Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
21.4.2025 | Petr Miler
Pokud se ptáte na hlavní důvod, proč se zájem o tohle auto tak hrozivě propadá, máte ho před sebou. Na ceně ztrácí s takovou intenzitou a rychlostí, že ruinuje i velmi bohaté lidi. To je něco, co si málokdo další chce prožít na vlastní kůži bez ohledu na cokoli jiného.
Je to jako fontána zmaru, která nepřestává tryskat. Když jsme nedávno psali o smutném případu majitele Porsche Taycan, který s autem za 4 roky najel 90 tisíc km a musel se smířit s tím, že jen na ztrátě hodnoty tohoto vozu spláchne do toalety miliony, uváděli jsme také, že padnou i další magické hranice nejnižších cen nabízených exemplářů tohoto modelu. A ony padají.
Tehdy šlo o 50 tisíc Eur, zásadní bariéru v zemích, kde se platí právě eurem. Na koruny je to asi 1,25 milionu, to v Česku nic zvláštního neznamená, tady je klíčovou mezí 1 milion Kč. Mysleli jsme si, že bude trvat ještě dlouho, než padne i ta, uběhlo ale pár měsíců a Taycan i tuto bariéru boří s razancí víc jak 2,2tunové „tramvaje”. Věci tady jdou opravdu rychle - pokoření oněch 50 tisíc Eur jsme predikovali na začátek roku 2025, píše se ale duben téhož roku a na spadnutí je mez 40 tisíc Eur resp. 1 milionu Kč.
Už i v Německu dnes najdete auto, které koupíte za 40 833 Eur netto, to je asi 1 025 000 Kč. Stačí menší pohyb kursu koruny či drobná tisícieurová sleva a jste doma. Nutno dodat, že tohle auto má najeto 220 tisíc km, což nezní zase tak lákavě, zoufalost majitelů perspektivnějších kusů, které se nedají prodat ani navzdory parametrově lepší kondici, ale přiblížila i jejich ceny stejné hranici.
Neděje se to v Německu, u firmy Auto's JTD v belgickém Kampenhoutu se ale objevil v prodeji už velmi slušně specifikovaný Taycan 4S s příplatkovou 93kWh baterií z roku 2020, tedy čtyři roky starý kus, který stojí 43 388 Eur netto. Je to 1,08 milionu Kč, též sakramentsky blízko milionové hranici. Je to auto s bohatou výbavou původně za víc než 140 tisíc Eur (přes 3,5 milionu Kč), které najelo jen 93 862 km, je pořád v prodloužené záruce a vypadá velmi, velmi dobře, jak můžete sami vidět.
Pokud se auto podaří prodat aspoň za tuto sumu, z pořizovací ceny tím bude odepsáno asi 2,2 milionu Kč. To jsou za zmíněný čas a popsanou kilometráž obrovské peníze, v tomto konkrétním případě 550 tisíc korun ročně bez nákladů na cokoli jiného - „palivo”, pojištění za statisíce ročně, náklady na servis, pneumatiky, brzdy... To všechno ještě musíte připočíst. Majitelé tedy budou rádi, když vůz s touto intenzitou použití „uživí” za nějakých 800 až 900 tisíc korun za rok, to je snadno 75 tisíc měsíčně. Tolik peněz jen za auto, které není zase tak výjimečné? Tušíme, že knihu typu Báječná léta s Taycanem majitelé psát nezačnou, ale kdo ví, Stockholmský syndrom bývá silný.
Ani tak nemáme pocit, že by Taycan byl jako ojetina dobrou koupí, neboť ceny zjevně padají dál a dál. Ovšem pokud tohle Porsche z libovolného důvodu chcete - a je to dobrý vůz, ne že ne - koupit jej po takovém propadu hodnoty bude jistě moudřejší než pořídit nový. Cena může dál padat rychle, ale miliony na ztrátě hodnoty za pár let už tohle auto nikdy znovu stát nebude.


















Ceny ojetých Porsche Taycan se dál brutálně propadají. Dnes už si lze vybírat za ceny blíží se 40 tisícům Eur bez daně, tak levně koupíte i tento kousek ve velmi slušné specifikaci 4S, nejlepší baterií a nájezdem výrazně pod 100 tisíc km. Jaká cenová bariéra padne příště? Foto: Autos JTD bvba, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autos JTD bvba@Autoscout24
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva