Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pro téměř polovinu majitelů elektromobilů se dovolená stala zdrojem stresu, tomu se říká pokrok
26.5.2024 | Petr Prokopec
Na dovolenou se naprostá většina lidí jistě vydává s cílem si odpočinout a uklidnit se od běžných stresových situací každodenního života. Pro majitele elektromobilů se ale stává z velké části novým zdrojem stresu, tomu se opravdu říká pokrok.
Dovolená je tu od toho, abychom si odpočinuli od každodenních, zejména pracovních stresů. Byť řada lidí si ji bere třeba proto, aby následně pracovali třeba na chatě, pročež následně s oblibou říkají, že by potřebovali ještě jednu dovolenou, aby si odpočinuli od té, která právě proběhla. Nyní se do podobné situace dostávají mnozí majitelé elektromobilů, kteří možná budou potřebovat ještě jednu dovolenou se spalovacím autem, aby si odpočinuli od stresů, které jim způsobuje právě pohon jejich elektrických aut.
Ze studie nizozemské společnosti Tussenstop, který citují Tussenstop přes kolegové z Auto Weeku, totiž vyplynulo, že se hned pro 45 procent tamních řidičů elektromobilů stala dovolená zdrojem stresu. Za tím - jaké překvapení - stojí hlavně problémy spojené s dojezdem a dobíjením. Majitelé se totiž obávají nejen nedostatku dobíjecích stanic v pro ně neznámém prostředí, ale i toho, že když už nějakou stanici najdou, pak nebude fungovat. Nebo u ní bude několikahodinová fronta. To pochopitelně nikoho nepotěší.
V důsledku toho dotyční hledají alternativy, jak se do místa určení dostat. Hned 20 procent lidí ta zvažuje zápůjčku spalovacího vozu od někoho ze známých či příbuzenstva, zatímco dalších 15 procent by využilo autopůjčovnu. Pro 10 procent elektromobilistů je pak řešením volba destinace blíže k jejich domovu, zatímco dalších 15 by raději nahradilo bateriový vůz letadlem. Znovu se tak potvrzuje, že elektromobil zkrátka není odpovídající alternativou spalovacího auta - je to možná slušný komplement, rozhodně ale ne dobrý substitut.
Svým způsobem to dokazuje i zbývajících 55 procent jejich vlastníků, pro které cesta na dovolenou a z ní zdrojem stresu automaticky není. Ale proč? Své cesty přizpůsobili bateriovému pohonu, načež třeba hotely volí ne dle toho, zda se nachází na trase či v preferované destinaci, nýbrž dle jejich nabídky dobíjecích stojanů. Na cestu jsou pak ochotni si vyhradit mnohem déle času, stejně jako se smiřují s četnějšími zastávkami, během nichž dočerpají kapacitu maximálně na 80 procent, ovšem při vyšším výkonu.
Tussenstop pak dokonce navrhuje, že stres lze maximálně zredukovat rozložením jízdy na dva dny, přičemž baterii dobijete v hotelu přes noc. Tímto způsobem se vám Ale dovolená o dva dny zkrátí či si ji naopak musíte prodloužit, s čímž ale již problém budou mít někteří zaměstnavatelé. Přesto ta tak děje, „z našich dat vidíme, že hotely s dobíjecími stanicemi jsou zamlouvány mnohem častěji,“ říká Kasper de Wijs.
Pokud tedy zvažujete nákup elektromobilu, toto téma přihoďte na seznam věcí k zamyšlení. Abyste neskončili jako oněch 45 procent Nizozemců, kteří se i na dovolené stresují - jen něčím jiným, než jsou pracovní a podobné povinnosti.



Pokrok? Taková Škoda Enyaq má nejvyšší udávaný dojezd 570 km, z Prahy do 1 080 km vzdáleného chorvatského Splitu ale reálně zvládne dojet jen se dvěma dobitími trvajícími snadno mnoho hodin. Citelně levnější Superb 2,0 TDI to i reálně zvládne na jeden zátah, popř. s jednou zastávkou na pár minut skoro kde se vám zlíbí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Tussenstop přes Auto Week
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
před 8 hodinami
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
před 9 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 11 hodinami
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
dnes
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
