Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Provozně nenáročný rodinný stěhovák Fordu lidé v bazarech přehlížejí, brzy ho koupíte klidně za jeden průměrný český plat
5.9.2025 | Petr Prokopec
Žádné velké auto, které vás sežere i s trávou u silnice, ale kompaktní stroj chytře využívající vnitřní prostor ve prospěch klidně i větší rodiny, tím byl po léta prodávaný Ford C-Max. Dnes už jako nové auto neexistuje. A byť jako ojetina není „neprůstřelný”, poměr hodnoty a ceny je zajímavý.
Ford se nejspíš letos snaží každého přesvědčit, aby se lidé jeho vozům - novým i ojetým - vyhnuli velkým obloukem. Automobilka s modrým oválem ve znaku má už na kontě 108 svolávacích akcí. Ford tak dosáhl velmi smutného rekordu, neboť takového počtu nikdy v historii žádný jiný výrobce nedosáhl. Do konce roku navíc zbývají necelé čtyři měsíce, pročež je jisté, že finální číslo bude ještě o dost vyšší.
Z posledních svolávaček přitom vyplynulo, že Ford vsadil na špatnou kartu, která jej stála opravdu mnoho. V touze po co nejrychlejším přechodu na elektromobilitu totiž značka položila na oltář bateriového pohonu kvalitu, která v jejím případě nikdy nebyla špičková. Ostatně i proto si lidé začali utahovat z jejího názvu a převedli jej na nelichotivý akronym Fix Or Repair Daily. Náprava navíc není na obzoru, místo toho šéf značky Jim Farley oznámil, že u budoucích elektromobilů dojde na urychlení výroby.
Dnes ale nebudeme koukat směrem do budoucnosti, místo toho se vrátíme do minulosti. V roce 2003 totiž značka přišla s modelem C-Max, který se o osm let později dočkal druhé generace. Ta se vyráběla až do roku 2019, než Ford rozhodl, že MPV už nejsou dost „cool” a začal tlačit spíš na strunu SUV. C-Max si tedy můžete koupit už jen v bazarech, kde vás ucházející exemplář druhé generace může vyjít na zhruba 60 tisíc korun, to nemá daleko k jedné české průměrné měsíční mzdě. Předchůdce je pak ještě levnější, tomu se ale raději opravdu vyhněte.
Ani mladší ročníky totiž z hlediska spolehlivosti neexcelují. Ostatně když si kolegové z Auto Bildu vzali jeden exemplář druhé generace do dlouhodobého testu, ve kterém ujeli 100 tisíc kilometrů, vystavili mu známku 3+. Důvodem byly hlavně stížnosti spojené s rychle degradujícími bateriemi a vrzáním dveří. Nicméně problémů je daleko více, třeba v rámci svolávacích akcí Ford řešil úniky oleje, díky kterým mohlo dojít na přehřátí motoru, hrozbu požáru kvůli spojce či vadné kolenní a boční airbagy.
Achillovou patou vozu je zavěšení náprav, které je třeba řešit již po pěti letech. To víceméně znamená, že dotčen je tím aktuálně již každý exemplář. Podobně je tomu v rámci koroze výfuku, v případě již zmiňovaného úniku oleje pak problém nemají pouze kousky z prvních let výroby. U nich si ovšem pro změnu musíte dát pozor na světla, a to přední i zadní. Pomalu tak jediné, co vám nepřidělá vrásky, jsou pružiny, tlumiče a brzdy. Stejně jako kritika nemíří ke komponentům řízení.
Pochopitelně to neznamená, že ojetý C-Max je hromada šrotu držící pohromadě jen silou vůle - auto umí být optikou celkových nákladů provozně nenáročné i proto, že není technicky komplikované a opravy nejsou drahé. Přesto pokud pro C-Max zamíříte do bazaru, je opravdu třeba důkladně zkontrolovat hlavně podvozek, výfuk a motorový prostor. S nějakým tím vrzáním se již dá žít, zvláště pokud vás daný kousek nevyšel vysloveně draze. Navíc lze sáhnout i po verzi Grand C-Max, která disponuje sedmi sedadly, či po 1,6litrovém benzinovém motoru naladěném až na 182 koní.









C-Max lze pořídit už jen v bazarech, a to poměrně levně, ať už jde o první nebo druhou generaci. Je ovšem třeba počítat s tím, že budete řešit více problémů než u konkurence, zvláště u podvozku, výfuku a v motorovém prostoru. Oproti modernější produkci značky jej ale ještě lze považovat za relativně kvalitní. Foto: Ford
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před hodinou
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera (3)
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejnovější články
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před hodinou
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 3 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 4 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 6 hodinami
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Onboard videa 10.28. 13:01 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
