionu Kč
Současná cena: od 1 milionu Kč
Tisíc newtonmetrů. Znova a jinak: 1 000 Nm. Čtyřmístnou hodnotu točivého momentu mají tahače, Bugatti Veyron a Mercedesy s dvanáctiválcem upraveným u AMG - a v podstatě nic jiného. Je to s náskokem nejvíc v tomto přehledu. SL 65 AMG k tomu navíc přidává skládací střechu a autorizované servisy jsou skoro všude. A když si odpustíte 12 válců a sáhnete po 5,5litrovém V8 s kompresorem, dostanete SL AMG ještě citelně levněji.
8. TVR Tuscan
Původní cena (2000): 2,27 milionu Kč
Současná cena: od 700 tisíc Kč
Pokud chcete mít auto jako nikdo jiný v ulici, zvolte TVR Tuscan, řekla by možná reklama. Pravda, tohle auto je vzácné jako skoro nic jiného, v Evropě je jich nyní k mání deset. Nebýt Espritu V8, bylo by to nejvzácnější auto tohoto seznamu. Pod kapotou je řadový šestiválec s výkonem od 355 do nějakých 450 koní, podle toho, kterou verzi najdete. A výjimečné není jen svou vzácností či jménem, nedávno jsme jej popisovali jako auto, na kterém není normální nic. Ale vůbec nic...
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 2 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch